PDA

View Full Version : Ik, een Epi?!?!??!?!!



vulvasonic
18 mei 2007, 14:44
VREEST NIET!!!!!!!

Nooit gedacht dat ik het ooit zou overwegen, maar mijn voorliefde voor het model, de prijs en het feit dat ik sowieso een aantal aanpassingen wil doen (kleur, elementen, wellicht mechanieken...), heeft me in ieder geval doen besluiten eens SERIEUS te kijken naar een Epiphone Explorer. En wel deze:

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/31/79/003179100xl.jpg

De gitaar is voor mij vooral bedoeld als gimmick (kleur wordt silver sparkle - en dan met die gouden hardware! :jam: ), maar ik wil toch iets meer weten over de kwaliteit van het geval.

Kenners van de puntigen onder u; wat valt er te zeggen over de kwaliteit van deze Epi Explorer?

The_W85
18 mei 2007, 14:45
Een maat van me heeft Gothic versie gehad, prima gitaartje maar de elementen zijn niet echt veel soeps

Squier4ever
18 mei 2007, 14:47
nog nooit op de explorer gespeeld, maar alle epi's die ik heb getest hadden kutelementen, dus die moet je vervangen.

E-J
18 mei 2007, 15:03
Beste Vulva,
Ik heb de Gothic uitvoering gehad.

De elementen waren niet al te best maar de gitaar heeft echt dat typische geluid, enorm dik, vet, de ultieme rockgitaar.

De hals is heerlijk dik, lekker comfortabel, dat maakt het echt een akkoorden/powerakkoordenmachine... die dingen floepen er zo uit, ik vind het dan ook super ritmegitaar, al vind 'ie solo's ook lekker.

Nadelen: eerder genoemde elementen, en hij weegt heel wat (niet geschikt voor mensen met zwakke schouders/nek) en de balans vond ik niet helemaal oke, een goede strap helpt misschien wel veel, evenals straplocks!!!

Maar eerlijk gezegd vond ik het een hele goede gitaar, ook wel vrij veelzijdig, met een sterk clean, zeker niet kil, eerder erg warm en dik. Pleur er wat overdrive op en... :rockon:

En dan de looks... werkelijk iedereen staart je aan. Tja... shit nu wil ik er weer één :D

a darker shade of grey
18 mei 2007, 15:16
Ik zou voor die korina versie gaan en dan alleen de electronics vervangen en de slagplaat, want dat hout is écht heel mooi :p

Outrage
18 mei 2007, 15:50
Ga je met die gitaar Europa plat krijgen voor de Zingende Fresia's volgend jaar?

vulvasonic
18 mei 2007, 15:54
Ik zou voor die korina versie gaan en dan alleen de electronics vervangen en de slagplaat, want dat hout is écht heel mooi :p

Voor de schoonheid zou ik ook voor de blanke versie gaan, maar ik wil 'm toch laten spuiten in silver sparkle. Het lijkt me vrij ondoenlijk (en prijzig) om de hele gitaar van glitters te voorzien, dus ik zal slechts de voorkant laten lakken. En dan is de zwarte afwerking mooier dan de 'houten' afwerking.

Het hout is trouwens bij de zwarte variant hetzelfde als die van de Korina.

Hoe zit het met de stemmechanieken, zijn die een beetje stemvast?

@Outrage; dat was wel de bedoeling.... :D

glacius
18 mei 2007, 16:09
Hoe zit het met de stemmechanieken, zijn die een beetje stemvast?

:D

doe er maar gelijk sperzel locking tuners op, dan weet je het tenminste zeker

Rormo
18 mei 2007, 16:14
Heb er een keer een uur eentje getest. Vond het persoonlijk helemaal niets. Had verwacht dat hij ruig en ruw zou zijn, maar mijn Les Paul Classic was een stuk ruiger. Vond de eplorer maar lafjes. Maar met andere elementen moet dit een stuk beter kunnen worden. Ik vond de hals echter ook niet al te snel. Was er erg teleurgesteld in al met al.

Nocki
18 mei 2007, 18:13
Hoi,

Ik wil ook l langere tijd een explorer voor erbij. ik heb de epi explorer een maandhje gehad in de korina uitvoering. maar ik heb toch gekozen om door te gaan voor de gibson. tis het toch net neit en dat kwam niet door de verkeerde naam op de headstock. ik vond de kwaliteid toch net iets te mager...

groetjes

en succes

Nocki

d'oh
18 mei 2007, 19:35
Monsieur Di Snario,

je hoeft je niet te schamen voor zo'n gitaar. Elementen en potjes zijn niet de beste, die zijn wel voor vervanging vatbaar.
Maar de bespeelbaarheid, hout en tuners zijn gewoon echt goed voor het geld.

Elk model vanaf +/-2004 heeft grover tuners er op zitten en die zijn gewoon goed!

vulvasonic
18 mei 2007, 22:24
Ik twijfel sowieso nog tussen de Explorer en deze:


http://www.gretschguitars.com/repository/gretsch/images/G5810_xl.jpg

Het voordeel van de Explorer is natuurlijk dat ie niet alleen inzetbaar is voor De Zingende Fresia's, ook al wordt ie zilver glitter. Het voordeel van deze Gretsch is dat het een Gretsch is (ook zilver glitter natuurlijk) en dat het echt een gimmick is waar je gewoon heel goed een volledig optreden mee kunt doen.

Vroeger hebben we wel gespeeld met Daisy Rock gitaren, maar dat was ECHT WAARDELOOS!!!!!!!
En we hebben ook nog een waardeloze Lindgren (of zoiets) liggen. De Epiphone, of de Gretsch moeten wel z'n mannetje kunnen staan.

En eerlijk is eerlijk, als ik die Gretsch zo zie, dan heeft dat toch ook wel weer iets leuks (in zilver glitter!). :cooler:

bert k
18 mei 2007, 22:27
Plus 100 voor de Gretsch!!! Echt een superbizarre gitaar die je maar weinig ziet.

Fumi SG
18 mei 2007, 23:43
Nou zie je de Explorer ook niet héél veel, zeker niet in het genre van DiSnario :D

Outrage
19 mei 2007, 00:06
Die explorer heeft wel een hoger 'star-gehalte' (héél flauwe woordspeling, ik weet 't). Die Gretch is zeker leuk natuurlijk, maar op een of andere manier te ernstig - zeker als je je goddelijke noten de europese huiskamers instuurt.
Aan de andere kant is zo'n explorer al oud nieuws. Die eenvoudige rechthoek is net ietsje anarchistischer. Voorstel: je overtuigt een goede vriend om één van beide gitaren te kopen, zelf koop je de andere (zat er trouwens geen andere gitarist in de Fresia's?)! Dan kan je op het moment zelf nog altijd beslissen welke het meest bij je ego van de dag past! :D

InternEd
19 mei 2007, 00:28
Ik zag gisteravond een documentaire van Abba voorbijkomen op tv. Deze is al zilver glitter volgens mij :D

http://hem.passagen.se/hemipanter/Abba%202.jpg

vulvasonic
19 mei 2007, 00:41
Die ster ja!

En toch is dat ding me altijd bijgebleven. Dus ergens is het niet zo verkeerd, toch? :D

vulvasonic
19 mei 2007, 00:43
Die explorer heeft wel een hoger 'star-gehalte' (héél flauwe woordspeling, ik weet 't). Die Gretch is zeker leuk natuurlijk, maar op een of andere manier te ernstig - zeker als je je goddelijke noten de europese huiskamers instuurt.
Aan de andere kant is zo'n explorer al oud nieuws. Die eenvoudige rechthoek is net ietsje anarchistischer. Voorstel: je overtuigt een goede vriend om één van beide gitaren te kopen, zelf koop je de andere (zat er trouwens geen andere gitarist in de Fresia's?)! Dan kan je op het moment zelf nog altijd beslissen welke het meest bij je ego van de dag past! :D

De Explorer is inderdaad breder inzetbaar. Die zou ik ook met Vulvasonic kunnen gebruiken, of met andere bands. Dat is meteen het grote voordeel van die Explorer. Maar voor de show van De Zingende Fresia's (de tweede gitarist is trouwens vertrokken) is die Gretsch wel weer aparter.
Ik kan natuurlijk ook een maf model laten maken, maar ja...... da's ook niet goedkoop natuurlijk.

Orpheo
19 mei 2007, 00:51
ik vind de epi korina gitaren echt niet verkeerd! ik vind de elementen in mijn epi V 7 snaar trouwens heel erg lekker! ik heb er niks op aan te merken. op de hele tone niet. alleen jammer dat de frets iets te laag zijn, maar overall, geweldige dingen :)

Pepe
19 mei 2007, 01:31
Ik kan natuurlijk ook een maf model laten maken, maar ja...... da's ook niet goedkoop natuurlijk.

apart en zilver glitter.. waar doet me dat aan denken...

ah, de SuperYob!
http://www.crazeeworld.plus.com/images/slade/slade_guitars/yob2001.jpg


of sunburst voor een meer low profile stage appearence
http://www.crazeeworld.plus.com/images/slade/slade_guitars/take43.jpg

Lennert
19 mei 2007, 01:33
Ik heb op verschillende epi explorers gespeeld en vond het geluid best wel vet, het is alleen niet echt mijn ding. Het was te schel en iel naar mijn smaak, maar voor rock leek het me wel erg bruikbaar, zeker met de genoemde upgrades in het achterhoofd.

Maar toch, mijn voorkeur gaat uit naar de gretch als show-gitaar :D Ik zou echt uit m'n dak gaan als ik iemand met zo'n zilver glitterend rechthoek het podium op zag stappen ;)

bert k
19 mei 2007, 01:40
De Explorer is inderdaad breder inzetbaar. Die zou ik ook met Vulvasonic kunnen gebruiken, of met andere bands. Dat is meteen het grote voordeel van die Explorer. Maar voor de show van De Zingende Fresia's (de tweede gitarist is trouwens vertrokken) is die Gretsch wel weer aparter..
Vergis je niet in de Gretsch. Kijk alleen maar naar Nine Yards, om maar eens wat te noemen. Het is een beste gitaar, ondanks de vorm.

vulvasonic
19 mei 2007, 02:52
Vergis je niet in de Gretsch. Kijk alleen maar naar Nine Yards, om maar eens wat te noemen. Het is een beste gitaar, ondanks de vorm.

Ja maar Bert, op de site staat wel dat dit model, in tegenstelling tot de duurdere Bo signature-gitaar, een geschroefde hals heeft. Dat hoeft op zich natuurlijk niet te betekenen dat de gitaar daarom slecht is, maar hier ligt waarschijnlijk wel een kostenbesparende reden aan ten grondslag. Ik vraag me af wat dat betekent voor de rest van de kwaliteit van dat ding. Ik bedoel, zo duur is ie niet. Ik meen iets boven de 400 euro?

FNaRK
19 mei 2007, 12:18
De Explorer is inderdaad breder inzetbaar....
(de tweede gitarist is trouwens vertrokken)


Hey .... je zou mijn Explorer toch kopen :angry:

ennuh ... nog een 2e gitarist nodig :sssh: