PDA

View Full Version : Ik kocht een nieuwe versterker en daarbij...



Jay75
17 mei 2007, 19:25
Ik ging vandaag mijn AC30 halen, daarvan was ik al overtuigd ( Jesus wat een amp ) alleen even kijken of alles goed was. Hij zou dan wel nieuw zijn, maar je weet nooit he.

Kom ik daar en staat daar een leuk Squier stratje om die versterker mee uit te proberen. Mooi wit dingske en die klonk!!

Zegt die gast, ah die moet je hebben man, 60 euro mag je 'm meenemen.
Ik zo, nah, ik heb al genoeg gitaren......maarja, nog geen strat, en 60 euro, das niks, ik had al 50 van die versterker afgekregen dus, toch maar meegenomen.


Ik heb nooit een strat gehad omdat ik ze eigenlijk maar saai vind, maar wit zijn ze wel mooi (vond altijd alleen witte strats maar mooi! ) en The Hellacopters spelen ook op strats soms en die sound vind ik te gek.


Ik ben nu dus de trotse eigenaar van een paar 1000europlus gitaren en een stratje van 60 euro die ik zeker zo tegek vind klinken haha....

Volgens mij is het niet eens een hele goeie, het is deze:

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/Fotootje254.jpg

en voor de VOX:

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/Fotootje253.jpg

Made in China serienummer: YN734045 Affinity series

Weet iemand hoe oud íe dan is en is het eigenlijk wel wat?
Ik weet wel dat het geen superkoopje is waarschijnlijk, maar ik ben er heel blij mee, ook als ik eddie van halen nadoe, bijlft ie gewoon gestemd!

Jay75
17 mei 2007, 19:26
Owja, normaal zit er folie op de slagplaat, en bij deze is dat er nooit afgehaald, ( dus zit er wel al een aantal jaren op ) ik krijg het er niet zo goed af, heeft iemand een tip??

THX

stumpy
17 mei 2007, 19:30
N7 duidt op 97. Ik heb ook een "olympic white" strat. Die van mij is alleen al behoorlijk geel. Ik vind het ook de mooiste kleur. Mooie strat!

JorikDekkers
17 mei 2007, 19:33
Als je voor 60 euro een gitaar regelt die je echt tof vind is het altijd een koopje!

Volgens mij zijn die dingen sowieso nieuw wel veel meer waard trouwens, ziet er tof uit!

Die AC30 mag er trouwens ook zeker zijn 8-)

Reb
17 mei 2007, 20:07
Ik heb precies zo'n Strat. 60 euro is een hele mooie prijs! Ze spelen namelijk echt geweldig (die van mij is van 98 ).

G.G.
17 mei 2007, 20:16
Ik heb precies zo'n Strat. 60 euro is een hele mooie prijs! Ze spelen namelijk echt geweldig (die van mij is van 98 ).

Ik heb er eentje uit '96, twee railsje ingepropt, andere slagplaat, switch en pots en het is gelijk een prima scheurgitaartje. Gefeliciteerd.

grayfink
17 mei 2007, 20:26
......Volgens mij is het niet eens een hele goeie......

60€ en klinkt te gek: Volgens mijn definitie is het dan juist een hele goeie.

Misschien komt het dat je singlecoils beter leert waarderen als je wat beter leert spelen/meer ervaring krijgt, uit humbuckers haal je al gauw een heftige scheur, wat voor beginners synoniem is met mooi. Dat denk ik, maar ja, wie ben ik?

Jay75
17 mei 2007, 20:57
Hehe, ik speel al meer dan 10 jaar, begin t nu een beetje onder de knie te krijgen (haha) dus wie weet heb je gelijk, deze strat klinkt echt heerlijk gedefinieerd.

Maar dat doen de SG, Gretsch en Duesenberg eigenlijk ook, maar daar zitten TV Jones en P90s in, geen single coils. Dit is net weer wat anders...i love it!

En scheuren.....voor mij scheurt ie al hard genoeg! Van die high gain distortion houd ik niet, wel lekker die buizen over de kop laten gaan of een mooie overdrive/crunche, en ik had verwacht dat een stratje dan iel zou klinken ( dacht single coil is iel geluid ) maar integendeel! Heerlijk....

wietse
17 mei 2007, 21:07
en P90s in, geen single coils. Dit is net weer wat anders...i love it!



eh, p90's zijn ook singlecoils hoor.

LaurentB
17 mei 2007, 21:08
Hehe, ik speel al meer dan 10 jaar, begin t nu een beetje onder de knie te krijgen (haha) dus wie weet heb je gelijk, deze strat klinkt echt heerlijk gedefinieerd.

Maar dat doen de SG, Gretsch en Duesenberg eigenlijk ook, maar daar zitten TV Jones en P90s in, geen single coils. Dit is net weer wat anders...i love it!

En scheuren.....voor mij scheurt ie al hard genoeg! Van die high gain distortion houd ik niet, wel lekker die buizen over de kop laten gaan of een mooie overdrive/crunche, en ik had verwacht dat een stratje dan iel zou klinken ( dacht single coil is iel geluid ) maar integendeel! Heerlijk....

Raar is dat hè, hoe dat enkelspoels je ineens ook kan pakken? Ik heb een Ibanez Musician, waarop ik begonnen ben, met dikke humbuckers, en een Fender Stratocaster. Het grappige is dat ik zo vaak denk als ik op één van de twee gitaren speel "nee, dit is toch echt het beste". Het is zo verschillend, en toch werkt het allebei.

Jay75
17 mei 2007, 21:27
eh, p90's zijn ook singlecoils hoor.


Maar die zijn toch net weer anders gewonden toch ofzoiets?
Haha, misschien dat ik ze daarom zo vet vind klinken die P90s

:D

Thunders1988
18 mei 2007, 09:00
P-90's hebben gewoon dikkere magneten.
Vind ze prachtig klinken.

Nellyrocks
18 mei 2007, 09:44
P-90's hebben gewoon dikkere magneten.
Vind ze prachtig klinken.

Het zijn grote vetzakken van elementen.