PDA

View Full Version : Bogner Shiva vs Engl Sovereign



frankmelters
17 mei 2007, 10:00
Beste gitaristen,

Ik speel nu ruim een jaar op een Engl Sovereing 1x12 100 watt buizencombo met extra cabinet en gebruik een POD XT Live om volume en de kanalen midi te schakelen. De POD gebruik ik verder alleen voor de effecten en niet voor andere amps en cabinetten. De POD heb ik via de effectenloop lopen. Zou ook voor in de amp kunnen maar ik hoor geen verschil tussen voor of achter.

Je weet echter hoe het gaat na verloop van tijd!!!!

Ik zit nu te twijfelen of ik over moet stappen naar een Bogner Shiva combo of top met cabinet.
De Sovereing heeft meer en makelijkere mogelijkheden aan de achterzijde dan de Shiva. Ik zie allerlei schema's met zelf te maken stekkers om vanaf de grond te kunnen schakelen.

Mag ik jullie om een advies vragen.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie.

DREAMMACHINE
17 mei 2007, 10:38
....voor de shiva gaat dat alleen om een fxloop kabel waar een weerstandje extra inzit. Dit maakt verder qua kabelwarboel niets uit, en helemaal niet als je geen fx loop wil gebruiken.

De sound van een shiva is natuurlijk niet echt te vergelijken met de souvereign, naar mijn mening.

en als je eenmaal op een shiva speel wil je echt die pod niet meer....

Metoshade
17 mei 2007, 14:19
Bij de nieuwe Shiva's is dat aangepaste kabeltje niet meer nodig. De fx-loops zijn dan al gelijk geschikt voor rack of pedaal volume.

Beluister de 1x12 Shiva eens als je een combo wilt houden, ding klinkt fantastisch! Als je wilt sjouwen zou ik voor een top met een oversized 2x12, heerlijk!

Zelf heb ik een tussenvorm een 2x12 combo, maar ik ben er na een dikke 2 jaar achter gekomen dat een 1x12 eigenlijk beter bij me past... Ach ja, het is ook nooit goed!