PDA

View Full Version : Fender Strat. Japan '89 - '90



Petekay
17 mei 2007, 14:00
Een kennis van mij die een end weg woont verkoopt zijn Fender (standard) Strat. made in Japan, '89 - '90

Heeft iemand ervaring met deze stratocaster uit dit jaar. Het schijnt dat ze beter zijn dan de USA strats in die tijd

Iemand ook een idee wat de waarde ongeveer zal zijn?

Eko
17 mei 2007, 14:28
De Japanse instrumenten uit 82`-`83 behoren tot de beste die ze( als standard) hebben gebouwd. Het waren Japanse ( toen nog goedkope) handjes die Amerikaans materiaal in elkaar zetten. Bij de latere series ( E-en later) kwam er Japans materiaal op en werd er meer op de volume geproduceerd. In die periode ( 82-85) werd er in Amerika alles wat verzaagd kon worden van een etiket voorzien en de markt opgegooid.
Terug op jouw vraag, de gitaar is niet de meest gezochte maar een goed gebouwd instrument. De prijs zal zo ongeveer rond de 500 euro schommelen.

Petekay
17 mei 2007, 14:33
De Japanse instrumenten uit 82`-`83 behoren tot de beste die ze( als standard) hebben gebouwd. Het waren Japanse ( toen nog goedkope) handjes die Amerikaans materiaal in elkaar zetten. Bij de latere series ( E-en later) kwam er Japans materiaal op en werd er meer op de volume geproduceerd. In die periode ( 82-85) werd er in Amerika alles wat verzaagd kon worden van een etiket voorzien en de markt opgegooid.
Terug op jouw vraag, de gitaar is niet de meest gezochte maar een goed gebouwd instrument. De prijs zal zo ongeveer rond de 500 euro schommelen.

Dankje Eko, al mijn antwoorden zijn nu al beantwoord.

Topic mag wat mij betreft dicht.

glasbier
17 mei 2007, 14:38
Dankje Eko, al mijn antwoorden zijn nu al beantwoord.

Topic mag wat mij betreft dicht.

-nog even mijn ervaring met Japanners;ik heb er verschillende gehad(vanaf 1982) en vond het niet veel soeps.
ik heb het idee dat het een hype is.

zoon van Piet
17 mei 2007, 15:24
De Japanse instrumenten uit 82`-`83 behoren tot de beste die ze( als standard) hebben gebouwd. Het waren Japanse ( toen nog goedkope) handjes die Amerikaans materiaal in elkaar zetten. Bij de latere series ( E-en later) kwam er Japans materiaal op en werd er meer op de volume geproduceerd.

Beetje kort door de bocht. De 82/83-erinstrumenten waren allemaal Squiers (JV- en A-series) en waren idd erg goed. Maar het essen was japans essen, de pickups en hardware waren ook duidelijk jap. Volgens mij werden geen Amerikaanse onderdelen gebruikt, de Squiers zijn bv voorzien van metrische schroeven.
De kwaliteit ( en tegenwoordige waarde) liep idd terug vanaf de E-serie. Een lichte waardeverhoging werd in de 2e helft van de 80's nog gemaakt door het F woord op de kop te zetten.

Pepe
17 mei 2007, 16:09
Beetje kort door de bocht. De 82/83-erinstrumenten waren allemaal Squiers (JV- en A-series) en waren idd erg goed. Maar het essen was japans essen, de pickups en hardware waren ook duidelijk jap. Volgens mij werden geen Amerikaanse onderdelen gebruikt, de Squiers zijn bv voorzien van metrische schroeven.
De kwaliteit ( en tegenwoordige waarde) liep idd terug vanaf de E-serie. Een lichte waardeverhoging werd in de 2e helft van de 80's nog gemaakt door het F woord op de kop te zetten.

De story of de JV is nog wel gecompliceerder dan dat. Je hebt domestic en Squieres branded. Daarin heb je nog een aantal modellen die verschillen in hout en lak afwerking. De lage serie is van basswood en polyester, de hoogste is alder en nitro. De export (Squire) is eigenlijk de lage domestic dus basswood en polyester lak. Ik heb JV's gezien met amerikaanse pickups die ook op de amerikaanse R.I. zaten (greybobbin met '82 stamp en met black greybobbins) en USA pickups die op de amerikaanse standaard (smith en '83) zaten. Op mijn domestic JV zit een greybobbin en 2 black bobbins dus blijkbaar is er een hoop mix en match. Gitaren doen niet onder voor de USA reissues, de later japanse halen het niveau niet (maar ik heb geen ervaring met de huidige japan domestic serie)