PDA

View Full Version : Fender Tele uit Korea a 820 euro??



jaycee
18 mei 2007, 16:06
Hoi allen,
ik zag net een schitterende Fender Telecaster. Twee seymour Duncan humbuckers en verder een prachtige tekening van de body. De gitaar kost 820 euro. Toen ik hem omdraaide bleek hij in Korea te zijn gemaakt. Ik heb weleens gehoord dat een Fender uit de USA zou moeten komen. Ik vraag me af waar dat op gebaseerd is. Kan iemand me vertellen waarom ik deze vrij dure Koreaanse uitvoering wel/niet zou moeten kopen??
Alvast bedankt!

Rormo
18 mei 2007, 16:20
In het algemeen komen de goede Fenders uit de USA en de mindere uit Japan, Korea en Mexico. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er uit die landen geen goede Fenders komen, maar de kwaliteit is nogal wisselend. 820 euro lijkt mij heel erg veel voor een Koreaanse Fender telecaster. Volgens mij gaan die nieuw voor een euro of 500. Bijvoorbeeld de tele lite ash (is het die toevallig???), heeft ook 2 SD's en een prachtige body. Kost 499 euro bij Feedback.

jaycee
18 mei 2007, 16:28
Hoi,
nee het is deze http://www.fender.com/products/search.php?partno=0262000561
alleen dan de uitvoering waarvan de kleur niet te zien is op de Fendersite....

Dus ik begrijp dat 820 eigenlijk teveel is voor deze gitaar....?

Squier4ever
18 mei 2007, 16:40
Had al gedacht dat het die zou zijn, over het algemeen is dit de normale vraagrprijs voor deze gitaren, of je dat ervoor wilt betalen is een tweede. heb ze helaas nog niet getest, maar het is eigenlijk ook geen tele maar een LP, de constructie en het hout is hetzelfde.

als je deze gitaar lekker vind spelen, probeer dan zeker ook eens een gibson LP (studio evt)

denk dat je de kleur crimson red bedoelt

jaycee
18 mei 2007, 16:58
Ok... maar kan iemand iets zeggen over de kwaliteit? Hij speelt nu gewoon lekker. Maar als de electronica en motage niet goed zijn en het ding over een jaar bagger is dan is 820 teveel geld geweest.....
Is het in zijn algemeen zo dat Koreaanse Fenders minder zijn dan de Amerikaanse en hoe zit dat met deze versie?
Alvast bedankt!

Squier4ever
18 mei 2007, 16:59
Ok... maar kan iemand iets zeggen over de kwaliteit? Hij speelt nu gewoon lekker. Maar als de electronica en motage niet goed zijn en het ding over een jaar bagger is dan is 820 teveel geld geweest.....
Is het in zijn algemeen zo dat Koreaanse Fenders minder zijn dan de Amerikaanse en hoe zit dat met deze versie?
Alvast bedankt!

het schijnt ietsje minder te zijn, maar ik heb meerdere malen op fender lite ash tele;s gespeeld en die voelden kwalitatief echt niet minder dan USA's. kwaliteit kun je voelen.

Wimvdb
18 mei 2007, 17:44
Het is waarschijnlijk zo'n fender FMT HH ? Die kan je soms voor 500 vinden !

Squier4ever
18 mei 2007, 17:45
Het is waarschijnlijk zo'n fender FMT HH ? Die kan je soms voor 500 vinden !

lezen dan!

Eko
18 mei 2007, 18:53
Ik heb een tijdje zo`n Tele gehad. Ze zitten goed in elkaar, dat om je gerust te stellen. Een echt tele geluid zit er echter niet in. Dat moet je er niet in zoeken. Hij heeft 2 HB`s die hun werk goed doen. Scheuren wil die dus wel. De frets zijn jumbo en dat moet je bevallen. Mij beviel het na een tijdje niet meer en ik heb hem daarom verkocht. Ik speel liever op dunner fretdraad. Ik had hem trouwens besteld ik de vooraankondiging, en niet eerst op gespeeld. Ik vond de kleur en afwerking mooi genoeg om het te gokken. Zo leer je nog eens wat.

jaycee
18 mei 2007, 20:27
ik heb m toch maar gekocht :)