PDA

View Full Version : 1 meg tonepot in strat



prs
18 mei 2007, 20:25
Ik kreeg van iemand de tip om bij mijn zelfbouwstrat (voorzien van 3 single coils) 1 tonepotmeter te vervangen door een 1 meg tonepot. Hierdor zou je naast de gewone single coil geluiden (5 standen) een nog breder scala aan geluiden hebben....
Ik kon het niet helemaal volgen dus vandaar aan jullie de vraag of iemand er ervaring mee heeft.

Dus volume pot 250k, tone pot 250k, tone pot 1 meg....

fred dons
18 mei 2007, 21:12
ligt er aan, als je een geluid wil gelijk nagels op een schoolbord zou ik het zeker doen :D

1 meg laat teveel hoog door voor singlecoils hoewel ik niet denk dat het veel uitmaakt als je hem in serie zet achter een 250 k

ik heb 1 megs gehad op een fender met vintage toneless elementen (sorry noiseless) maar ik wist niet hoe snel ik ze moest vervangen voor 250

prs
18 mei 2007, 21:28
ligt er aan, als je een geluid wil gelijk nagels op een schoolbord zou ik het zeker doen :D

1 meg laat teveel hoog door voor singlecoils hoewel ik niet denk dat het veel uitmaakt als je hem in serie zet achter een 250 k

ik heb 1 megs gehad op een fender met vintage toneless elementen (sorry noiseless) maar ik wist niet hoe snel ik ze moest vervangen voor 250

hahaha, dat is een mooie vergelijking....nagels op het schoolbord.
Ik had op internet inderdaad al het een en ander gelezen over dat 1 meg veel hoog doorlaat. Hmm....dan ga ik toch maar voor 250k...

no 1 hops
19 mei 2007, 09:52
ga anders voor 500.
het plaatje is het plaatje van het geheel.
die tonepot waarden tellen ook mee in dat plaatje.
zo heb ik een squier strat gehad met alles 500Kohm