PDA

View Full Version : Versterker keduuk, 1 keer omgevallen



bouwt
18 mei 2007, 23:30
Hey mensen... Ik speel al best een tijdje gitaar en de nog steeds met mijn beginnersset van ibanez (financiele redenen ;) ).
Ik was laatst vanaf mijn bureaustoel gitaar aan het spelen doen mijn kabel bleef hangen en mijn versterkertje (Ibanez GTA10) omviel.
Mijn kabel lag eruit dus zette ik mijn versterker meteen uit. Toen ik 'm weer aanzette deed ie het niet meer. Heb al vanalles geprobeerd; drie nieuwe kabels, drie andere gitaren en omdat mijn vader bleef aandringen heb ik ook een poging gedaan hem open te krijgen (niet gelukt en waarschijnlijk m'n garantie naar de knoppe maar goed)
Als overmaat van ramp ben ik mijn garantiebewijs ook kwijt. Daarom zou ik graag willen weten of iemand tips heeft wat er mis kan zijn en wat ik er zelf aan kan doen, ik denk dat het maar een klein contactje is dat los zit want als je goed luistert hoor je toch gekraak wanneer je aanslaat.
Zijn er nog technici onder jullie die mij kunnen helpen?

Han S
19 mei 2007, 00:01
Misschien is het chassisdeeltje waar je de jackplug in steekt kapot inwendig. Ik las een review waarin werd gezegd dat je dat versterkertje van een rijdende truck zou kunnen gooien en hij het waarschijnlijk nog zou doen.

Wat ik niet begrijp is dat je een versterker die nog in de garantieperiode zit gaat open sleutelen en wat ik nog minder goed begrijp is dat je het garantiebewijs kwijt raakt.

Maar kijk even aan de binnenkant of dat chassisdeel van je ingang uit elkaar ligt of dat het van de print is afgebroken of iets dergelijks, dat ligt het meest voor de hand. Gitaarversterkers moeten honderden kilometers in een hobbelende bestelbus kunnen overleven.

bouwt
19 mei 2007, 00:28
Ja, ik wou 'm ook nie open maken maar mijn vader bleef er maar over bezig. Ben la tijdje aan het zoeken naar het garantebewijs waarvan ik zeker weet dat ik het op een plaats gelegd heb waar ik het niet kwijt zou raken :confused: . Ik vond het zelf ook erg raar dat ie na 1 keer gewoon omvalen het niet meet deed. Het is trouwens nog vervelend om 'm helemaal open te krijgen want er is een heleboel gelijmd maar ik ga het toch nog een kans gunnen. Bedankt!

ColourofFire
19 mei 2007, 00:30
Nja k denk niet dat de garantie schade van een val gaat dekken, dus dat open maken maakt dan ook niet zo veel meer uit. T zou idd best kunnen dat de input naar de knoppen is, veel meer zal er niet door zo'n klein valletje kunnen beschadigen in dat ding.

Han S
19 mei 2007, 00:33
Ik ken dat versterkertje niet, maar het versterkerdeel moet er toch eenvoudig uit te krijgen zijn lijkt me, meestal een stuk of vier schroefjes losdraaien en je neemt het er zo uit vandaan. Wel even kijken of de speakerdraadjes lang genoeg zijn of misschien zitten ze er op met schuifstekkertjes. Wel ff opschrijven welke kleur draad er op de plus zit.

bentium
19 mei 2007, 08:35
wat ik denk dat er gebeurd kan zijn: je zekering die in de versterker zit kan kan uit de klemmetjes gesprongen zijn, of gewoon stuk

cardinal
19 mei 2007, 15:27
koop een marshall. Die jcm 800 van mij heeft klappers gemaakt dat wil je niet weten, daar is een basketbal niks bij...:soul: kick out the Jams motherfxxxcker.

Johannes
19 mei 2007, 16:10
koop een marshall. Die jcm 800 van mij heeft klappers gemaakt dat wil je niet weten, daar is een basketbal niks bij...:soul: kick out the Jams motherfxxxcker.

wat is dat nou voor een buttadvies? Die kerel zn oefenampje is gaar en jij zegt dat ie een marshall moet kopen?

Je kunt m ook even naar een reparateur brengen, als het een klein mankement is zoals een los contactje of een verbogen input, dan zijn er genoeg mensen die m voor een tientje willen fixen voor je.

Damius
19 mei 2007, 16:25
wat is dat nou voor een buttadvies? Die kerel zn oefenampje is gaar en jij zegt dat ie een marshall moet kopen?

Je kunt m ook even naar een reparateur brengen, als het een klein mankement is zoals een los contactje of een verbogen input, dan zijn er genoeg mensen die m voor een tientje willen fixen voor je.

Het slaat toch nergens op dat je zo'n versterker gaat fixen, dan kun je beter wat geld bij leggen en een andere kopen.

Veekeren
19 mei 2007, 17:29
Het slaat toch nergens op dat je zo'n versterker gaat fixen, dan kun je beter wat geld bij leggen en een andere kopen.

Niet iedereen heeft geld om een nieuwe versterker te kopen, mocht het voor een paar euro op te lossen zijn is dat voor sommigen een reele optie, geloof het of niet.

gitarist17
19 mei 2007, 17:45
mijn oue transistor combo is eens echt voorover gekukeld doordat ik te hard aan de imput trok (per ongeluk), even openschroeven en kijken. Wat bleek, ik moest een kabeltje opnieuw ergens inpluggen. Kijk daar ook eens naar.

laccio
20 mei 2007, 17:19
je krijgt niks trug als hij is omgevallen, er staat duidelijk bij de handleiding dat je de versterker moet beschermen voor schokken en dat heb je niet gedaan... ook krijg je pas garantie als je het toestel normaal gebruikt en dus niet laat vallen, sorry maar je zal een nieuwe moeten kopen, nog goed dat het geen zware en dure was

LCH
20 mei 2007, 18:49
je krijgt niks trug als hij is omgevallen, er staat duidelijk bij de handleiding dat je de versterker moet beschermen voor schokken en dat heb je niet gedaan... ook krijg je pas garantie als je het toestel normaal gebruikt en dus niet laat vallen, sorry maar je zal een nieuwe moeten kopen, nog goed dat het geen zware en dure was
Joh, er staat wel meer in die handleiding. Ik citeer: "Klim nooit bovenop het toestel of plaats er geen zware voorwerpen op." :o

Alsof we van plan waren te jumpstylen op onze versterkers...

Bovendien, er was niemand van Ibanez bij toen dat ding viel. Je kunt altijd proberen de garantie aan te spreken. Als je het niet probeert weet je iig zeker dat die versterker stuk blijft.