PDA

View Full Version : Tonelab SE instellen



Foxy
17 mei 2007, 17:54
Hey,
Opzoek naar een floorboard heb ik besloten een Vox Tonelab SE te kopen. Eigenlijk voornamelijk voor de heerlijke warme blues/rock sound van VOX.
Een paar pre-sets zijn wel oke, maar verreweg de meeste zijn echt bagger, dus moet eigenlijk meteen mn eigen sounds in gaan stellen...

Nu vraag ik me dus af waarom dat ding zo vreemd in elkaar zit... Je kan verschillende Amps kiezen (2e regelaar) Dan een cabinet dat daarbij hoor, en een van de standen op de 1e regelaar, en pas de combi van die 3 geeft een volwaardig geluid... waarom zo ingewikkeld? Het kost mij echt heel veel tijd om iets fatsoenlijks te vinden... Heeft iemand er ervaring mee? Misschien een standaard Amp pakken om op uit te breiden, of een standaard instelling van de 1e knop?

En klopt het dat ik het pedaal alleen als Wah kan gebruiken wanneer het bord op VOX-Wah ingesteld staat, zodat ik hem niet bij een ander ingespelde solo ofzo kan gebruiken?

Ik hoop dat iemand tips voor me heeft...
Jos

Swan
17 mei 2007, 18:00
ehhh tja ze proberen de 'werkelijkheid' na te bootsen, en daarin zit je ook met tops en cabs... wees blij dat je de mogelijkheid hebt, verdiep jeje er in!

Rinze
17 mei 2007, 18:26
Ik heb de gewone Tonelab, bij Vox op de site kun je een editor voor op je pc downloaden, zodat je via midi de boel kunt aansturen. Daar wordt het een stuk overzichtelijker van. Ik weet alleen niet of ie alle extra opties van de SE ook ondersteunt.

piezo
17 mei 2007, 18:55
De desktop- en de SE-versie hebben afzonderlijke editors, Rinze.

@Foxy. De Tonelabs zijn zeer eenvoudig te programmeren, maarre ....:
1) Ga gerust op de bonnefooi klooien, maar neem ook de tijd om de handleiding goed te lezen.
2) Niet meteen met alles door elkaar experimenteren, maar per sectie (amp + volume's + klankregelaars, cab, pedal, mod etc) afzonderlijk. En houd dan die handleiding erbij, want de werking van sommige regelaars verschilt per ampmodel.
3) Als je een geluid vanuit niets gaat opbouwen, begin dan met alleen amp en cab en zet alle effecten uit.
4) Er zijn ook verscheidene Tonelab fora op het www.
5) Als je twee keer hetzelfde amp+cab geluid wilt hebben, maar met twee verschillende pedaal functies (zoals wah en iets anders), dan schakel je toch gewoon tussen twee verschillende geheugens?

O ja, het is slimmer om de SE tijdens de experimenteerfase gewoon op tafel te zetten, dan hoef je niet te bukken.
(Ik heb gelukkig een desktop versie, op ellebooghoogte :satisfie: )

Robin.ke
17 mei 2007, 22:13
De tonelabSE is naar mijn mening de eenvoudigst te programmeren modeller van dit moment. Zoals Piezo al aangeeft: vooraan beginnen eerst amp en cab en vervolgens de gewenste effecten toevoegen.

Met een MIDI-kabel en de soundeditor via de PC programmaren is echt wel aan te raden. Je kunt dan ook vanaf verschillende sites (bv. http://tonelabz.vibemaker.com ) patches downloaden van gitaristen zie de sound hebben die jij zoekt. Vervolgens kun je ze dan nog bijschaven naar jouw smaak.

petervr
21 juli 2007, 10:54
hallo, als je een geluids instelling gemaakt hebt sla je hem op.
dan druk je op expression en zet de knop op wah wah en sla weer op, dan zit het geluid in dat programma opgeslagen en kun je het pedaal gebruiken