PDA

View Full Version : Keuze goedkope gitaar



ins
17 mei 2007, 20:03
Ik wil een goedkope acoustische gitaar erbij halen. Mijn keuze is gevallen op een nieuwe Ibanez V70CE of een 2e hands Crafter D7. Ik heb alleen niet de voorrecht om ze beide te kunnen bespelen. :(

Dus mijn vraag is voor welke kan ik nou beter gaan, het aansluiten op een versterker is puur bijzaak voor mij en is eerlijk gezegd niet nodig omdat ik een goede electrische gitaar heb.

De goedkopere Ibanez modellen hebben mensen meestal wel een goede mening over. Maar over de Crafter is dit erg verschillend. Ik ben eerlijk en mijn oor is nog niet zo ver ontwikkeld dat ik het grote verschil tussen bv een epiphone en gibson les paul kan onderscheiden. Dus het moet gewoon lekker klinken, want ik ben nog steeds een beginner. :chicken:

LaurentB
17 mei 2007, 20:12
Ja, hmm... mijn ervaring is dat het kwaliteitsniveau in de lagere prijsklassen sowieso erg kan variëren. Dat geldt voor Crafter, maar ik heb laatste een hele serie middenklassers rond de 400 euro getest en daar zaten ook allerlei niet-klinkende exemplaren tussen.

Het is moeilijk iets algemeens te zeggen, je moet het echt per exemplaar bekijken.

ins
17 mei 2007, 20:18
Hmm ja zoiets had ik al verwacht. Moeilijk om een leuke acoustische gitaar voor rond de 200 euro vinden.

LaurentB
17 mei 2007, 20:22
Hmm ja zoiets had ik al verwacht. Moeilijk om een leuke acoustische gitaar voor rond de 200 euro vinden.

Nou, nieuw is dat inderdaad moeilijk, maar tweedehands moet dat wél kunnen hoor, toch zeker wel een redelijke. Maar je moet goed kunnen testen.

jasper159
17 mei 2007, 20:28
Een vriendin van mij heeft die Ibanez.
Zeker geen verkeerd gitaartje!
Als je een klein budget hebt en het maar voor erbij is, is het wel de moeite :)

Makor1966
17 mei 2007, 22:46
Een 2e hands APXje.
Heb m'n eigen APX6a vandeweek weer eens uit z'n koffer gehaald, ivm testen van m'n nieuwe Dynacord AM12 monitor, mooi geluid uit dat dingetje hoor. Wist niet dat ik zo'n goed klinkend gitaartje had eigenlijk :satisfie:

Wokkie
18 mei 2007, 00:41
Ik heb een crafter van €340 gekocht vorige maand met een supergeluid en die er goed uitziet.

http://www.themusicroom-online.co.uk/images/TC035_N.jpg

Heb wel gemerkt dat er zeer veel geluidsverschil zit in crafter-gitaren, dus zou ik als ik jou was naar een gitaarzaak gaan en uittesten wat jij mooi vind klinken. Dit is persoonlijk voor iedereen.

De duurdere gitaren en bekende merken hoeven niet persé mooier te klinken je betaalt ook vaak voor het merknaam.

shidan
18 mei 2007, 08:33
Ik heb een crafter van €340 gekocht vorige maand met een supergeluid en die er goed uitziet.

http://www.themusicroom-online.co.uk/images/TC035_N.jpg

Heb wel gemerkt dat er zeer veel geluidsverschil zit in crafter-gitaren, dus zou ik als ik jou was naar een gitaarzaak gaan en uittesten wat jij mooi vind klinken. Dit is persoonlijk voor iedereen.

De duurdere gitaren en bekende merken hoeven niet persé mooier te klinken je betaalt ook vaak voor het merknaam.


Wokkie, dat is een T-35 (engelmann) een duidelijk picker gitaar deze jongen c.q. meisje vraagt als instap om een dreadnought. :hippie:

Janne
18 mei 2007, 09:44
Wokkie, dat is een T-35 (engelmann) een duidelijk picker gitaar deze jongen c.q. meisje vraagt als instap om een dreadnought. :hippie:

Om eerlijk te zijn vraag ik me af of de topicstarter zo serieus nagedacht heeft over het model gitaar, aangezien hij ook aangeeft nog niet zo'n heel goed gehoor ontwikkeld te hebben. Dus misschien een extra vraagje voor ins, wat wil je met deze gitaar doen, alleen akkoorden of je meer verdiepen in de akoestische gitaar? Misschien word je dan een compleet andere kant op gestuurd (ik weet hier even niet genoeg over om je die kant op te sturen, maar er zijn hier genoeg mensen die dat wel kunnen).

Groeten,

Janne

(Shidan, welkom terug :hippie: )

Kaboemba
18 mei 2007, 10:28
Ik vind persoonlijk de goedkope ibanez modellen helemaal niks.
Heb er een tijd terug verschillende geprobeerd en stuk voor stuk vond ik ze minder klinken en spelen (vooral dat) dan b.v. 2ehands een yamaha.

jasper159
18 mei 2007, 11:16
Ik vind persoonlijk de goedkope ibanez modellen helemaal niks.
Heb er een tijd terug verschillende geprobeerd en stuk voor stuk vond ik ze minder klinken en spelen (vooral dat) dan b.v. 2ehands een yamaha.

Maar een 2dehands Yamaha is dan ook weer een andere prijsklasse :)

Blend
18 mei 2007, 11:16
Ibanez semi-jumbo model vind ik wel 'n goeie gitaar! Ik vind 'm fijn spelen (tenminste, nadat je 'm heb afgestelt), mooi geluid, ziet er strak uit.

Enige nadeel: geen slagplaat, zodat op de plaats waar die zou moeten zitten al snel krassen en butsen komen te zitten ..

ins
18 mei 2007, 14:59
Dus misschien een extra vraagje voor ins, wat wil je met deze gitaar doen, alleen akkoorden of je meer verdiepen in de akoestische gitaar? Misschien word je dan een compleet andere kant op gestuurd (ik weet hier even niet genoeg over om je die kant op te sturen, maar er zijn hier genoeg mensen die dat wel kunnen).

Ik wil hem in eerste instantie meer gebruiken voor akkoorden. Ik wil toch een plectrum gaan gebruiken (niet boos worden :eek:). Als ik een beetje een goede basis heb met gitaar spelen en akoestisch bevalt mij wel dan wil ik er een halen met een veel hoger budget. Maar voor nu wil ik eerst kijken of akoestisch mij beter bevalt dan electrisch.

StaceySonic
18 mei 2007, 16:54
Als je echt een mooie, goedkope maar toch goeie gitaar wilt dan raad ik je deze Jack&Danny aan. Nu zal ik wel weer meerdere comments krijgen dat het massaproductie is maar toch moet je deze echt gaan proberen.
Hij heeft een Pick-up met equalizer, cut-away en ziet er erg strak uit.
Parelmoer block inlays, soort witte binding om de body en hals en een mooie finish. Ik heb hem in de kleur ABS. Hij speelt erg licht en het geluid is ook erg prettig om naar te luisteren. Ik heb hem voor 200 euro gekocht en ben er erg tevreden mee.

Hier kun je hem zien (http://www.jandd-guitars.com/cmag-5.htm)

Kaboemba
18 mei 2007, 19:24
Maar een 2dehands Yamaha is dan ook weer een andere prijsklasse :)

Nou ik moet toegeven er zitten er meer biven dan onder maar ik zie er toch zo een stuk of wat op marktplaats staan.

ins
18 mei 2007, 20:35
Dus yamaha heeft goede gitaren? Ik ben iig zeer blij met mijn yamaha r6 maar verder dan trommelen kom je daar niet op. :p

jasper159
18 mei 2007, 20:36
Yamaha heeft zeeer goede gitaren.
Ik zelf heb een Yamaha APX 500, echt supergitaartje! Voor 355€