PDA

View Full Version : gitaarmerk Custom iemand?



Saf
18 mei 2007, 22:59
Ik heb een les paul van het merk Custom.
nu klinkt dat ding als een tiet. voelt erg solide aan en lijkt erg goed gebouwd te zijn.
volgens de vorige eigenaar is hij uit eind jaren 70 begin jaren 80. Als ik hem open schroeg lijkt hij van massief hout gemaakt te zijn (mahonie?? met een maple?? (tiger stripe) topje. Heeft wel een geschroefde hals. Ik zag wel eens eerder telecasters van het merk custom van eigenaar veranderen voor 400 euro. Lijkt me niet heel erg redelijk wel?

De humbuckers zijn overigs DiMazio's maar die zaten in die tijd in bijna alle Japanse les paul kopieen. De headstock heeft ook het bekende Gibson patroon.

Heeft iemand meer info over dit merk en eventueel over deze gitaar. Heb hem op marktplaats gezet want ik ben linkshandig (deze les paul helaas niet) en mijn vrouw houd toch meer van stratje. Begin alleen erg te twijfelen of ik hem wel weg moet doen.

Eventuele foto's staan op marktplaats of kan ik iemand wel door mailen snap nog steeds niet hoe ik die moet posten.

In ieder geval alvast bedankt.

Nellyrocks
18 mei 2007, 23:02
Wow, lees jij terug wat je hebt geschreven.

Ik ben op MP wel eens een "custom" gitaar tegengekomen en volgens mij is het gemaakt onder Ibanez. Kunnen hele lekkere gitaren zijn. Heb je er foto's van?

Saf
18 mei 2007, 23:09
ik heb het aangepast is een erg veel voorkomend probleem van mij. Probeer er aan te werken en me aan te leren mijn post eerst even na te lezen. maar gaat helaas nog vaak fout.

(deze is beter)

BamBuFan1
18 mei 2007, 23:13
Ik heb een les paul van het merk Custom.
nu klinkt dat ding als een tiet. voelt erg solide aan en lijkt erg goed gebouwd te zijn.
volgens de vorige eigenaar is hij uit eind jaren 70 begin jaren 80. Als ik hem open schroeg lijkt hij van massief hout gemaakt te zijn (mahonie?? met een maple?? (tiger stripe) topje. Heeft wel een geschroefde hals. Ik zag wel eens eerder telecasters van het merk custom van eigenaar veranderen voor 400 euro. Lijkt me niet heel erg redelijk wel?

Custom was in die tijd één van de Hoshino merken (waar Ibanez ook onder valt). Ze komen van dezelfde produktieband als alle andere Hoshino gitaren, namelijk uit de Fuji Gen Gakki fabrieken.

Ik heb zelf een Custom jazz bas en da's een ongelofelijk fijne plank, die ik niet zomaar weg zou doen.

Raytheman
18 mei 2007, 23:33
Was mijn eerste gitaar. Toen (in 1977) nieuw gekocht voor 325 gulden.
Les Paul model-sunburst met geschroefde hals. Speelde prima!
Kon er pas weer eentje kopen voor 100 euro. Het hout is niet massief maar multiplex. Voor mij is het vooral sentiment ipv kwaliteit..
Maar het blijft leuk natuurlijk - maar niet voor 400 euro- :-)

Saf
18 mei 2007, 23:45
Volgens mij is deze geen multiplex of ik moet me sterk vergissen. Als ik de humbucker er uit haal of het plaatje van de regelaars holte lijkt het hout overal op maar niet op multiplex het is ook niet geverfd (dat zie je ook nog wel eens) Begin alleen te twijfelen aan de solid topje dat kon wel eens multiplex zijn. Voelt in ieder geval ook veel anders aan dan mijn hondo les paul met multiplex body. Ziet er ook veel beter gebouwd uit.

Ik ga er overigs ook niet van uit dat deze gitaar 400 op gaat brengen

wietse
18 mei 2007, 23:52
custom had je in verschillende kwaliteiten, heb hier nog een sg kopie in de hoek staan bedoeld als onderdelen donor voor een eventueel zelfbouwproject en dat is een multiplex lieder, fijne hals dat wel, en met bigsby daarom heb ik hem nog.
maar heb ook een custom L6S model en die heeft een gelijmde hals en een volledig maple body net zoals het echte werk.
kan dus poep zijn en top je kan alle kanten uit met oude japanners uit die tijd.

BamBuFan1
19 mei 2007, 01:15
kan dus poep zijn en top je kan alle kanten uit met oude japanners uit die tijd.

Daar spreek je een waar woord, confrêre!

Saf
19 mei 2007, 07:09
dan zal deze er wel tussen in zitten. wel een goede body erg fijne hals goed pups maar wel geschroefde hals.

Ik ieder geval bedankte manne voor deze bijzonder snelle reacties zeg.