PDA

View Full Version : Beginnersset voor metal



nammtar
18 mei 2007, 21:40
Hee allemaal,

Ben sinds kort begonnen met gitaarlessen (heb er nu 4 gehad). Tot nu toe op een 3/4-sized western gitaar.
Maar aangezien ik eigenlijk van metal hou, zou het toch wel erg leuk zijn als ik een electrische gitaar had :)
Ben daarom op zoek naar een mooi beginnerssetje. Budget is €300-€400. Ben er al wel uit dat ik een gitaar wil met humbuckers, en zonder, ehm, zo'n hendeltje (hoe heet dat, een whammy-bar of zoiets?).
Kom bij dat zoeken regelmatig uit op sets van BC Rich gitaren; is dat wat?
Deze bijvoorbeeld:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=EBREGHGMMPBK (BC Rich Metal Master Pack)
Of:
http://www.cash-music.de/xtcommerce/product_info.php?info=p81_B-C--Rich-Son-of-a-Beast---Gitarre.html (BC Rich Son of a Beast)
Of:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=DGPDBLPK (Dean Dimebag Lightning Master)
Of (als laatste :) ):
http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.html?lang=nl&target=d375.html (Ibanez GRX40)

Nou vraag ik me alleen ook nog een paar dingen af... Die BC Rich gitaren hebben een rare (maar wel mooie) vorm; is dat handig als je nog aan het leren bent (ik moet echt nog snaren zoeken, echt beginnersniveau dus :) )?
En die Ibanez heeft maar één Humbucker (brug-element zo te zien op de foto), maakt dat veel uit?
En die versterkers die erbij zitten, is dat ook wat om op te oefenen?
Haha, kortom, welke van deze sets is volgens jullie het beste?
Of weten jullie een betere set voor wat ik wil dan deze 4?

Ik realiseer me dat het nogal wat vragen zijn, maar wil gewoon geen miskoop doen, om te voorkomen dat ik er daarom straks niets meer aanvindt.

Alvast bedankt!
Tim.

The Underdog
18 mei 2007, 21:40
Wat versta jij precies onder metal?

nammtar
18 mei 2007, 21:47
Wat versta jij precies onder metal?

Ik hou van hele verschillende stijlen; wat bands als voorbeelden waar ik van hou:
Iron Maiden
Judas Priest
Cradle of Filth
Evergrey
Black Sabbath (met Dio)
Morbid Angel
Black Label Society
Dark Tranquility
Manowar (hehe :) )
Nightwish
Paradise Lost (t/m Icon)
Rammstein (Sehnsucht)
Samael
Skyclad

En nog veel meer, maar volgens mij moet dit wel zo ongeveer een indruk geven...

The Underdog
18 mei 2007, 22:06
Ok, aangezien je een beginner bent zou ik voor een gitaar met een meer traditionele vorm gaan, die puntige gevallen maken het zittend spelen nogal moeilijk. Ik zou die gitaren die je opgesomd hebt helemaal niet aanraden, vanwege de kwaliteit.

Check eens deze:

Epiphone SG http://www.feedback.nl/?id=55&b=EPG400

Gothic SG http://www.feedback.nl/?id=55&b=12143

Ibanez RG321 http://www.feedback.nl/?id=55&b=RGR321EXBK

Goede veelzijdige versterkertjes zijn de Roland Cube en Line 6 Spider.

vulvasonic
18 mei 2007, 22:28
The Underdog heeft gelijk.


Ik zou er zelfs aan toe willen voegen; koop voor die 400 euro een degelijke 2de hands gitaar en leer gewoon spelen. Pak voor de lol een klein oefencombootje van 50 of 60 euro en leef je uit.

Met alle respect, maar NU hoor je ECHT nog niet de verschillen tussen de verschillende gitaren. Concentreer je op het spel en koop een gitaar waar je mee vooruit kan. Niets is frustrerender dan gitaar leren spelen op een gitaar die je (bijvoorbeeld) nooit gestemd krijgt.

Tegen de tijd dat je naar een bandje gaat zoeken, of een bandje gaat formeren, dan heb je alweer wat geld bij elkaar voor dingen die DAN PAS belangrijk zijn.

Vergeet die packs. Allemaal troep.

gnoeontheboard
18 mei 2007, 22:48
Is die Ibanez GRG 170 ( ofzo ) goed om mee te beginnen.
Ik denk er zelf aan die te kopen omdat het een van de weinigen is die linkshandig vrij ruim te verkrijgen is.

Ik was vandaag bij keymusic, daar hadden ze vrij weinig voor 'mijn soort' mensen.
Als iemand me kan helpen aan een goeie tip voor een betaalbare linkshandige ( en dan niet leftaxe.nl daar kan ik niet zo veel vinden ) graag.
PM kan ook, ik sta open voor suggesties.

pieter-jan1
18 mei 2007, 22:49
Vergeet die packs. Allemaal troep.

zeker waar. je stelt beter zelf een pack samen. die versterkers uit packs zijn nogal crap ...

Lennert
19 mei 2007, 00:43
Naast de epiphone modellen die al genoemd zijn kun je natuurlijk ook voor een epiphone les paul gaan, de gothic versie is bijv. 399€ en dan heb je de looks en de sound voorlopig wel te pakken.
Probleem is dan dat je geen geld overhoudt voor een versterkertje. Maar waarom zoals gezegd niet eerst onversterkt leren spelen en even doorsparen voor een degelijke versterker, zoals de versterkers die the underdog al noemde. Heb persoonlijk ook goede ervaringen met zowel de line 6 als de roland cube als oefenamp! Voor een lekkere metalsound zou ik dan wel voor de roland gaan ;)

nammtar
23 mei 2007, 22:21
Ok, goeie tips, kan ik allemaal wel wat mee. Thanks! Zal ik na de zomer es één van die dingen uitzoeken die jullie hier aanbevelen.
Ohja, één vraagje nog dan; een collega van mij die ook gitaar speelt, vond dat de goedkope Marshall versterkertjes beter waren dan die Roland Cubes (en prijs is vergelijkbaar).
Is dat waar, of l*ltie uit zijn nek volgens jullie, of gewoon kwestie van smaak? :)

Alvast bedankt weer!
Tim.

Spitfire
23 mei 2007, 22:50
Dat laatste :)

Maar een Roland Cube wordt meestal gezien als DE beginnersversterker

ExRxIxC
23 mei 2007, 22:59
als je metal wil gaan spelen is een cube denk ik wel de beste beginner versterker, anders zo'n vox ad..vt ofzo

maar je wil dus een gitaar en versterker en dat samen tot de 400?

Speeddemon
23 mei 2007, 23:49
O.k., zoek niet verder:

koop een Dean Vendetta 1.0 GN (dus niet de XM), (199 euro bij de Feedback)
http://www.pulseonline.com/dean/vendetta_1.jpg

en een Roland Cube 30X (219 euro bij Feedback, gewone Cube 30 is €189)
http://www.stofflermusik.ch/prodimages/gi_cube30x_xl.jpg

kabeltje (rond de 4 à 6m, meer is echt niet nodig), standaard en draagband erbij, en je zou hopelijk de boel mee moeten kunnen nemen voor 425 (hooguit 450 euro).
Is iets boven je budget (50 euro heb je zo bij elkaar gepijpt :D ), maar wel kwaliteit!

Neem het aan van iemand die ruim 14 jaar gitaar speelt, graag metal speelt (Maiden, Priest, Metallica, Slayer, Ozzy), gitaarles heeft gegeven en zelf die spullen nog overweegt voor mezelf voor thuis, ook al heb ik duurder spul.

Die Vendetta heeft 2 humbuckers en een snelle hals, maar is in mijn ogen veelzijdiger dan die Ibanez instappers, aangezien de humbuckers van de Vendetta ook CLEAN helder en mooi klinken.
Ik heb zelf in 't verleden een duurdere B.C. Rich gitaar gehad (Warlock Platinum Pro series, was 10 jaar geleden nog enigzins kwaliteit), maar deze gitaren hebben vaak modderig klinkende humbuckers (zeker degene rond de 150-300 euro) en zijn top-zwaar. De body is vaak van een soort multiplex, terwijl de hals en oversized kop van echt hout zijn en die duiken dan omlaag, terwijl je speelt (met draagband). Zeer irritant.
Ze zien er gaaf uit, maar IMHO worden B.C. Riches pas de moeite waard uit de U.S.A. (en dus duurder dan een euro of 1500-2000).
Nadeel, maar da's persoonlijk, als je effe leuk een liedje voor je oma wilt spelen, dat het er niet uitziet op zo'n puntig ding. Kun je beter een wat 'vriendelijker' uiterlijk hebben zoals die Vendetta, zonder dat 't gelijk een emo-nichten gitaartje is.

De Cube 30(X) is voor metal wat beter geschikt dan de Vox AD**(*)VT serie. De Vox is sterker voor medium crunch/gain, classic rock en hard rock zeg maar. Qua effecten is de Vox ook veelzijdiger, maar voor strakke metalsounds klinkt de Cube vetter en gedefinieerder. De high gain modellen van de Vox klinken om de één of andere reden niet helemaal lekker.

Ik ben normaal niet echt kapot van de Recto sound (Mesa), maar als je het R-Fier model uit de Cube 30 pakt, gain op 3/4e zet, Mids VOLUIT (dus precies tegenovergesteld van wat 99 van de 100 metal gitaristen doen), heb je een supervette Iced Earth meets Gary Moore high-gain sound, die ook voor solo's duidelijk is, en geen black-metal schelle brei.

Lennert
24 mei 2007, 08:14
Ik ben normaal niet echt kapot van de Recto sound (Mesa), maar als je het R-Fier model uit de Cube 30 pakt, gain op 3/4e zet, Mids VOLUIT (dus precies tegenovergesteld van wat 99 van de 100 metal gitaristen doen)

Nou moet je niet overdrijven ;) Misschien 99 van de 100 beginnende metal gitaristen.. Maar mijn ervaringen zijn toch dat de meeste ervaren metallers er heel wat mids indraaien. Ik houdt zelf ook van dat knetterende high gain/mid boost geluid :p

Speeddemon
24 mei 2007, 12:15
Lennert, we hebben het hier over beginners setjes en dus BEGINNENDE metal-gitaristen.

Het eerste wat die doen, is het model versterker kiezen met de meeste 'insane' gain, bass en treble omhoog en mids omlaag. :listen:

(heeft mij overigens ook 3 jaar stoeien in de slaapkamer met een Fender Champion 110 en een Boss Metalzone gekost, voordat veranderde, hoor. :sneaky: :) )

Dekkz0r
24 mei 2007, 12:34
inderdaad, ik zit nu nog op dat niveau, maar ik moet zeggen dat ik t wel lekker vind klinken

Goedkoop HB gitaartje met een boss metalzone en de volgende versterker
http://www.ibanez.co.jp/world/products/amp2007/pict/ibz10g.gif

en dan inderdaad bass en treble vol open, maar dit doe ik lang niet altijd, alleen als ik ruzie met de buren wil

Speeddemon
24 mei 2007, 14:26
wat ook meespeelt met met name de bass van ofwel de versterker of pedaaltje (zoals de MT-2) vol open draaien, is de grootte (of liever gezegd 'kleinte') van beginner-versterker speakers.

Een 10 of 15W transistorversterker heeft BIJNA per definitie een beroerde laag-weergave. Speel in een winkel maar es op een Cube 15, en dan met de zelfde instellingen op een Cube 30.
Dat verschil in geluid zit 'm ECHT NIET in het hogere wattage. Dat zorgt er voor dat ie 3dB harder kan (nauwelijks merkbaar verschil). Maar in de speaker (10" vs. 8")

M.a.w., zodra je thuis zou spelen op een amp met een 10" of 12" speaker, heb je zoveel laag niet meer nodig als met een Marshall MG15 of Roland Cube 15. Om nog maar niet te spreken over de prut-versterkertjes die in die starter-packs zitten.

almarvk
24 mei 2007, 15:22
Die set met die Dean & Cube30 lijkt mij een super beginnerssetje! Kan je alle kanten mee uit.

Shadowzzz
26 mei 2007, 16:52
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en ik zocht net als de topic-starter ook een goed set voor metal. Ook ik kwam eerst uit op B.C. Rich Son of Beast Package.
Maar ik ben door jullie overgehaald.
Die Dean lijkt me erg vet.
Maar als ik een 2e handse BC Rich Warlock NJ series zou kopen, zou dat dan een beter geluid geven, voor Slayer achtige riffs en solo's?
Ik denk dat ik hoe dan ook die Dean ga kopen want een NJ series is ver buiten m'n budget.
Ik had nog meer domme vragen, maar die ben ik nu even vergeten. :(

Blend
26 mei 2007, 17:14
Hallo, welkom op dit forum!

Goedzo dat je in 'n bestaant topic je vraag heb gestelt.
Ik weet niet wat 'ver buiten je budget valt' voor jouw betekent, maar je zou kunnen overwegen door te sparen voor die gitaar. Voorderest is het altijd handig om iemand mee te nemen die al aardig kan gitaar spelen, die zou je kunne helpen bij je keuze.

Die dean is voorderest 'n goeie keuze hoor!

En dan nog wat :) domme vragen zijn er bijna niet, domme antwoorden wel.

Shadowzzz
27 mei 2007, 01:13
bedankt !

Mijn budget is ongeveer 350 euro... En dat is dus met versterker en misschien een pedaaltje er bij.
Ik neem denk ik de Roland Cube 15X :dance:
Maar ik zag m op eBay en weet dus ook niet of ie ook echt in goede staat verkeert enzo ( ik heb het ook niet zo op 2e handse dingen ).

Maarja, ik heb dus nog een paar vragen:

1: Zou een Bronze Beast een beter geluid hebben voor Slayer achtige riffs en solo's?
2: Wat is het beste pedaal voor metal ( ik denk de Metal Zone van Boss ? )
3. Wat zijn de beste snaren voor, je raad het misschien al, metal ? Of maken snaren niet zo heel veel uit ?

dat was het wel ongeveer.

The Underdog
27 mei 2007, 01:21
Die metal zone is brol. NIET kopen dus, heeft weinig te maken met metal.

Speeddemon
27 mei 2007, 01:39
Shadows, het typische Slayer geluid is een Marshall (JCM800, met mods), VEEL mid, veel definitie, maar helemaal niet zo high gain als je denkt. Tenminste, live, en vanaf South of Heaven.

Een Metalzone gaat je (ongemod) dat geluid niet geven. Het gorgelende, beukende, zit er niet in.

Qua gitaren zijn ook die NJ series nog steeds te modderig voor woorden. Wat dat betreft kom je met die goedkope Dean zoveel verder, want het feit dat die humbuckers clean behoorlijk helder en gedefinieerd klinken, geeft aan dat ze ook met distortion niet gauw een doffe brei geven (wat de goedkope BC Rich gitaren zeker wel hebben).

Die Cube 15x zou misschien net iets te weinig kloten hebben, maar d'r is ook een Cube 20x. Kijk naar die Vendetta 1.0GN en spaar misschien effe door voor de Cube 20x of 30x. Weet jhe waarom?
Dan heb je een EXTREEM goede beginners-set, die je ook tijdens je '2e fase' (gevorderde beginner/beginnende amateur) niet snel zat bent. Effecten EN verschillende amp-models die goed bruikbaar zijn voor metal tot blues zitten erin.

Om effe mijn setjes van vroegah er naast te leggen:
1993: Action Strat + Animal 10W versterkertje. kosten 574 gulden (met tas, boek, draagband, kabeltje, stemfluit)
1994: Hohner Strat + Fender Champion 110 25W versterker. Kosten 1100 gulden (500 euro!) met VEEL betere draagtas, dat weer wel.
1996: B.C. Rich Platinum Pro Warlock (900 gulden)
1997: Ibanez S540FM TTS + case (2300 gulden!) + Peavey Bandit 112 (100W, 1000 gulden)

In 1995 een Vox wah en Metalzone gekocht, zodat die Fender Champion 110 nog een BEETJE metal kon klinken, maar toen ging ik in een Death/thrash bandje en kwam nauwelijks door de mix. (volume was ook een probleem).

Maar effe simpel gesteld, voor 450 euro (1000 gulden) heb je nu een veel BETERE en veel VEELZIJDIGER "2e beginners-set" dan wat ik 13 jaar geleden kocht voor 500 euro. Die eerste set was echt huilen met de pet op, en ik mag van geluk spreken dat ik die überhaupt nog verkocht kreeg.

Als je ZEKER weet dat je gitaar wilt spelen en BLIJVEN spelen, sla die 1e stap gewoon over (dus GEEN starterpack kopen, of git+amp voor 200-300 euro) en gewoon die 100 euro ofzo erbij sparen en je zelf een hoop ellende BEsparen. :strat:

Shadowzzz
27 mei 2007, 02:17
Wow, bedankt voor de info !

mhh, ik denk dat ik de roland cube 15x koop.
Dan heb ik ook nog wat geld over voor een pedaaltje.
Alleen weet ik nog niet welke.
De MetalZone wordt het in ieder geval niet, maar welk pedaal kan me wel meer in de richting van dat vette geluid sturen (waarschijnlijk een heel erg dure ;) )

De B.C. Rich NJ wordt het dus niet. Hij ziet er wel vet uit, maar die Dean ook!
Nou de enige paar dingen die ik denk ik nog hoef te weten zijn:
1. Maken snaren veel uit ? zo ja, welke zijn het beste voor metal ;) ?
2. Wat is het beste metal pedaal.

Daarna zijn jullie van me verlost :p
Bedankt voor het antwoorden !

The Underdog
27 mei 2007, 02:21
Wat versta je onder metal? Alle soorten roundwound snaren moeten volstaan.

Shadowzzz
27 mei 2007, 02:45
Euhm, nou vooral lekker zware riffs, alá Slayer.
Maar goede bands vind ik:

Iron Maiden
Black Sabbath (vooral met Ozzy)
Slayer
System of a Down
Sepultura
Anthrax
Testament
Nirvana
Jimi Hendrix Experience :blast:

Nog wel wat meer enzo, maar ik zoek vooral een lekker zwaar geluid...
Weet niet echt hoe ik het moet beschrijven, ik ken die termen allemaal niet, maar denk aan Raining Blood :p

Lennert
27 mei 2007, 09:53
Hmm, ik zou als ik jou was écht niet gaan voor zo'n kleine versterker, je hebt helemaal niks aan een pedaal als je basisgeluid slecht is.. en je krijgt gewoon echt geen lekker metal geluid uit zo'n kleine speaker, zelfs niet al had je het beste metal pedaal dat je je voor kan stellen.
Ik heb eens over een cube 30 gespeeld bij mijn neefje en ik was verbaasd over de metal scheur die ik daar uit kon krijgen, nergens een pedaal voor nodig..

Ga alsjeblieft voor een wat grotere versterker en laat dat pedaal varen! Je krijgt er echt spijt van als je dalijk toch weer met zo'n kleine schreeuwlelijk zit.

The Underdog
27 mei 2007, 10:23
Je kan een Line 6 Spider III kopen. Je krijgt er een bruute scheur uit, en nog veel meer.

wikwakka
27 mei 2007, 10:54
Ik zou voor de 30x gaan en inplaats van een distortion pedaal koop je gewoon een footswitchje. Meer heb je in het begine cht niet nodig!

Lennert
27 mei 2007, 11:40
Je kan een Line 6 Spider III kopen. Je krijgt er een bruute scheur uit, en nog veel meer.

Heb je die weleens met een cube 30 vergeleken? Ik heb bij een vriend weleens vaker over het vorige model spider gespeeld maar ik moet dan toch de cube 30 als winnaar aanwijzen. Is die nieuwe versie een grote verbetering?

Shadowzzz
27 mei 2007, 13:16
Okay, ik denk dat ik dan maar voor de 30X ga.
Wel duur... Maar als ik de 15X had gekozen had ik er nog een pedaal bij gekocht en die kosten ook iets van 90 euro. dus ik betaal eigenlijk maar 30 euro meer...
Als ik de 30X heb, koop ik geen pedaal, en dan hoop ik dat er een lekker geluid uit komt :D
Bedankt voor de reacties !

Lennert
27 mei 2007, 13:34
Goede keus! veel succes ermee!

Btw: Je moet niet hopen dat er een goed geluid uit komt maar natuurlijk eerst in de winkel testen! Dan weet je zeker of jij het zelf ook met ons eens bent ;)

Speeddemon
27 mei 2007, 14:17
Hey Shadowzzz, idd goeie keus!
Echt goeie metalsounds moet je al gauw met meerdere pedalen bewerkstelligen (lichte overdrive/boost met weinig laag in een zompige medium-gain distortion... da's wat Zakk Wylde deed met een Boss SD-1 in een Marshall JCM800, weliswaar met EMG elementen!)

Zo'n Cube 15x is leuk, maar juist omdat je aangeeft dat je een vette/zware sound wilt, heb je een grotere speaker nodig.
En geloof me, in die Cube 30x zit in 2 of 3 amp-models meer dan genoeg gain, waar je echt geen pedaaltje voor bij nodig hebt.
Met een footswitch (2 schakelaars) erbij kun je tussen het JC Clean kanaal (heel erg clean, denk aan Nothing Else Matters, of Maiden's "Children of the Damned" intro) en het 2e kanaal, welke je dus in kan stellen op BlackFace (ouderwets Fender clean, erg lekker voor blues en surf), Tweed, Vox (Beatles enzo), en dan Classic Stack (oud Marshall geluid), Metal (5150 Van Halen) en R-Fier (Mesa Boogie Rectifier).

Die laatste zou je het beste voor een Slayer geluid kunnen gebruiken met de gain op 5 tot 7, bass op 7, mids voluit en treble op 5.

Met name Slayer, Black Sabbath en Maiden gebruiken VEEL mids in hun geluid.

Shadowzzz
27 mei 2007, 17:30
Wow,
wederom bedankt voor de gedetaileerde uitleg, Speeddemon.
Ik ken nog niet alle termen enzo, maar tot nu toe kan ik het wel redelijk volgen :D
Die functies die je op noemt, die verschillende Clean geluiden. Zitten die al zeg maar in de amp ? of moet je daar voor een footswitch voorkopen ( vergeef mijn grote onwetendheid :P )
Ik denk dat ik nog wel even wacht met al die pedalen, ik moet eerst kunnen spelen :P

@lennert:
Ik weet niet of er hier ( in 'T gooi ) wel muziek winkels zitten die die versterker hebben... Maar ik zal nog wel even rond kijken... maar ik ben ongeduldig :D

The Mess
27 mei 2007, 21:59
Wow,
wederom bedankt voor de gedetaileerde uitleg, Speeddemon.
Ik ken nog niet alle termen enzo, maar tot nu toe kan ik het wel redelijk volgen :D
Die functies die je op noemt, die verschillende Clean geluiden. Zitten die al zeg maar in de amp ? of moet je daar voor een footswitch voorkopen ( vergeef mijn grote onwetendheid :P )
Ik denk dat ik nog wel even wacht met al die pedalen, ik moet eerst kunnen spelen :P

@lennert:
Ik weet niet of er hier ( in 'T gooi ) wel muziek winkels zitten die die versterker hebben... Maar ik zal nog wel even rond kijken... maar ik ben ongeduldig :D

Er zitten cleane en overdrive (scheur) geluiden in de versterker ja.
Als je er een footswitch bijkoopt kun je, het woord zegt het al, met je voeten schakelen tussen deze geluiden (clean en overdrive-kanaal). Dat is handig, want als je dan snel moet schakelen kun je dat met je voeten doen en met je handen gewoon verder spelen (denk bijvoorbeeld aan nummers als Enter Sandman of Battery van Metallica)

Beetje duidelijk? :D

Shadowzzz
28 mei 2007, 00:55
ooh, okay, bedankt :D
Ik koop er niet meteen een footswitch bij, denk ik.
Zal wel even duren voordat ik Enter Sandman en Battery kan spelen ;)

Ik denk dat ik een keer bij Feedback in Rotterdam langs ga om de gitaar en amp te testen (ze hebben ze allebei op hun site, dus misschien ook in de winkel ?).
Dan kan ik misschien even vergelijken tussen de verschillende geluiden van de gitaren.
Maar het probleem is, ik kan voor geen meter gitaar spelen ( het wordt mijn eerste gitaar ) en ik ken ook niemand die gitaar kan spelen.
Het enige wat ik een beetje kan is het riffje van Smoke on the Water...
Of kan ik een van de verkopers vragen om even wat te laten horen :dance:

Lennert
28 mei 2007, 08:39
ooh, okay, bedankt :D
Ik koop er niet meteen een footswitch bij, denk ik.
Zal wel even duren voordat ik Enter Sandman en Battery kan spelen ;)

Ik denk dat ik een keer bij Feedback in Rotterdam langs ga om de gitaar en amp te testen (ze hebben ze allebei op hun site, dus misschien ook in de winkel ?).
Dan kan ik misschien even vergelijken tussen de verschillende geluiden van de gitaren.
Maar het probleem is, ik kan voor geen meter gitaar spelen ( het wordt mijn eerste gitaar ) en ik ken ook niemand die gitaar kan spelen.
Het enige wat ik een beetje kan is het riffje van Smoke on the Water...
Of kan ik een van de verkopers vragen om even wat te laten horen :dance:

Jah dat laatste kan zeker, maar wees wel bedacht op verkopers praatjes ;) Neem de gitaar die JIJ wil en niet degeen die de verkoper wil dat je neemt.

Voor dat je gaat zou ik even een belletje plegen om te checken of ze inderdaad die spullen op voorraad hebben, anders rijdt je voor niks erheen.

Daan_B
28 mei 2007, 14:05
Je wilt toch metal zijn, of nie dan? : http://www.feedback.nl/?id=55&b=DGPDBLPK

Neem je deze kickass stomp-box erbij, en of you go! : http://www.feedback.nl/?id=55&b=URXMM

Shadowzzz
28 mei 2007, 14:06
Okay, ik stuur ze denk ik een mailtje.
En ik weet al wel welke gitaar ik wil denk ik, die Dean Vendetta :cheerup:

Jullie zijn even van me af, want als ik de gitaar eindelijk heb ga ik het hele forum weer spammen :P
Bedankt voor al het advies, nu ga ik proberen hem aan te schaffen...
( als ze hem niet in de winkel hebben koop ik 'm gewoon via internet :P )

Lennert
28 mei 2007, 14:20
Je wilt toch metal zijn, of nie dan? : http://www.feedback.nl/?id=55&b=DGPDBLPK

Neem je deze kickass stomp-box erbij, en of you go! : http://www.feedback.nl/?id=55&b=URXMM

Gast, houdt alsjeblieft je mond als je nergens verstand van hebt.. Beide produkten die je daar noemt zijn ronduit klote..