PDA

View Full Version : Microfoon aansluiten op versterker ??



Den_Echte_Jef
17 mei 2007, 22:01
Hallo,

Is het mogelijk om een microfoon op de versterker aan te sluiten ??
Wat is een goede microfoon ??

Squier4ever
17 mei 2007, 22:07
het is mogelijk, maar het klinkt voor geen meter, en je meestal kan het alleen met goedkope kutmicro's omdat je anders een versterker met een XLR moet hebben.

Han S
17 mei 2007, 22:13
Het probleem komt omdat je een misaanpassing hebt, een gitaarelement is hoogohmig en een microfoon meestal laagohmig. Het werkt wel maar het klinkt niet zo goed als het zou kunnen, je hebt daarvoor transformatortjes die van het hoogohmige signaal een laagohmig signaal maken. Ik heb er twee in de vorm van een hele dikke jackplug waar je je microfoonplug in kunt steken. En dan klinkt het zomaar een stuk beter.

Den_Echte_Jef
17 mei 2007, 22:23
welk microfoon kan ik dan best kopen ???

op thomann heb ik er van t.bone gezien ... zijn die degelijk ??

Dastard
17 mei 2007, 22:39
Gewoon een Shure SM58 kopen, met daarbij een XLR-female naar jack kabel maar wees gewaarschuwd, een microfoon als een Shure SM58 komt niet tot zijn recht door een gitaarversterker.

Den_Echte_Jef
17 mei 2007, 22:52
als de microfoon toch niet super klinkt op de versterker ...
kan ik mss beter voor een goedkoper microfoon kiezen.

vb.

the t.bone MB45, Dyn. Microphon, Cardoid, with Switch , especially for drums, vocals and guitar-amps, incl.3m cable (XLR-Jack)

( thomann : 12.90 EUR )

Mitch
17 mei 2007, 23:03
Wat wil je ? Versterkt meezingen met je gitaarspel ?

Den_Echte_Jef
17 mei 2007, 23:06
ja, ... :gitarist:

Mitch
17 mei 2007, 23:15
http://www.stadsmuseumzoetermeer.nl/images/pict_myfirstsony.jpg

Den_Echte_Jef
17 mei 2007, 23:18
dat noemt zich dan moderator ...

lang op moeten zoeken zeker ... :chicken:

thieske
18 mei 2007, 01:25
ik denk dan.. koop zo'n shure green bullit... eigenlijk voor bluesharp, maar gaat volgens mij met zang zeker ok(wel overstuurde zang, maar dat is cool)

Rude Perception
18 mei 2007, 01:46
prop hem in je stereoversterker......

Mitch
18 mei 2007, 09:43
dat noemt zich dan moderator ...

lang op moeten zoeken zeker ... :chicken:

Ik mag als moderator geen grapjes meer maken ? Dat hadden ze mer er niet bijverteld.... plaatje was erg snel gevonden overigens.

De kwaliteit van de sound als je door je gitaaramp gaat zingen zal overigens niet beter klinken als de set waar ik de foto van postte. Zoals ook al door anderen gepost is: het matcht niet. Als je dan ook nog eens een crappy mic gaat kopen van 12 E weet je zeker dat 't nergens naar gaat klinken.
Als je je zang wil oefenen: gewoon je versterker wat zachter zetten, of als je in een oefenruimte bent gewoon via de zanginstallatie, daar zijn ze voor gemaakt.

Han S
18 mei 2007, 09:47
Een gitaarversterker is eigenlijk ontworpen om een gitaar te versterken (hoe kom ik daar nu weer bij?)

En een zanginstallatie is................................................ ......juist!

Dastard
18 mei 2007, 10:35
Je kan ook nog de VOX DA-5 aanschaffen, heb je een gitaarversterker en kleine zanginstallatie in 1.

Lennert
19 mei 2007, 13:37
Sommige transistor amps kunnen geweldig dienst doen als zang PA. Het clean kanaal van mijn bandit 112 is zo clean en kleurloos dat ie misschien wel meer geschikt is voor zang dan gitaar.. bijkomend voordeel is dat de reverb van die amp wel erg bruikbaar is (ook voor zang dus.)
Ik sluit er weleens een yamaha YM70s op aan ( jah precies, de microfoon die een poosje terug voor 40€ te koop was bij de lidl en 2 weken terug er weer lag voor de helft) Klinkt helemaal niet verkeerd eigenlijk.. voor thuis dan.

hugo123
19 mei 2007, 15:45
Is er niet zo'n apparaatje? TalkBox ofzo?


hugo

Han S
19 mei 2007, 16:32
Ik zag laatst microfoons bij Action voor €0.98, ja echt.

Lennert
19 mei 2007, 18:08
Ik zag laatst microfoons bij Action voor €0.98, ja echt.

Neem je ons nou in de maling? van die mini dingen om je buren af te luisteren ofzo?? Dat is echt 1 keer hard schreeuwen en hij ligt uit elkaar lijkt me :-/ ik vond 20 eu al spotgoedkoop..

Dirk_Hendrik
19 mei 2007, 21:14
dat noemt zich dan moderator ...

lang op moeten zoeken zeker ... :chicken:

Ik noem me ook moderator.

En ik vind het eigenlijk wel een goede grap :D


Ik mag als moderator geen grapjes meer maken ? Dat hadden ze mer er niet bijverteld....

Sorry Mitch.

Effe vergeteh.
Alléén de offtopic mods mogen grapjes maken. De échte mods hebben serieus te weze. Ech woar!