PDA

View Full Version : rock



a.c.
18 mei 2007, 15:04
Mijn valvetech top moet wellicht het veld ruimen voor een veelzijdige nieuwe top of combo (max 1x12) met 2 of meer schakelbare kanalen.

In de prijsklasse tot ong 1500 zoek ik een versterker waar vet en warm clean uitkomt, een vet clean/scheur randje en "romige" scheur. Met name de hoeveelheid scheur blijkt een constant dilemma, daar het niet te snel veel moet zijn.
Ik ben gek van het scheurgeluid van Bonamassa, maar ben een beetje huiverig voor de betrouwbaarheid van Budda......

Iemand een tip buiten Budda, bogner en Engl?

arjanb01
18 mei 2007, 15:10
Koop een koch twintone/multitone topje, tweedehands, daar zit een erg vet scheur geluid en bovendien mooi clean geluid op.
Zo betrouwbaar als wat. Mn kochje viel gister met hete buizen voorover op de grond, en wat denk je.... niks aan het handje.

Nellyrocks
18 mei 2007, 15:20
Ik zou zeggen Marshall Vintage Modern. lekker ruig en volgens de reviews voor een matshall een hele goede clean. Daarbij is het een verterker die het heel goed doet met crunchy randjes en romige rock dingen.

Helter Skelter
18 mei 2007, 16:21
Als je de sound van Bonamassa wilt benaderen moet je naast kunnen spelen als een tierelier ook een Marshallachtige amp hebben

Bonamassa heeft jaren een Marshall Silver Jubilee gebruikt (en volgens mij nog steeds) voor zijn scheurgeluid. Op een van z'n laatste DVD's gebruikte hij een Marshall Bluesbreaker combo, ook een beregeluid.

Nellyrocks
18 mei 2007, 16:35
Als je de sound van Bonamassa wilt benaderen moet je naast kunnen spelen als een tierelier ook een Marshallachtige amp hebben

Bonamassa heeft jaren een Marshall Silver Jubilee gebruikt (en volgens mij nog steeds) voor zijn scheurgeluid. Op een van z'n laatste DVD's gebruikte hij een Marshall Bluesbreaker combo, ook een beregeluid.


Allebei de versterkers hebben niet twee kanalen. Dta was wel de bedoeling toch? Daarnaast. Vindt maar eens een jubilee.

Jimwoud
18 mei 2007, 16:45
Allebei de versterkers hebben niet twee kanalen. Dta was wel de bedoeling toch? Daarnaast. Vindt maar eens een jubilee.
Zag er gister nog 2 op het podium staan bij Turbonegro. Die dingen klinken inderdaad erg goed.

Waar zijn die dingen op gebaseerd eigenlijk, plexi, JCM800, JTM?

Helter Skelter
18 mei 2007, 16:49
Allebei de versterkers hebben niet twee kanalen. Dta was wel de bedoeling toch? Daarnaast. Vindt maar eens een jubilee.

klopt, ik wilde ook alleen maar een zetje in de goede richting geven ;)

Een Jubilee heeft trouwens wel 2 kanalen met ook nog een push-pull rhythm-clip op het cleane kanaal.

Mr.Bluesbreaker
18 mei 2007, 16:49
Ik zou kijken naar een enorm goede booster voor je Valvetech.
Ken je type niet, voglens mij heb je die Hayseed toch?
Mijn exemplaar komt het beste tot zijn recht als je:

-master (bijna) vol open zet,
-clean/crunch regelen met je volumeknop van je gitaar,
-wat meer vloeiende leads met een Tubescreamer/ goede OD maakt.

Ik zou dat echt eens proberen. Het kan best zijn dat het niet helemaal is zoals je wil, maar jukebox in Boekel bv. heeft een hele mooie reeks aan te gekke overdirves en vanalles liggen.

Moet wel eerlijk toegeven, live speel ik vaak met mijn Marshall 2203 A/B geschakeld met de Valvetech, en de meeste solo's worden dan ook over de 2203 gespeeld in het covercirquit, met de TS-808 erover.
Toen ik een keer moest invallen in een roots R&B band was de Valvetech met booster wel weer te gek met een Les Paul.

Helter Skelter
18 mei 2007, 16:52
Zag er gister nog 2 op het podium staan bij Turbonegro. Die dingen klinken inderdaad erg goed.

Waar zijn die dingen op gebaseerd eigenlijk, plexi, JCM800, JTM?

op de JCM-800. In feite is het een splitchannel JCM-800 plus de zeer vette rhythm-clip. De zilveren uitvoering werd alleen in 1987 geproduceerd (ook in combo-uitvoering) De Slash signature (2555SL) is trouwens ook een replica van the Silver Jubilees

a.c.
18 mei 2007, 18:26
Ik ben al aan het expirimenteren geweest met mijn valvetech (VAC22 watt) en overdrives. Met name het clean is erg mooi (mooier dan alles wat ik heb gehoord), maar de scheur is snel wat te veel en veel sizzle, dat is mijn probleem. Het liefst ga ik op stap met een gitaar en versterker en laat alle pedalen thuis., Vandaar dat ik weer op zoek ben naar wat nieuws, al moet dat wel beter zijn dan de valvetech.
Ik probeerde vandaag de fender supersonic en was eigenlijk best onder de indruk, zij het dat ik wat laag miste op het OD kanaal.
Inmiddels heb ik alweer 3 twintones versleten, dus koch begin ik niet meer aan....

Speelt er iemand op de bogner Duende trouwens? heeft die voldoende volume voor optredens?

tillens
18 mei 2007, 20:30
Een goede booster zou het moeten doen ,maar goed goed soms wil je anders. pm me ff over de valvetech anders !

gr Peter

ccc
20 mei 2007, 07:32
Van welk jaar is die Valvetech ?
Er zijn vorig jaar een paar mods uitgekomen die echt wel een verbetering zijn. Ik heb de oude en de nieuwe versie in combo. Neem contact met de Rob van Valvetech en die zal je wel verder helpen....