PDA

View Full Version : met wat spelen deze groepen (alleen gitaristen)



pieter-jan1
18 mei 2007, 18:53
lijkt mij nogal duidelijk, met wat spelen:

-nirvana
-greenday
-guns 'n roses
-audioslave
-system of a down
-HIM
-red hot chili peppers
-papa roach
-my chemical romance
-metallica
-linkin park
-kiss
en billy talent

?

grtz. Pieter-Jan :rockon:

Eko
18 mei 2007, 18:54
Gitaren? Zoek even op de eigen websites of kijk even naar DVD`s.

pieter-jan1
18 mei 2007, 19:00
Gitaren? Zoek even op de eigen websites of kijk even naar DVD`s.

heb ik al geprobeert ... maar ik ken dus niet echt veel van die verschillende merken en zo dus geraak ik er nog niet wijzer uit he .. :satisfie:

Yapser
18 mei 2007, 19:05
Gitaren. Van speciaal Oezbezikaans hout.

SOAD gitarist speelt trouwens tegenwoordig(?) op SG's :)

Squier4ever
18 mei 2007, 19:07
-nirvana
Fenders, oa mustang, jaguar en jagstang
-greenday
Vroeger een fernandes strat (frankenstein), met 1 humbucker, nu Gibson Les Paul junior
-guns 'n roses
Slash speelt vnl. op Gibson Les Paul, vroeger ook een BC rich mockingbird
-audioslave
Tom Morello speelt al jaren op een fender telecaster, of iig een tele model
-system of a down
Ibanez Iceman
-HIM
Gibson SG
-red hot chili peppers
Voornamelijk fender strat
-papa roach
Esp achtig iets
-my chemical romance
geen id
-metallica
James heeft een ouwe Gibson LP Custom, tegewoordig een ESP truckster sig, verder explorers. kirk vooral op ESP superstrats
-linkin park
op de vorige albums speelde (brad dacht ik, met die koptelefoon) vooral op PRS en af en toe een Ibanez RG. op het nieuwe album spelen ze daarbij ook op strats en andere gitaren
-kiss
Vooral Gibson Les Paul en Ibanez Iceman
en billy talent
tegenwoordig geloof ik een Godin

Vonk
18 mei 2007, 19:08
Guitargeek.com

Ook leuk van je om te vragen met wat voor gitaar de gitarist van Guns n Roses speelt...

MizZoo
18 mei 2007, 19:08
Wat word jij er eigenlijk wijzer uit als wij hier zeggen dat John Frusciante op een Stratocaster speelt, of Kurt Cobain op een Mustang, als jij de merken toch niet kent?

pieter-jan1
18 mei 2007, 19:08
Gitaren. Van speciaal Oezbezikaans hout.

ok dan :confused: zo ver was ik nu ook al wel, alleen is de vraag welke merken en types ..... :)

Squier4ever
18 mei 2007, 19:09
zie mijn post hierboven

Tho
18 mei 2007, 19:13
ik heb zin om te bitchen. Pieter Jan, lullo, nog geneukt? wat heb jij een puberale muzieksmaak zeg!

ontopic: Volgens mij heb je er totáál geen moeite voor gedaan om het zelf uit te vinden

pieter-jan1
18 mei 2007, 19:14
Wat word jij er eigenlijk wijzer uit als wij hier zeggen dat John Frusciante op een Stratocaster speelt, of Kurt Cobain op een Mustang, als jij de merken toch niet kent?

is eigelijk nie echt van niet kennen, is meer van nie kunnen onderscheiden, en wat ik ervan weet heb ik van dit forum ...

Luke-wannabe
18 mei 2007, 19:17
ik heb zin om te bitchen. Pieter Jan, lullo, nog geneukt? wat heb jij een puberale muzieksmaak zeg!

ontopic: Volgens mij heb je er totáál geen moeite voor gedaan om het zelf uit te vinden
Wat is nou weer een puberale muzieksmaak jeeez..

Luke-wannabe
18 mei 2007, 19:21
Als ik even iets mag aanpassen

-audioslave
Tom Morello speelt op allerlei gitaren. Tele's, SG (doubleneck!!), Les Paul, Strats, Ibanez AS, Superstrats, Ibanez Talman en hij heeft ook nog een ander oud gek ding waarvan ik de naam niet weet.
-system of a down
Vroeger Ibanez Iceman, nu Gibson SG
-red hot chili peppers
Stratocaster, Tele, Gretsch White Falcon
-my chemical romance
Les Pauls

Squier4ever
18 mei 2007, 19:21
Wat is nou weer een puberale muzieksmaak jeeez..

Idd Tho dikke bulls, ik vind de meeste van die bandjes ook (nog steeds) best wel vet

@ luke thnx for added info

Pun
18 mei 2007, 19:21
Kurt Cobain, Nirvana:
www.kurtsequipment.com

Tho
18 mei 2007, 19:50
Idd Tho dikke bulls, ik vind de meeste van die bandjes ook (nog steeds) best wel vet

@ luke thnx for added info

was inderdaad best wel fout he? excuus

rickert
18 mei 2007, 19:53
-nirvana
Fenders, oa mustang, jaguar en jagstang
-greenday
Vroeger een fernandes strat (frankenstein), met 1 humbucker, nu Gibson Les Paul junior
-guns 'n roses
Slash speelt vnl. op Gibson Les Paul, vroeger ook een BC rich mockingbird
-audioslave
Tom Morello speelt al jaren op een fender telecaster, of iig een tele model
-system of a down
Ibanez Iceman
-HIM
Gibson SG
-red hot chili peppers
Voornamelijk fender strat
-papa roach
Esp achtig iets
-my chemical romance
geen id
-metallica
James heeft een ouwe Gibson LP Custom, tegewoordig een ESP truckster sig, verder explorers. kirk vooral op ESP superstrats
-linkin park
op de vorige albums speelde (brad dacht ik, met die koptelefoon) vooral op PRS en af en toe een Ibanez RG. op het nieuwe album spelen ze daarbij ook op strats en andere gitaren
-kiss
Vooral Gibson Les Paul en Ibanez Iceman
en billy talent
tegenwoordig geloof ik een Godin

Slash speelt nog steeds veel op BC rich mockingbirds, ook Bich-modellen

Wimvdb
18 mei 2007, 20:54
Him gebruikt live o.a. ook fender strats , naast zijn witte sg standard.

My chemical romance spelen op epiphone les pauls en wildcat.

System of a down was vroeger een iceman van ibanez , maar op lowlands ging het goed mis met die gitaar ( zie youtube :D ) Nu inderdaad een SG.

Justinschut
18 mei 2007, 21:49
Papa Roach gebruikt Schecter en Metallica vooral ESP (hebben ze ook signature models), maar ook welles Gibson en wat andere dingetjes

Nellyrocks
18 mei 2007, 21:53
Hehe

Zou TS nou ook echt iets wijzer zijn geworden.

James Hedfield heb ik ook wel eens op een tele gezien en Frusciante is ook niet vies van jaguars en jazzmasters en hij heeft ook nog een SG.

pieter-jan1
18 mei 2007, 23:58
Hehe

Zou TS nou ook echt iets wijzer zijn geworden.


eigenlijk wel ja 8-)

Trocar
19 mei 2007, 00:26
eigenlijk wel ja 8-)
:rockon:
Okay!

happynjitram
19 mei 2007, 01:50
Him gebruikt live o.a. ook fender strats , naast zijn witte sg standard.

My chemical romance spelen op epiphone les pauls en wildcat.

System of a down was vroeger een iceman van ibanez , maar op lowlands ging het goed mis met die gitaar ( zie youtube :D ) Nu inderdaad een SG.

Dat is niet de reden dat hij is gestopt met het bespelen van zijn (costum) icemans....-_- De reden dat hij de laaste tour met een SG speelde was vanwege de veelzijdigheid van die gitaar. De nieuwe CD's zijn immers heel wat anders dan de vorige albums

kassie
19 mei 2007, 02:19
Slash speelt nog steeds veel op BC rich mockingbirds, ook Bich-modellen

op sommige nummers wijkt hij wel eens af van een les paul ja. hij neemt bijvoorbeeld ook nummers op met flying v, mockingbird, stratocaster, 6 snarige bassen etc. Maar live heeft hij in elke gitaar hetzelfde setje elementen. Toch bij een live set speelt hij doorgaans maar 1 of 2 nummers met een mockingbird. Bij de set van Velvet speelt hij er maar 2 geloof ik. En bij de guns set was het alleen maar You could be mine die hij doorgaans ermee live speelde. Verder gebruikt hij een guild dubbelneck of een gibson dubbelneck. voor enkele nummers. Maar zijn main guitar is toch één van zijn honderd les pauls. Het is en blijft een les paul dude.

The Underdog
19 mei 2007, 02:41
Yep. Slash heeft live ook een double-neck SG gebruikt (Patience, Knockin' on heaven's door), BC Rich (You could be mine), Travis Bean (Bad Obsession). Zijn lievelingsgitaar is zelfs geen Gibson, maar een Les Paul replica die hij gebruikte voor de opnames van Appetite.

Wat ik mij afvraag is of hij tijdens de hoogdagen van Guns ook Alnico II pro's gebruikte.

Nellyrocks
19 mei 2007, 02:42
...Verder gebruikt hij een guild dubbelneck of een gibson dubbelneck...

Hij had zelfs zijn eigen ontworden guild dubbelneck. Boven accoustiscch en onder electrisch


...één van zijn honderd les pauls...

envy

vulvasonic
19 mei 2007, 03:17
De klank van de gitaar wordt, als het gaat om de gitaar zelf, bepaald door een aantal kenmerken. Sommige combinaties van bepaalde kenmerken hebben zich allang bewezen en andere zijn minder gelukkig geweest. Grofweg zou je kunnen zeggen dat je 4 soorten gitaren hebt die een specifiek geluid hebben op basis van de beproefde combinaties van kenmerken.

Vier geluiden. Da's knap weinig. Velen hier zullen het niet met me eens zijn, maar verreweg de meeste niet-gitaristen zullen nooit het verschil in geluid kunnen horen tussen een Gibson Explorer en een Gibson SG (om er maar twee van 1 soort te noemen).

Ik weet niet waarom je zo graag wilt weten welke gitaren deze helden van je gebruiken, behalve dat het leuk is om te weten. Hecht er echter niet teveel waarde aan, want de versterker en de afstelling van die versterker is voor het gitaargeluid vele malen belangrijker dan de gitaar zelf.

Dit gezegd hebbende, natuurlijk is het leuk om te weten waar je helden over spelen (of speelden). :)

Nellyrocks
19 mei 2007, 15:56
Ik weet niet waarom je zo graag wilt weten welke gitaren deze helden van je gebruiken, behalve dat het leuk is om te weten. Hecht er echter niet teveel waarde aan, want de versterker en de afstelling van die versterker is voor het gitaargeluid vele malen belangrijker dan de gitaar zelf.

Plus dat je het waarschijnlijk refereerd aan een studiosiuatie (de CD van de betreffende artiest) Er zijn helaas maar weinig artiesten tegenwoordig die op de plaat puur het geluid van hun gitaar en versterker laten horen.

LP_CL
19 mei 2007, 16:11
Plus dat je het waarschijnlijk refereerd aan een studiosiuatie (de CD van de betreffende artiest) Er zijn helaas maar weinig artiesten tegenwoordig die op de plaat puur het geluid van hun gitaar en versterker laten horen.
Alsook: bitter weinig artiesten gebruiken dezelfde opstelling voor studioopnames als voor live optredens, gewoon omdat live spelen met de studiosetup als crap zou klinken en vice versa...

pieter-jan1
20 mei 2007, 22:26
System of a down was vroeger een iceman van ibanez , maar op lowlands ging het goed mis met die gitaar ( zie youtube :D ) Nu inderdaad een SG.

bedoel je hiermee dit?
http://youtube.com/watch?v=VmNUwenT8S4

vox
21 mei 2007, 00:14
ff uit het hoofd:

guns n' roses:
slash: bc bich, guild, een no name les paul, gibson les paul, een mocking bird een travis bean een gibson sg (met 2 halsen ff type naam kwijt, een 6 snarig en die andere 12 snarig

gilby: gibson les paul, fender telecaster, gibson melody maker

izzy: fender telecaster, gibson les paul, en een hollow body waar ik ff de naam niet van weet..

qua versterkers is het marshall silver jubilee.. (een voor clean, een voor overdrive en een reserve) gilby gebruikte tijdens de use your illusion tour (91/92) AC30's van Vox..

slash week dus weleens af (eerdere poster) de travis bean voor de slide in bad obsession o.a.. (miste de hoge e)dus maar 5 snaren.. en voor de rest de mockingbird voor inderdaad you could be mine.. en van het album contraband is er veel opgenomen met een Fender Strat..

The Underdog
21 mei 2007, 01:33
Izzy heeft bijna alle nummers op de G N' R cd's opgenomen met hollowbody's met p90's, klinkt prachtig in combinatie met Slash. Het zou mij wel verwonderen moest Slash op Contraband op een Strat gespeeld hebben. Het klinkt gewoon niet zo.

happynjitram
21 mei 2007, 12:47
bedoel je hiermee dit?
http://youtube.com/watch?v=VmNUwenT8S4

Nee dat bedoeld hij er niet mee, hij bedoeld dat stukje dat hij de gitaar op de grond gooit en serj er tegen gaat schoppen. en dat is nog steeds niet de reden dat hij is gestopt om met icemans te spelen.

Nellyrocks
21 mei 2007, 12:56
Het zou mij wel verwonderen moest Slash op Contraband op een Strat gespeeld hebben. Het klinkt gewoon niet zo.

Hij heeft een aantal overdubs op een fander champ en een strat of tele gedaan op het opener te houden en een paar solo's met een strat voor de tremolo.

Luke-wannabe
21 mei 2007, 14:27
Nee dat bedoeld hij er niet mee, hij bedoeld dat stukje dat hij de gitaar op de grond gooit en serj er tegen gaat schoppen. en dat is nog steeds niet de reden dat hij is gestopt om met icemans te spelen.
Wat dan wel?

happynjitram
21 mei 2007, 16:45
Wat dan wel?
Moet je me posts eerder in dit topic lezen

hendrix2
21 mei 2007, 18:12
Die gitarist van Papa Roach speelt hoofdzakelijk op Schecter gitaren en ook wel af en toe eens op Epiphone SG of Epiphone Les paul dacht ik.

Yamhammer_71
21 mei 2007, 18:24
Die gitarist van Papa Roach speelt hoofdzakelijk op Schecter gitaren en ook wel af en toe eens op Epiphone SG of Epiphone Les paul dacht ik.

Weet jij toevallig welke gitaar werd gebruikt voor de riff van Papa Roach-Last Resort? Zelf zou ik zeggen dat het een LP is...qua geluid.

jonesd
21 mei 2007, 18:39
De klank van de gitaar wordt, als het gaat om de gitaar zelf, bepaald door een aantal kenmerken. Sommige combinaties van bepaalde kenmerken hebben zich allang bewezen en andere zijn minder gelukkig geweest. Grofweg zou je kunnen zeggen dat je 4 soorten gitaren hebt die een specifiek geluid hebben op basis van de beproefde combinaties van kenmerken.

Vier geluiden. Da's knap weinig. Velen hier zullen het niet met me eens zijn, maar verreweg de meeste niet-gitaristen zullen nooit het verschil in geluid kunnen horen tussen een Gibson Explorer en een Gibson SG (om er maar twee van 1 soort te noemen).

Ik weet niet waarom je zo graag wilt weten welke gitaren deze helden van je gebruiken, behalve dat het leuk is om te weten. Hecht er echter niet teveel waarde aan, want de versterker en de afstelling van die versterker is voor het gitaargeluid vele malen belangrijker dan de gitaar zelf.

Dit gezegd hebbende, natuurlijk is het leuk om te weten waar je helden over spelen (of speelden). :)

Ik vind dit wel interessant...

Welke 4 soorten had jij in gedachten?
Ik denk bijvoorbeeld aan:

*Single coil (fenderachtigen)
*humbucker solid body(gibsonachtigen)
*dikke jazzgitaren
*dunnere hollowbody's

The Underdog
21 mei 2007, 18:57
Weet jij toevallig welke gitaar werd gebruikt voor de riff van Papa Roach-Last Resort? Zelf zou ik zeggen dat het een LP is...qua geluid.
Het zou vanalles met een humbucker en een high gain versterker kunnen zijn. Die riff is trouwens gestolen van Iron Maiden.

hendrix2
21 mei 2007, 19:02
Weet jij toevallig welke gitaar werd gebruikt voor de riff van Papa Roach-Last Resort? Zelf zou ik zeggen dat het een LP is...qua geluid.
Zoveel weet ik er ook niet van. De keer dat ik ze live zag speelde hij dit gewoon ook op een Schecter (weet niet welk type).... Maarja, dat wil daarom helemaal niet zeggen dat hij dit in de studio ook zo deed.


Die riff is trouwens gestolen van Iron Maiden.
Zo zou ik het niet stellen, het lijkt erg sterk op de iron maiden riff, maar echt gejat wil ik hem niet noemen. Ik noem het eerder 'lenen'. Als je je echt gaat verdiepen in muziek, dan hoor je dat er ongelooflijk veel geleend word!

pieter-jan1
21 mei 2007, 19:37
Nee dat bedoeld hij er niet mee, hij bedoeld dat stukje dat hij de gitaar op de grond gooit en serj er tegen gaat schoppen. en dat is nog steeds niet de reden dat hij is gestopt om met icemans te spelen.

kan je mss een linkje van op youtube doorsturen? ik vind buiten dit dus niets meer over gitaar op de grond en zo .... :blast:

Yamhammer_71
21 mei 2007, 19:46
Het zou vanalles met een humbucker en een high gain versterker kunnen zijn. Die riff is trouwens gestolen van Iron Maiden.

Is iedereen hiermee eens? :D

Leg eens uit Underdog...

vox
21 mei 2007, 20:50
Hij heeft een aantal overdubs op een fander champ en een strat of tele gedaan op het opener te houden en een paar solo's met een strat voor de tremolo.

jep... :)

10tekens

Brammibal
21 mei 2007, 20:53
Is iedereen hiermee eens? :D

Leg eens uit Underdog...
Dat het gestolen is, is waar.

happynjitram
22 mei 2007, 00:25
kan je mss een linkje van op youtube doorsturen? ik vind buiten dit dus niets meer over gitaar op de grond en zo .... :blast:

klik (http://www.youtube.com/watch?v=lbIMflflauI)

There you go.