PDA

View Full Version : Jose Ramirez



RolandT
17 mei 2007, 19:32
Oud nieuws, deze Jose Ramirez 4ST gekocht in 2003 tijdens mijn vakantie in Madrid. Op weg van en naar het hotel moest ik altijd voorbij de winkel van Ramirez. Soort winkel weel je moet aanbellen voor je binnen mag. In de winkel hangen fotos van George Harrison en Mark Knopfler met hun Ramirez gitaar. Deze 4ST is enkel voor de spaanse markt gemaakt. Klinkt formidabel, alleen kan ik niet gewoon worden aan het feit dat er geen markering op de toets staan (stom ik weet het). Gitaar komt dus maar zelden uit de koffer enkel om af en toe te genieten van de warme klank en terug te denken aan het al even warme Madrid. http://www.10pont.net/rami.jpg

Pais
17 mei 2007, 19:44
Mooie gitaar joh, zonde dat je er niet vaker op speelt.
Je kunt toch op de bovenzijde van de hals / zijkant van de toets met nagellak of tipexx kleine stipjes zetten? Dat heb ik met mn flamencogitaar ook gedaan. Als je het met tip-ex doet, kun je het er zo afkrabben als je wilt. Niets blijvends dus.

Zonder markering grijp ik ook regelmatig mis, en mn spaansje startersgitaartje had op de bovenzeide van de hals kleine metalen puntjes ingelegd als markering.

LaurentB
17 mei 2007, 20:17
Ik weet nog dat mijn gitaarlerares witte plakkertjes had die ze bij de gitaren van haar leerling op de 7e positie plakte, als die markeringen er niet waren.
Ik speel dertig jaar gitaar, maar ik heb gemerkt er ook wel eens naast te zitten als ik de markeringen niet goed zie (b.v. met zonnebril vanwege Blues Brothers kleding op een podium met knipperende blauwe lichten in combinatie met de ebbenhouten toets van mijn Ibanez).

RolandT
17 mei 2007, 20:36
Ik heb dat idee van plakkertjes ook wel al gezien tijdens gitaarles. Mss moet ik dat toch ook wel eens doen ('t ziet er wel niet zo 'cool' uit natuurlijk maar het verkeerde akkoord spelen is ook niet cool). Ik denk dat ik teveel gitaren heb en te vaak naar de 'gemakkelijkere' electrische gitaren pak :)

Pais
17 mei 2007, 21:25
Een heel klein stipje met transparante nagellak is heeeeel cool en onopvallend. :sssh:

RolandT
17 mei 2007, 21:57
Een heel klein stipje met transparante nagellak is heeeeel cool en onopvallend. :sssh:Pais ik ben niet zo thuis in de nagellak :) en dus ik vrees dat dit een domme vraag gaat zijn maar... transparante nagelak kan je dat zien?

Pais
17 mei 2007, 23:26
Transparant betekend doorschijnend. Transparante blanke lak zul je niet zien nee, maar transparant + een kleurtje zie je wel, maar is heel opvallend.

Pff Ook al ga je met een CD-marker of benzinestift aan de slag... Een Ramirez zet je gewoon niet aan de kant vanwege het ontbreken van positiemarkeringen!!! :mad: :angry: ( ;) )

Liefhebber
18 mei 2007, 00:16
Positiemarkeringen op zo'n mooie gitaar? Spaanse en ook andere klassieke gitaarbouwers zetten nooit positiemarkeringen op gitaren waarvan zij denken dat zij door serieuze gitaristen bespeeld gaan worden. Een soort erecode!
Gewoon spelen!

RolandT
18 mei 2007, 08:29
Ik besef dat ik deze gitaar groot onrecht doe door ze niet te spelen. Deze gitaar straalt een soort ernst uit dat ik er gewoon geen plakkers op durft kleven. Ik ga wachten tot ik een serieuze gitarist ben :sssh: