PDA

View Full Version : Keuze goedkope gitaar



ins
17 mei 2007, 20:03
Ik wil een goedkope acoustische gitaar erbij halen. Mijn keuze is gevallen op een nieuwe Ibanez V70CE of een 2e hands Crafter D7. Ik heb alleen niet de voorrecht om ze beide te kunnen bespelen. :(

Dus mijn vraag is voor welke kan ik nou beter gaan, het aansluiten op een versterker is puur bijzaak voor mij en is eerlijk gezegd niet nodig omdat ik een goede electrische gitaar heb.

De goedkopere Ibanez modellen hebben mensen meestal wel een goede mening over. Maar over de Crafter is dit erg verschillend. Ik ben eerlijk en mijn oor is nog niet zo ver ontwikkeld dat ik het grote verschil tussen bv een epiphone en gibson les paul kan onderscheiden. Dus het moet gewoon lekker klinken, want ik ben nog steeds een beginner. :chicken:

LaurentB
17 mei 2007, 20:12
Ja, hmm... mijn ervaring is dat het kwaliteitsniveau in de lagere prijsklassen sowieso erg kan variëren. Dat geldt voor Crafter, maar ik heb laatste een hele serie middenklassers rond de 400 euro getest en daar zaten ook allerlei niet-klinkende exemplaren tussen.

Het is moeilijk iets algemeens te zeggen, je moet het echt per exemplaar bekijken.

ins
17 mei 2007, 20:18
Hmm ja zoiets had ik al verwacht. Moeilijk om een leuke acoustische gitaar voor rond de 200 euro vinden.

LaurentB
17 mei 2007, 20:22
Hmm ja zoiets had ik al verwacht. Moeilijk om een leuke acoustische gitaar voor rond de 200 euro vinden.

Nou, nieuw is dat inderdaad moeilijk, maar tweedehands moet dat wél kunnen hoor, toch zeker wel een redelijke. Maar je moet goed kunnen testen.

jasper159
17 mei 2007, 20:28
Een vriendin van mij heeft die Ibanez.
Zeker geen verkeerd gitaartje!
Als je een klein budget hebt en het maar voor erbij is, is het wel de moeite :)

Makor1966
17 mei 2007, 22:46
Een 2e hands APXje.