PDA

View Full Version : takamine santa fe



fenderben
17 mei 2007, 23:13
heeft iemand ervaring met deze acoustische gitaar?
schijnt goed te klinken, maar heb deze zelf nog niet gehoord.
ziet er op een foto wel perfect uit. wat zou dit model 2e hands waard zijn?

bvd voor de info...

shidan
18 mei 2007, 08:18
Als deze santa fe richting 1000 euro gaat nooit doen. Van dit geld iets nieuws en fantastisch kopen. Deze gitaren klinken sec leuk maar zitten prut in elkaar (inferieure grondstoffen) geeft wel veel werk voor goeie luthiers (dat is in ieder geval positief).
350 euro a 400 euro zou redelijk zijn maar daar zul je hem waarschijnlijk niet voor krijgen.

Probeer eens wat leuks. Een trinity college 14 fretter (in dit geval )in ceder of spar (899, 1099)

Flipkoos
18 mei 2007, 09:10
Dat lijkt me absoluut gelul... Takamines zijn zeker geen ''prut''. Ze zijn degelijk en beter afgewerkt dan menig gitaar die een duurdere merknaam draagt. En dat zeg ik niet enkel omdat ik er één bezit.

Eko
18 mei 2007, 10:16
Volgens mij zijn dat de modellen met het stukje natuursteen in de hals gelegd ( Lapis lazuli o.i.d). De laatste die ik in mijn handen had was er een vorig jaar bij Penterman muziek. Zeer goed van klank en prachtig afgewerkt. Vraagprijs was, meen ik , 1200 euro en hij is voor meer dan 1000 verkocht. Versterkt was hij fantastisch.

shidan
18 mei 2007, 21:32
Dat lijkt me absoluut gelul... Takamines zijn zeker geen ''prut''. Ze zijn degelijk en beter afgewerkt dan menig gitaar die een duurdere merknaam draagt. En dat zeg ik niet enkel omdat ik er één bezit.


Gelukkig heb je nylons flipkoos. Het fret draad van die beruchte gitaren lossen naar een paar jaar op (werk aan de winkel). En de kwaliteit hout vind ik voor de prijs tevens onder de maat gelijk de bouw. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. :hippie:


P.S. Oja voor het geld klinken ze wel oke.

Fingerpick
18 mei 2007, 22:32
Volgens mij zijn dat de modellen met het stukje natuursteen in de hals gelegd ( Lapis lazuli o.i.d). De laatste die ik in mijn handen had was er een vorig jaar bij Penterman muziek. Zeer goed van klank en prachtig afgewerkt. Vraagprijs was, meen ik , 1200 euro en hij is voor meer dan 1000 verkocht. Versterkt was hij fantastisch.

Heb zelf o.a. een ef 508-c : acoustisch niet zoooo denderend maar als stage gitaar meer dan behoorlijk, en de ingebouwde tuner is daarbij erg nuttig, kortom : takamine maakt goede electro-acoustische gitaren.

Liefhebber
19 mei 2007, 16:43
Het is hier ook al gezegd: Takamine maakt goede elektro akoestische gitaren!
Als je puur een top akoestische of laten we zeggen een goede akoest zonder ingebouwde elektronica wilt hebben dan kun je beter geen Takamine kopen. Ik zeg dit als liefhebber en eigenaar van een paar Takamines(nijlon en staal). Takamine heeft zowiezo ook heel weinig niet- versterkte modellen! Ze zijn heel goed in het bouwen van akoesten puur gericht op het versterkte geluid. Wat zij doen is het bovenblad zo stijf mogelijk af stellen. Dat wordt alleen maar gedaan om de gitaar versterkt zo goed mogelijk te laten klinken! Ze hebben ook heel mooie elektronica met name de Cooltube voorversterker. Vind ik een absolute aanrader. Brengt heel veel warmte in het piezo geluid. Ik vind de Japanse modellen akoestisch beter dan de Koreaanse.
De Takamines worden door heel veel topartiesten ingezet als werkpaard en ook wel in de studio puur omdat het versterkte geluid realistisch "akoestisch" is. Voorbeelden: John Scofield, David Gilmour en H. Sacksioni om er maar een paar uit diverse genres te noemen!
De nijlon modellen van de duurdere series zijn heel populair onder jazz muziekanten! Geldt ook voor hun akoestische basgitaren!