PDA

View Full Version : ff wa advies nodig...



Dangoo
18 mei 2007, 02:07
Hey hello

Ik ben van plan om een akoestische gitaar te kopen via internet.
Zijn er dingen waar ik op moet letten? Merk... houtsoort... Ken er eerlijk gezegt geen bal van. Ik wil namelijk geen kat in de zak kopen wat nogal makkelijk kan gebeuren.

Graag wat advies ... :noob:

Alvast mijn dank op komende reacties.


Grtz

Dangoo

Ron Valeri
18 mei 2007, 08:07
**********

shidan
18 mei 2007, 08:28
Hey hello

Ik ben van plan om een akoestische gitaar te kopen via internet.
Zijn er dingen waar ik op moet letten? Merk... houtsoort... Ken er eerlijk gezegt geen bal van. Ik wil namelijk geen kat in de zak kopen wat nogal makkelijk kan gebeuren.

Graag wat advies ... :noob:

Alvast mijn dank op komende reacties.


Grtz

Dangoo

Dangoo dit is op een vlotte en makkelijk wijze de korte weg. Kan ik effe snel instructie krijgen om tot het goede te komen.
Zo werkt het gelukkig niet. Jij hebt tevens recht op een kat in de zak (dit is een ander woord voor leerproces)

Veel succes met je proces (input > output)

P.S. Stap naar een gerenomeerde gitaar winkel en laat je eerlijk voorlichten en betaal leergeld c.q. de winkelier. :hippie:

Eko
18 mei 2007, 10:17
Valt me mee dat hij er nog niet bij zeg dat hij over twee weken de studio in moet.

Dangoo
18 mei 2007, 15:15
Yow!

Ik stel jullie reacties zeer op prijs.
Inderdaad, het zal met vallen en opstaan gebeuren... Maar als noob kan ik gewoon wel wat tips gebruiken van de meer ervaren gitaristen.

:hippie:

Pais
18 mei 2007, 15:44
Anderen met u...
Dus ik zeg: ZOEKFUNCTIE!!!! :hippie:

--=HANS=--
18 mei 2007, 17:50
Ik sluit me aan bij Shidan: ga naar een goede gitaarspeciaalzaak en laat je voorlichten. Er is een aantal goede zaken in nederland waar je echt kan vertrouwen op het advies dat wordt gegeven. Die winkeliers hebben baat bij klanten die terug komen.

Het grote voordeel van een winkel boven het internet is dat je verschillende instrumenten kan proberen.

Succes met je zoektocht!

Groet, Hans

Ed deijkers
19 mei 2007, 02:09
Raar.........

waarom iemand niet helpen?
Ik verbaas me erover dat iemand het recht wordt gegund om op zijn ..... te vallen. Terwijl de meesten hier zo'n uitgesproken voorkeur en mening hebben over gitaren.

Waarom niet een goed advies?

Er is m.i. niets mis mee om iemand te behoeden voor de fouten die we zelf gemaakt hebben.

Vreemd................

Ed

PS: diegene die gaat zeggen dat ik in deze reactie gelijk mijn advies had moeten geven is schuldig.......:)

shidan
19 mei 2007, 07:30
[QUOTE=Ed deijkers]Raar.........

waarom iemand niet helpen?
Ik verbaas me erover dat iemand het recht wordt gegund om op zijn ..... te vallen. Terwijl de meesten hier zo'n uitgesproken voorkeur en mening hebben over gitaren.

Waarom niet een goed advies?

Er is m.i. niets mis mee om iemand te behoeden voor de fouten die we zelf gemaakt hebben.

Vreemd................

Ed


Ed, zo doe je dat toch hopelijk niet bij 'eventuele' eigen kinderen. Ieder heeft recht op zijn eigen processen en conclussie's die daar bij horen.

Teach your children well :hippie:

P.S. Er is trouwens een zeer serieus advies gegeven om deze snelle jongen c.q. meisje naar de vakhandel te sturen. Het moest ff snel.

Dangoo
19 mei 2007, 10:21
mijn budget is +-80 (misschien lijkt dit weinig voor jullie, later, wanneer ik vind dat ik echt iets kan hebben aan een gitaar zal er wel verandering in komen, ik ben ook gesteld op kwaliteit)

Eerst en vooral heb ik dus al niet veel geld.
Ik ben al aangewezen geweest door vrienden om naar de winkel tegaan, ik weet ook dat die gitaren mijn budget teboven gaan. Daarom dacht ik aan occasie! Wat realistisch mogelijk moet zijn.
Ik ben op sites als Ebay gaan chekken, daar heb ik een heel repertoire aan gitaren gezien met een respectabele prijs.

Nu mijn vraag is hier eerlijk gezegt nog niet beantwoord alhoewel dat ik jullie reacties zeer op prijs stel.

Mijn besluit staat vast... dus waar moet ik op letten als ik de gitaar in kwestie koop over internet? Wat zijn prefererende merken en houtsoorten (dit heeft toch ook van belang?), breedte van hals?

Peace!

peter_heijnen
19 mei 2007, 10:25
Je kunt voor 80 euro het allerbest op marktplaats gaan zoeken en wel zo dicht mogelijk bij je eigen postcode in de buurt.

En als je dan iets vindt kun je er het best zelf op af gaan, of je linkt de advertentie even door zodat wij er mss iets zinnigs over kunnen zeggen.

Voor dat geld heeft het niet echt veel zin om op hout of zo te letten. Je moet zo'n ding in je handen pakken, en als het speelbaar is is het goed. Als je dat zelf niet kunt bepalen, moet je iemand meenemen.

shidan
19 mei 2007, 10:56
mijn budget is +-80 (misschien lijkt dit weinig voor jullie, later, wanneer ik vind dat ik echt iets kan hebben aan een gitaar zal er wel verandering in komen, ik ben ook gesteld op kwaliteit)

Eerst en vooral heb ik dus al niet veel geld.
Ik ben al aangewezen geweest door vrienden om naar de winkel tegaan, ik weet ook dat die gitaren mijn budget teboven gaan. Daarom dacht ik aan occasie! Wat realistisch mogelijk moet zijn.
Ik ben op sites als Ebay gaan chekken, daar heb ik een heel repertoire aan gitaren gezien met een respectabele prijs.

Nu mijn vraag is hier eerlijk gezegt nog niet beantwoord alhoewel dat ik jullie reacties zeer op prijs stel.

Mijn besluit staat vast... dus waar moet ik op letten als ik de gitaar in kwestie koop over internet? Wat zijn prefererende merken en houtsoorten (dit heeft toch ook van belang?), breedte van hals?

Peace!


Dangoo waarom wil je eigenlijk gitaar spelen en wat denk je met zo'n instrument te kunnen. Heb je een idee hoeveel tijd je kunt c.q. gaat investeren in zo'n gitaar en het spel. Welk doel heb je voor ogen? :cheerup:

Javaca
19 mei 2007, 11:06
Wat voor akoestische gitaar ben je naar op zoek?
Steelstring of klassiek?

Wat is je doel er mee?
Serieus spelen, of gewoon leuk voor bij (en in) het kampvuur?


In deze prijsklasse maakt 40,- al een groot verschil in kwaliteit.

Tips
-Als je de gitaar gaat kopen, neem iemand met ervaring mee.
-Blijf weg van old stock stagg. De nieuwere modellen schijnen mee te vallen, maar blijf alert, er zit veel brol tussen.
-Ga altijd kijken en luisteren naar de gitaar.

Yamhammer_71
24 mei 2007, 15:07
Ik weet niet waar je woont, maar bij Vd Klundert Muziek in Oosterwijk hebben ze een hele goed Stagg akoestische gitaar liggen. Ligt op een paar dozen met 2 andere gitaren, volgens mij is dat de low-budget rommelhoek. Er zat er 1tje tussen die geweldig klonk en speelde....ebben toets, heel goed afgesteld en echt een prima klank. Er zat geen prijskaartje op, maar volgens mij zallie rond de 100 euro kosten. Ik was redelijk verbaasd over de kwaliteit van de Stagg. Ik heb er zelf ooit eentje gehad, maar die is niet vergelijkbaar in kwaliteit.

oorzaak
25 mei 2007, 00:14
Ik heb net in een ander topic over ditzelfde een paar goedbedoelde afviezen gegeven:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1283484&postcount=7

Groeten