PDA

View Full Version : Engl Powerball



Han S
18 mei 2007, 17:17
Net nieuw gekocht, een Engl Powerball, wat een beest is dat! Ik heb nu een JCM800 4010, een Valvestate 8100, een Hot rod deluxe, een Powercity welke is verbouwd naar twee kanalen met mastervolume en een Stramp 2100A welke door Rory G. werd gebruikt en ook tekeer gaat als een orkaan.

Maar die Engl is een lekker versterkertje, beetje zwaar wel.

a darker shade of grey
18 mei 2007, 17:23
Ten eerste: grats!!!!

Ten tweede: pics, samples????

Ben heel benieuwd!

Tho
18 mei 2007, 17:25
join the club Han!! :) gefeliciteerd

Han S
18 mei 2007, 17:40
Ik heb hem op een Stage Accompany 4*12 kast staan met die oude 30 watt Celestions er in, dat is een feest man. Ook leuk is die rode gloed alsof hij een binnenbrand heeft.

Ik ga nog wel foto's maken morgen, komt goed.

Anders Destium
18 mei 2007, 17:45
Han, je bent een held! Gefeliciteerd ermee en headbangen maar, lekker oude Judas Priest en Uriah Heep knallen :rockon:

Speeddemon
18 mei 2007, 17:55
Han, je bent een held! Gefeliciteerd ermee en headbangen maar, lekker oude Judas Priest en Uriah Heep knallen :rockon:
volgens mij gaat een Powerball wel verder dan Priest en Heep. :sssh:

Maar goed, ik zie Han dan ook weer niet zo snel The Haunted en Terror 2000 spelen. :rockon: (eeuwig respect als ie 't wel doet, overigens! :hippie: )

Nocki
18 mei 2007, 18:31
Leuke amp! gefeliciteerd!

marter544
18 mei 2007, 18:55
Vette shit!! Ik wist niet eens dat jij ook nog gitaar speelde :chicken:

Fumi SG
18 mei 2007, 19:08
Gaaf Han, een amp die ik niet echt achter je zou zoeken!

Maar jij komt er eigenlijk niet zonder samples vanaf he, dat zou natuurlijk te gek zijn!:satisfie:

Han S
18 mei 2007, 19:10
Ik speel idd ook gitaar, niets bizonders, maar die versterker is bedoeld voor degenen die komen opnemen, keus genoeg dus. [/spam]

AART
18 mei 2007, 19:48
Hmm, dat gaat lekker beuken idd.

Ik zou die 2 stage acompany kasten op mekaar zetten, pontificaal tegen die achterwand, die engl er op en die SG inpluggen.

:rockon:

En idd, soundsamples moeten nu idd een eitje zijn :satisfie:
Mooie tour door alle kanalen en mogelijkheden van de amp.

Han S
18 mei 2007, 20:00
Ik vind dat zo'n gedoe hé, weet je wat? Als je de powerball wilt ervaren kom je lekker langs en probeer je hem uitgebreid, want er kan een hoop mee hoor.

Krijg je nog bier ook. :D

AART
18 mei 2007, 20:13
Haha, wel een duur biertje dan vanaf arnhem ;)

Heb wel eens op ene powerball geragd hoor, maar dan hebben we hier eindelijk geen last meer van mensen die zeuren over goede soundclips ;)

Anders Destium
18 mei 2007, 20:33
volgens mij gaat een Powerball wel verder dan Priest en Heep. :sssh:

Maar goed, ik zie Han dan ook weer niet zo snel The Haunted en Terror 2000 spelen. (eeuwig respect als ie 't wel doet, overigens! :hippie: )

Ik weet dat Han wel houdt van 'Priest en Uriah Heep, vandaar!


Keihard In vein of Bloodletting stampen, dat zou inderdaad wel heel erg cool zijn :rockon:

Tho
18 mei 2007, 20:35
heerlijk he die Powerball? Ik speel thrashmetal, maar zoals AART al zegt; muziek a la Gibson SG gaat er ook goed in bij het monster! Van AC/DC tot Death :)

Han wat vind je trouwens van die clean? ongelofelijk toch! :D

Han S
18 mei 2007, 21:19
Ik moet hem nog helemaal leren kennen, hij heeft pas een half uur gewerkt. Maar dat komt helemaal goed.

En ik kan Priest en Heep wel waarderen dus.

cardinal
18 mei 2007, 22:42
Mijn meester, hehehe.

Meesterlijke amp, staat nog op mijn verlanglijstje!

Rock on Han en hopelijk tot snel nu echt.

Jimwoud
18 mei 2007, 23:04
Ik moet hem nog helemaal leren kennen, hij heeft pas een half uur gewerkt. Maar dat komt helemaal goed.

En ik kan Priest en Heep wel waarderen dus.
Zolang je Painkiller maar goed vind is het goed

gerrekat
20 mei 2007, 09:38
weet ik, in die prijsklasse is er geen concurrentie....

AART
20 mei 2007, 11:45
weet ik, in die prijsklasse is er geen concurrentie....

Zat hoor. Soms schiet je een beetje door Ger.

Framus Dragon, 6505 +, Mesa 5:50, Framus Cobra, Koch Powertone, Marshall JVM, Crate Blue Voodoo en vast nog wel meer.

Ze zullen vast hun nadelen hebben waardoor ze voor jou ondergeschikt zijn aan de Powerball(en daarnaast de eigen sound van het beest).

Waarom doe je de Mark eigenlijk weg?

DiMarco
20 mei 2007, 11:55
heerlijk he die Powerball? Ik speel thrashmetal, maar zoals AART al zegt; muziek a la Gibson SG gaat er ook goed in bij het monster! Van AC/DC tot Death :)


Kwestie van het open/focussed knoppie indrukken he? Lekker ampje.

AART
20 mei 2007, 15:21
heerlijk he die Powerball? Ik speel thrashmetal, maar zoals AART al zegt; muziek a la Gibson SG gaat er ook goed in bij het monster! Van AC/DC tot Death :)

Han wat vind je trouwens van die clean? ongelofelijk toch! :D

Die opmerking over die SG was meer omdat hij er een SG heeft hangen. Als ik een powerball had kwam ie weinig van kanaal 4 af...

Tho
20 mei 2007, 15:25
Die opmerking over die SG was meer omdat hij er een SG heeft hangen. Als ik een powerball had kwam ie weinig van kanaal 4 af...

Ik speel ook alleen maar over kanaal 4, maar hij heeft ook een super crunch! OVerigens, als je hem op kanaal 4 hebt, en je kloot een beetje met je volume knop, kan je daar ook een aardige AC/DC sound uit halen

pol
20 mei 2007, 15:36
hmmm, een powerball komt nog niet eens in de buurt van een ac/dc sound, ik weet waar jullie het vandaan halen ?

t'is een strakke metalamp, daar niet van.

Negative K3 fan
20 mei 2007, 15:47
het zou niet mijn keus geweest zijn, maar toch vet, goede aanvulling voor de studio he :)

AART
20 mei 2007, 16:42
hmmm, een powerball komt nog niet eens in de buurt van een ac/dc sound, ik weet waar jullie het vandaan halen ?

t'is een strakke metalamp, daar niet van.

Ik zeg het niet, ik weet niet waar jij het 'jullie' vandaan halen.

Ik ken eigenlijk alleen de lead sound goed.

artnaz
20 mei 2007, 16:56
ENGL heeft wel een eigen apart karakter, maar AC/DC-alike moet toch zeker kunnen. Zoals Tho zegt met de volumeknop, of iets met kanaal drie?

Tho
20 mei 2007, 17:32
ENGL heeft wel een eigen apart karakter, maar AC/DC-alike moet toch zeker kunnen. Zoals Tho zegt met de volumeknop, of iets met kanaal drie?

Het is inderdaad prima mogelijk hoor. Je moet alleen wel wat voor doen; zoals ik al zei, de volumeknop (een kunst op zich)

marc_o
21 mei 2007, 11:59
Super zijn ze, die Powerballs!!!!!

http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/Onzin/100-0052_IMG.jpg


En zeker met een Fender!!


http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/Onzin/100-0057_IMG.jpg

dkvisser
30 mei 2007, 10:44
:stop: Zeg, we doen toch niet aan reclame maken he !?

:seriousf:

Cris
30 mei 2007, 13:27
Vond hem wel leuk eigenlijk.

marc_o
30 mei 2007, 15:37
En dat issie ook!!!



:rockon:

NielsW
1 juni 2007, 13:29
Briljante amp! Clean is ge-wel-dig. Zelfs met mn EMG81 pickups weet ie goed te handlen. Het blijft natuurlijk wel een echte metal amp. Heb ontzettend veel amps geprobeerd, maar de Powerball en de Dual Rectifier sprongen eruit. Dan is de keuze eenvoudig :)

Veel plezier ermee!

FenderBender
10 juli 2007, 16:14
Metalamp okee, daar heb ik m ook op gekocht.

Toch is kanaal 2 mn favoriete kanaal, en dat is eerder AC/DC dan Metal...

ook een geweldig solo kanaal met de midfocus aan, of als brute slagsound voor extreem lage stemmingen.
Ik speel/riff soms in open c, en dan geeft kanaal 2 een veel bruter geluid dan de metal kanalen. (meer definitie)

Tho
10 juli 2007, 19:30
Metalamp okee, daar heb ik m ook op gekocht.

Toch is kanaal 2 mn favoriete kanaal, en dat is eerder AC/DC dan Metal...

ook een geweldig solo kanaal met de midfocus aan, of als brute slagsound voor extreem lage stemmingen.
Ik speel/riff soms in open c, en dan geeft kanaal 2 een veel bruter geluid dan de metal kanalen. (meer definitie)

no offence, maar vreemd dat je een Powertone koopt om bijna alleen maar Ch.2 te gebruiken. Daar zijn toch veel geschiktere amps voor?

gerrekat
11 juli 2007, 17:05
Ik vond de AC/DC crunch op kanaal 2 van de Powerball met de gain ongeveer halverwege waanzinnig! de Powerball krijgt veel te wienig credit voor zijn clean en crunch sounds wat op zich ook wle logisch is. Maar hetw as instant "back in black" en "For Those About To Rock" sound bij mij! heerljik, 10 keer beter dan op mijn ouwe Marshall 800's.

NielsW
12 juli 2007, 12:04
Ik vond de AC/DC crunch op kanaal 2 van de Powerball met de gain ongeveer halverwege waanzinnig! de Powerball krijgt veel te wienig credit voor zijn clean en crunch sounds wat op zich ook wle logisch is. Maar hetw as instant "back in black" en "For Those About To Rock" sound bij mij! heerljik, 10 keer beter dan op mijn ouwe Marshall 800's.
Ik ben ook echt helemaal verslaafd aan Channel 2. Zijn ontzettend lekkere blues tones uit te halen met bergen definitie en net wat jij zegt: classis rock!

Channel 3 is al wat moeilijker te temmen en de gain kan een heel eind terug (met mn ESP iig). Schreeuwen like nothing else. Ik vind 3 al veel bruikbaarder als 4. Channel 4 is echt voor brute metal met heeeel veel low.

Moet je voor de gein eens de channel volume en master volume verhouding omwisselen. Ik had eerst de channel volume hoog en de master heel laag. Toen draaide ik dat om, channel volume laag en master volume hoog. Channel 1 en 2 (vooral Clean) werd echt een stuk beter, wat op zich ook wel logisch is. Maar ik vond dat ook de higain channels er wat beheersbaarder van werden. Volumeverhouding tussen channel en master doen een hoop!

gerrekat
12 juli 2007, 12:55
Ik ben ook echt helemaal verslaafd aan Channel 2. Zijn ontzettend lekkere blues tones uit te halen met bergen definitie en net wat jij zegt: classis rock!

Channel 3 is al wat moeilijker te temmen en de gain kan een heel eind terug (met mn ESP iig). Schreeuwen like nothing else. Ik vind 3 al veel bruikbaarder als 4. Channel 4 is echt voor brute metal met heeeel veel low.

Moet je voor de gein eens de channel volume en master volume verhouding omwisselen. Ik had eerst de channel volume hoog en de master heel laag. Toen draaide ik dat om, channel volume laag en master volume hoog. Channel 1 en 2 (vooral Clean) werd echt een stuk beter, wat op zich ook wel logisch is. Maar ik vond dat ook de higain channels er wat beheersbaarder van werden. Volumeverhouding tussen channel en master doen een hoop!

ik gebruikte kanaal 3 enrom veel, superstrakke metalvervorming, kanaal 4 was wat losser en vloeiender niet echt geschikt voor slaggitaar meer echt een lead geluid. Qua gainhoeveelheid vond ik weinig verschil zitten tussen kanaal 3 en 4.

Izegrim
12 juli 2007, 13:06
Ik heb die luxe niet met m'n Fireball. Zit een piepklein knopje op waar ULTRAGAIN op staat. Mijn enige scheurkanaal. Wat ben ik ook een armzalige klaploper. ;)

gerrekat
12 juli 2007, 14:10
Ik zou een Fireball zeker niet als een armzalige amp willen typeren ;-)

X-Rated
12 juli 2007, 14:23
Ik zou een Fireball zeker niet als een armzalige amp willen typeren ;-)

Misschien is het zijn eigen amp wel niet eens :O

Izegrim
21 juli 2007, 09:52
Is ook niet armzalig, maar beperkt misschien. Slechts één kanaal is niet bepaald flexibel. Maar het heeft ook wat bevrijdends want ik heb bijna al m'n pedalen de deur uitgedaan. Ik heb alleen clean/boost tot m'n beschikking en master A/B en dat is het! O, en er slingert altijd een Korg DT-10 rond in de buurt...