PDA

View Full Version : Burns double 6



Fredric
17 mei 2007, 19:44
Mensen, ik heb sinds kort een groene Burns Double-six, k zou m nooit kopen, maar ik heb m gekregen en krijgen is leuk.

Dat ding is groot:) bijna even groot als mn gretsch ;) , ben alleen niet zo tevreden over het geluid, weet iemand eventuele replacement elementen te verkrijgen voor dit ding of ander soort aanpassingen die het geluid ten goede komen?
Voor de duidelijkheid, het geluid is nu erg vaag, het klinkt op mn ac30 als of ik over een behringer speel.
Ik wil graag ook het dunne geluid van een rickenbacker evenaren, zonder dat er rickenbacker pickup's in hoeven:)
Btw zelf al wat van die stukjes plastic losgeschroefd, geen gezicht:p
Zo ziet ie dr nu uit (http://img442.imageshack.us/img442/5978/burnsdoublesixxe1.jpg)

Ik hoor het wel.

Groet,

Fredric

wietse
17 mei 2007, 20:05
een oude of een reissue?
een oude origineel laten en als het geluid je niet aanstaat verkopen, wat je daar voor vangt kan je wel een rickenbacker kopen als ik me niet vergis.
deze double sixen zijn extreem zeldzaam.
maar dat hij zo iel klinkt dat klopt toch niet, laat de electronica effe door een goede gitaartech nakijken kan best een verrot potmetertje of schakelaar de oorzaak van zijn.

Squier4ever
17 mei 2007, 20:06
idd wat een afgrijselijk lelijk apparaat. verkopen die hap!

Fredric
17 mei 2007, 20:08
K denk dat t n reissue is ongeveer 7 jaar oud.
Electronica klopt ook, is gewoon een vaag geluid totaal niet te vergelijken met een Fender singel coils of Gibson p90´s misschien ook wel een erg groot verschil, tja k kon moeilijk nee zeggen tegen een gitaar:p

wietse
17 mei 2007, 20:20
idd wat een afgrijselijk lelijk apparaat. verkopen die hap!
ik vind hem juist mooi, maar dan wel compleet dus met die stukjes die je er nu af hebt gehaald.
http://www.musicalinstrumentsofquality.co.uk/s128370-doublesix.jpg

dingen zitten rond de 500 euro nieuw en de originele tussen de 1500 en 2000 euro.

Jay75
17 mei 2007, 20:35
Zo is ie inderdaad mooi, wel met die extra slagplaatjes/versieringen..

ik heb ook weleens zitten denken aan een gewone sixstring van ze, met zo'n mooie krul op de headstock, er is een hele mooie hank marvin anniversary van uit. Misschien ooit nog eens :)

Fredric
17 mei 2007, 20:50
Ja joh, iedereen zijn eigen smaak.
K zal dr morgen ff nieuwe snaren op gooien, kijken of t verbeterd, wil ook nog wel eens helpen :)
Weet iemand toevallig hoe je achter het jaartal van productie komt?

Groet,

Fred

bert k
17 mei 2007, 20:53
Topic opgeschoond. Eén keer melden dat je hem niet mooi vindt is wel genoeg.


Bert K, mod

Tupelo
17 mei 2007, 21:22
Mij lijkt het wel iets.
Lang geleden had ik een acoustische 12 snarige Epiphone.
Dat ding speelde ruk.
Op dat ogenblik was ik mezelf er niet van bewust dat het een kwestie van afstellen zou zijn dus ingeruild op een keyboard.

Ook weinig animo voor destijds eigenlijk.
Deze dagen begin ik er steeds meer voor te voelen.
1 omdat het een dimensie in de band zou kunnen zijn 2 omdat ik singer/songwriter bezig ben.

Ik zou er blij mee zijn! :p

wietse
17 mei 2007, 21:59
Ja joh, iedereen zijn eigen smaak.
K zal dr morgen ff nieuwe snaren op gooien, kijken of t verbeterd, wil ook nog wel eens helpen :)
Weet iemand toevallig hoe je achter het jaartal van productie komt?

Groet,

Fred

er zal vast wel een serienummer opstaan, dus dan kan je iets natrekken .

mij lijkt het ook wel iets een electrische 12 snaar in m'n collectie één probleem, als ik ergens al een gruwelijke hekel aan heb is het een 12 snaar stemmen:angry: heb wel akoestische gehad en werd er helemaal dol van.
{maar het klinkt zo mooi :D )

Tupelo
17 mei 2007, 22:00
Dat is waar, stemmen is 3* maal janken met de pet op.

Tupelo
17 mei 2007, 22:04
Topicstarter; ruilen voor een Resonator? :D