PDA

View Full Version : Squier custom II



Nellyrocks
18 mei 2007, 11:33
Is vast al een draadje over maar die kon ik niet vinden.
Iemand ervaring met deze gitaar?

Kost geen drol en ziet er heel leuk uit. Het zijn wel "duncan designed" P90. Lekker vaag maar misschien wel helemaal te gek. Hier in Haarlem hangt ie niet dus ik kan hem niet makkelijk uitproberen.

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/0327602506_md.jpg

Casseman
18 mei 2007, 11:36
ik heb hem een keer uitgeprobeert in een winkel en ik moet zeggen dat ik het echt een heerlijk gitaartje vind en al helemaal voor zijn prijs.
Klinkt lekker bluesy en de hals voelt ook niet slecht aan.
Heb achteraf best wel spijt dat ik een epiphone sg heb gekocht toen inplaats van de squier.

Groeten
Casper

glasbier
18 mei 2007, 11:41
wat kost een drol dan?

Postov
18 mei 2007, 11:43
Ik heb hem bij Dirk Witte in Amsterdam zien hangen en ook eventjes op gespeeld. Was er zelf niet naar op zoek dus kan me er niet zo heel veel meer van herinneren, maar het klonk naar mijn idee niet zo levendig. Kan ook door het versterkertje komen (standaard 15watt Ibanez) maar met een Squier Strat met ook Duncan designed pickups klonk het een stuk aanweziger. Je hebt daarnaast ook niet zo'n clean tone als met single pickups, maar bij alles geldt, zelf luisteren/spelen.

Chroxy
18 mei 2007, 11:45
ik zocht ook een gitaartje met p90 elementen en ben toen ook uitgekomen op een custom 2. Heerlijk gitaartje!

Je moet wel niet letten op de afwerking, deze is vrij slecht: de gaten voor de snaren zitten aan de onderkant scheef; neckplate zit scheef, potmeters zijn bagger en output zit scheef/raar en kraakt. Allemaal makkelijk op te lossen en dan heb je ook wel wat! Hij heeft een lekker volle (c?) hals, en de P90 elementen klinken lekker. Wel vrij hi-gainig (vond ik dan), ik gebruik hem eerlijk gezgd zonder versterker op mn kamer in Tilburg en heb hem maar 1x live gebruikt, over hte geluid kan ik dus niet al te veel zeggen omdat het al lang geleden is. Ik weet wel dat ik er enorm tevreden over was.

Al met al ben ik blij dat ik he mgekocht heb (2ehands) en betaalde dr 160 euro voor; wat ik terugkreeg was een heerlijk spelende gitaar die lekker klinkt, maar wat slecht is afgewerkt.

Nellyrocks
18 mei 2007, 12:02
wat kost een drol dan?

Geen drol is iets meer dan €200,-
Wel een drol is dan meer.

glasbier
18 mei 2007, 12:05
Geen drol is iets meer dan €200,-
Wel een drol is dan meer.

-waarom zijn drollen bij jullie zo duur dan?
:jam:

Squier4ever
18 mei 2007, 12:09
ik vind ze ook te gek.... zien er cool uit en klinken niet verkeerd wat ik me kan herinneren.

@Postov: een test met een 15 watt kutversterker moet je niet al te serieus nemen.... en P90 zijn ook single coils.

a darker shade of grey
18 mei 2007, 12:11
Ziet er gaaf uit! Ik hoor altijd hele goeie dingen over bepaalde squiers, niet allemaal, maar als je het pareltje ertussenuit plukt heb je een tof gitaartje. Bestel voor een paar centen goeie electonics bij tonefactory, misschien échte duncans erin...wie weet.

Als je een lekkere bluesklank wilt, kun je misschien ook eens kijken naar de Squier '51. Die schijnt helemaal fantastische bang for the buck te zijn en is zelfs nog iets goedkoper....

Nellyrocks
18 mei 2007, 12:30
-waarom zijn drollen bij jullie zo duur dan?
:jam:

"Jullie" ook echt. Wijhebben riolering en daarom is de echte drol heel zeldzaam. Als je water uit de sloot drinkt kom je ze idd gratis tegen. :D

bass blom
18 mei 2007, 12:32
ik heb ook aan deze zitten denken maar kwam toen een SG met P90's tegen
P90's :P de 'oer' elementen! :D

kblanken
19 mei 2007, 09:55
Ik heb de blonde versie, maar het verhaal van de slechte constructie kan ik niet beamen! Ik was juist blij verrast door de kwaliteit van de gitaar...
Hals is erg prettig, niet zo dun en plat, en de elementen (die ik eerst wilde vervangen) zijn erg ok! Gitaar klinkt lekker vuil met vervorming en clean lekker vet. Ik heb ook de PRS SE met p90's geprobeerd en een Gibson SG en Studio Jem. De PRS konk mij te steriel en te "netjes". Het geluid is meer SG.

Punt is: ik ben nu ook de gelukkige bezitter van een Pete Townsend SG, dus op de Tele speel ik niet meer zoveel... Maar het blijft verbazingwekkend wat je voor die 230 euro kan krijgen... De SG kost bijna 7 keer zoveel!!!

wietse
19 mei 2007, 10:49
wat kost een drol dan?
iets minder dan een scheet en een zak pruimen.

ptrx
19 mei 2007, 12:47
yep, ik bezit er zo eentje reeds enige tijd.

inderdaad een beetje werk aan gehad: intonatie, actie verlaagd,

daarnaast is ze wel goed, voor z'n prijs. goeie hals (chunky)

wat betreft de pots en input: zelfde ervaring: ik heb er nog niet naar gekeken maar ik vraag mij af of het 250k of 500k pots zijn. de input jack geeft soms een slecht contact en moet worden vervangen.
de elementen klinken nogal vet (heel hoge output, te hoog IMO), distorted heel goed maar clean nogal mid-range. goed voor vuile blues dat wel. Niet echt de brightness wat ik van een single coil verwacht. Het zijn de enige p90s die ik bezit, en ik had er iets anders van verwacht. de cleane klank vreet in een band-situatie nogal veel weg van de rest (of dat goed of slecht is moet je zelf weten).

Postov
19 mei 2007, 13:58
ik vind ze ook te gek.... zien er cool uit en klinken niet verkeerd wat ik me kan herinneren.

@Postov: een test met een 15 watt kutversterker moet je niet al te serieus nemen.... en P90 zijn ook single coils.

Het valt anders wel op wanneer een andere gitaar voor hetzelfde geld een wat mij betreft mooier geluid geeft op dezelfde kutversterker. Ben het wel met je eens dat je niet het goedkoopste van het goedkoopste aan versterkers moet gebruiken, maar ik weet ook niet wat voor versterker de TS heeft.

Met de single coil duid ik op de traditionele Tele single coils die ik feller vind klinken.