PDA

View Full Version : upgrading..



Slesj
18 mei 2007, 20:30
beste mede-gitaristen en forum bezoekers,

Ik speel nu al een tijdje gitaar op mn Caliber Strat en een Mega 15 W amplifier. Om eerlijk te zijn vind ik dit setje vrij waardeloos. En omdat ik toch al het een en ander kan spelen, zit ik er over te denken om m'n gear ff wat te 'verbeteren'.
Ik ben dus van plan om na m'n exames een Epiphone Les Paul Standard Plus te kopen, en daarbij een Line6 Spider III 30 W.

And the main question: is dit een goed setje om op verder te gaan?

greetz Slesj

p.s. Op de Line6 amp zitten geloof ik ook effecten, maar is het beter om b.v. een pedaal te kopen, en zo ja; welke? :satisfie:

Evil-Payasos
18 mei 2007, 20:48
Hey,

Ik zou een Vox VT ampje kopen, heb ik zelf ook echt super ding. Heb hem destijds ook vergeleken met een Line 6 Spider, en deze won het met gemak! Verder heb ik ook een Ibanez SA 120!, ook een TOP gitaartje, verder geen verstand van Epiphones!

Sterkte!

BH

Yamhammer_71
18 mei 2007, 21:02
Ik heb vandaag nog op een Epiphone LP Standard Plus gespeeld en dat ding speelde echt goed, heerlijke hals + goede unplugged tone. Het enige nadeel zijn misschien de stemmechanieken, maar die kan je altijd nog vervangen.

Slesj
18 mei 2007, 21:15
@ Evil; hmm, dan ga ik maar s kijke naar zo'n Vox VT :)

@ Yam; ja, dat over die stemmechanieken heb ik vaker gehoord, dat die evt. te vervangen zijn. Wel mooi dat ik van jou hoor dat ie lekker speelt :satisfie:

Squier4ever
18 mei 2007, 21:19
Hey,

Ik zou een Vox VT ampje kopen, heb ik zelf ook echt super ding. Heb hem destijds ook vergeleken met een Line 6 Spider, en deze won het met gemak! Verder heb ik ook een Ibanez SA 120!, ook een TOP gitaartje, verder geen verstand van Epiphones!

Sterkte!

BH

die vox ben ik met je eens...
echter dat je die ibanez zo geweldig vind kan ik niet in meegaan. de epi is wel een hogere prijs- en kwaliteitsklasse....

Slesj
20 mei 2007, 08:29
@ Squier; het is dus beter om voor de epi te gaan he, aangezien ik toch wel wat wil uitgeven.

RolandT
20 mei 2007, 08:53
Zo'n Epiphone LP Standard Plus (http://www.thomann.de/de/epiphone_les_paul_standard_cherry_sunburst.htm) (479 euro) kost bijna dubbel van de Ibanez.

Mijn vriend speelt in een groepje en heeft een Line6 versterker. Hij (en de rest van de groep) is daar niet echt tevreden over. Ik zou toch eens iets anders proberen.

Luke-wannabe
20 mei 2007, 10:45
Ik heb vandaag nog op een Epiphone LP Standard Plus gespeeld en dat ding speelde echt goed, heerlijke hals + goede unplugged tone. Het enige nadeel zijn misschien de stemmechanieken, maar die kan je altijd nog vervangen.
Bullshit, de standaard Grovers die er op zitten doen hun job zeer OK.

Lennert
20 mei 2007, 10:55
Inderdaad, vroeger (voor 2004?) waren de stemmechanieken niet je van het, maar alle epi's die je nu nieuw koopt hebben prima mechanieken.
Wat versterker betreft zou ik ofwel voor de vox gaan of een roland cube 30, beide prima oefen amps.

Als je in een band gaat spelen wordt het anders natuurlijk, ik kan er in komen dat die band waar rolandT het over heeft niet tevreden is over zo'n line6.. het is dan ook een oefenamp.

Slesj
20 mei 2007, 14:24
nee oke, maar mijn doel is ook niet om al in een band te gaan spelen, maar voor een oefenamp blijkt die van line 6 dus toch minder te zijn dan b.v. de VoxVT of de Roland Cube. En trouwens, ik heb ook Epi LP Standard Plus van rond de 440,- gezien. Maar dit is dus niet te veel geld voor deze gitaar?

M Kactus
20 mei 2007, 16:04
nee oke, maar mijn doel is ook niet om al in een band te gaan spelen, maar voor een oefenamp blijkt die van line 6 dus toch minder te zijn dan b.v. de VoxVT of de Roland Cube. En trouwens, ik heb ook Epi LP Standard Plus van rond de 440,- gezien. Maar dit is dus niet te veel geld voor deze gitaar?

Ik was zelf op voorhand een beetje fan van de Line6 producten, hoewel ik er nog niet veel van zélf gehoord had. De meeste reacties van gebruikers waren heel lovend. Maar ik moet bekennen dat nadat ik een paar van die amps (de Spider II, III en de flextone III) gehoord heb, en de PodXT, ben ik toch echt niet onder de indruk. Als eerste amp zal hij wel leuk zijn, hoor. Je kan er echt ontzettend veel geluiden uithalen, echt héél veel. Maar het is een beetje: Van alles een beetje, maar ook niks volledig, als je begrijpt wat ik bedoel.

The Underdog
20 mei 2007, 16:10
Ik vind zo'n spider eigenlijk enorm lekker klinken.

Squier4ever
20 mei 2007, 16:18
Ik vind zo'n spider eigenlijk enorm lekker klinken.

is ook zo, maar ik weet niet of je een buizenbak hebt en dan komt t ding echt bescheten uit. heb m hier op me kamer staan en bij me ouders buizen en het verschil is behoorlijk. de buizenbak (15watt) heeft veel meer ballen dan mijn 75 watt spider, ook veel meer dynamiek.
als ik nu weer voor de keuze stond met hetzelfde budget als toen zou ik kijken voor een 2e hands flextone of een nieuwe VOX AD serie. die zijn veel beter en toch handelbaar qua volume

minoin
20 mei 2007, 16:53
+1

Tegenover een buizenbakkie (hoe klein ook) is het huilen.
Ik heb zelf op mijn kamer een CUBE 30 staan en ik vind hem heerlijk klinken
Het is wel niet mijn buizenversterker, maar hij doet goed zijn werk!

The Underdog
20 mei 2007, 17:30
is ook zo, maar ik weet niet of je een buizenbak hebt en dan komt t ding echt bescheten uit. heb m hier op me kamer staan en bij me ouders buizen en het verschil is behoorlijk. de buizenbak (15watt) heeft veel meer ballen dan mijn 75 watt spider, ook veel meer dynamiek.
als ik nu weer voor de keuze stond met hetzelfde budget als toen zou ik kijken voor een 2e hands flextone of een nieuwe VOX AD serie. die zijn veel beter en toch handelbaar qua volume
Het gaat hier wel om een beginner met een beperkt budget.

Squier4ever
20 mei 2007, 17:47
Het gaat hier wel om een beginner met een beperkt budget.

ok maar ik ben een gevorderde met een beperkt budget....
en als ik weer dat budget zou hebben (momenteel niet eens) en dezelfde eisen ging ik linea recta voor een vox of een flextone, die beiden echt een pak beter zijn als de spider

Slesj
20 mei 2007, 18:10
haha, hier kan ik dus uit opmake dat ik beter naar wat anders kan kijken dan de line 6 spider. ik denk dat het uiteindelijk toch de Vox Valvetronix 30 W wordt, of de Roland Cube 30 W. maarja, eerst maar effe voor mn havo -exames slagen!

Squier4ever
20 mei 2007, 18:18
haha, hier kan ik dus uit opmake dat ik beter naar wat anders kan kijken dan de line 6 spider. ik denk dat het uiteindelijk toch de Vox Valvetronix 30 W wordt, of de Roland Cube 30 W. maarja, eerst maar effe voor mn havo -exames slagen!

ey nog een limbo!
ik kom uit velden, vlakbij venlo.... ik raad je aan om eens bij Sticks 'n Strings te gaan kijken in Venlo, op de jodenstraat. erg fijne winkel met goeie mensen die de tijd nemen om je van alles uit te leggen. daarnaast staan er aardig wat voxjes, cubes en spiders, kun je ze mooi vergelijken. ook voor epiphone kun je daar terecht, hebben ze altijd wel een aantal hangen want ze zijn officieel Gibson dealer.

Slesj
20 mei 2007, 18:22
hehe mede-limbo :rockon:

ja, goed plan! mn gitaarleraar heeft daar laatst ook zn gibson explorer gekocht. hij zij ook al dat dat een fijne winkel was om naartoe te gaan :)

Timotio
20 mei 2007, 19:51
ik weet niet precies hoeveel je wil besteden aan een versterker, maar om het geval van buizen: wat dacht je van een peavey valveking 112?

Tupelo
20 mei 2007, 21:47
Zo'n Epiphone LP Standard Plus (http://www.thomann.de/de/epiphone_les_paul_standard_cherry_sunburst.htm) (479 euro) kost bijna dubbel van de Ibanez.

Mijn vriend speelt in een groepje en heeft een Line6 versterker. Hij (en de rest van de groep) is daar niet echt tevreden over. Ik zou toch eens iets anders proberen.

Ibanez SZ520..? VOX ADVT zoveel..? Roland Cube-je..? Hiwatt G40..? :sssh:

pasqual
20 mei 2007, 22:31
hey Slesj, over die amps kan ik niet meepraten, ik speel zelf al jaren op een fender performer 1000 met een externe thule box ernaast. deze is dan ook meer geschikt voor de oefenruimte en op het podium. maar die epiphone.....
prachtige gitaar en een mooi geluid...maar, als jij een strat gewend bent zal deze je toch ff tegenvallen qua hals en balans. dit is toch een ander soort gitaartje. ik speel zelf zo'n 23 jaar waarvan 22,5 jaar strat of strat-achtigen en af en toe eens een gitaar gekocht zoals een les paul of ibanez die na 3 weken weer terug in de standaard stonden stof te vangen. ik heb er ook nooit de moeite voor genomen om er aan te wennen. geef mij maar een fender of gelijkwaardige. maar als jij deze echt graag wil hebben, wens ik je veel speelplezier ermee en wellicht kan jij er beter mee overweg als ik.

succes en groeten Pasqual. ;)

Squier4ever
20 mei 2007, 23:02
hehe mede-limbo :rockon:

ja, goed plan! mn gitaarleraar heeft daar laatst ook zn gibson explorer gekocht. hij zij ook al dat dat een fijne winkel was om naartoe te gaan :)

ja sticks is echt relaaaaaaaaaaaax. ze zijn vrij duur, maar daar krijg je dan ook wel geweldige service voor.

Slesj
20 mei 2007, 23:42
@ pasqal; thnx voor de tip, maar zo lang speel ik nog geen gitaar, mss net een aantal maanden, dus echt 'gewend' aan een strat ben ik nog niet. en een lp zou wil ik erg graag hebben, ze klinken toch wat ruiger naar mijn mening. en ik denk, dat als ik een flinke tijd op de lp speel, ik vanzelf aan de lp ga wennen. ;)

@ timotio; de amp is gewoon voor thuis, niet iets speciaals dus. en we hebben een onder-een-kap-woning, en vrij dunne muren, dus heel erg hard hoeft ie niet te gaan. het gaat er gewoon om dat ik een fatsoenlijk versterkertje heb, 't liefst met wat effecten, puur om te oefenen. mijn budget gaat ongeveer tot de 250 € voor de amp. ik heb echter geen idee wat die peavy van jou kost?? :???:

Slesj
21 mei 2007, 13:45
gisteren nog 'gejamd' met 2 vrienden, eentje op de drums, en wij 2 op de gitaar. :rockon: hij speelde op een london city spitfire, en damn, wat vond ik dat een lekker gitaartje. in combinatie met de roland cube 30 w kon hij er egt lekkere geluidjes uit laten komen! nu is mijn vraag, doet de london city spitfire onder voor de epi LP die ik O ZO GRAAG wil hebben. ik weet dat hij een ander geluid produceert enz, maar ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden.

Slesj
22 mei 2007, 19:44
Iemand nog wat info over m'n laatste berichtje? Over de London City Spitfire.

The Underdog
22 mei 2007, 19:50
De Epi is beter en veelzijdiger.

Slesj
22 mei 2007, 22:22
Oke, thnx :). Ik ben dr voor 99% zeker van dat de Epi t gaat worden.

telerocker
22 mei 2007, 22:31
ik heb zelf net een Ibanez SZ520 QM verkocht, omdat ik een telecaster-man ben. maar die SZ is wel goed gemaakt, heeft veel sustain en klinkt erg goed. mijn inziens beter dan een Epi. Trouwens, de gitaren van Michael Kelly zijn ook niet mis en redelijk betaalbaar. Iets goedkoper en (als je een goed exemplaar te pakken krijgt) ook aardig qua geluid zijn de Les Pauls van Vintage.
wat betreft de amp zou je ook es kunnen denken aan een Orange Crush 10 of 15. die klinken heel behoorlijk in de huiskamer, er zit zelfs een beetje een buizenkarakter in (blijft natuurlijk een solid state, maar toch).

Slesj
23 mei 2007, 09:26
okay. dan ga ik maar s op zoek naar de aanraders van jou. :) s kijke wat ik daarover kan vinden