PDA

View Full Version : Wireless: Sennheiser Freeport vs. Sennheiser EW 172 G2



Jay Cal
18 mei 2007, 22:27
Dames en Heren,

Na een fijne creditering van onze grote vijand "de belastingdienst" heb ik besloten mijn Sennheiser Freeport te vervangen door de, op alle vlakken betere, EW 172 G2. Afgelopen woensdag heb ik mijn nieuwe setje gehaald bij Frietbak in Rotterdam voor de prijs van € 449. Nu was ik bij de freeport nogal verbolgen over het ronduit vreselijk knullige snoertje (tussen gitaar en beltpack) wat je erbij krijgt. Maar voor € 169 kan je zoiest misschien verwachten. Wat mij echter furieus maakte was dat bij mijn nieuwe wireless set, die toch bijna 3 keer zo duur is, exact hetzelfde puddingsnoertje wordt geleverd! Gelukkig had ik met mijn trouwe soldeerbout al voor de freeport een nieuw snoer gemaakt van dikke kwaliteitskabel met aan beide uiteinden een mooie metalen neutrikplug, maar dat Sennheiser zulk slecht randmateriaal levert is far beyond my capacity....

Nou dat moest ik even kwijt.

Verder is de EW172 G2 een superset! Genoeg instelmogelijkheden maar niet te onoverzichtelijk. Mocht je 449 te duur vinden (en dat kan ik goed begrijpen) dan is de Freeport echt een hele goede voordelige keus.

pietvanbuiten
21 mei 2007, 23:53
ik heb ook de freeport, hiervoor echter een shure marcad wireless
met je raad het al: een waardeloos krakend kutsnoertje van beltpack
naar gitaar, hoe merkwaardig toch............

GunMetalBlue
22 mei 2007, 16:28
Ik heb nog niet veel van sennheiser gekocht (2 headsets en 1 microfoon) en daarbij waren de rand-frusteltjes altijd goed in orde...



Valt me ok tegen van ze, zo ben ik ze niet gewend!

B_2_the_a
22 mei 2007, 17:15
niet alleen sennheiser heeft dat akelige snoertje hoor,
maar ach, waar een soldeerbout allemaal niet goed voor is ;)