PDA

View Full Version : Fender all parts ?



danios
17 mei 2007, 10:59
Hebben jullie ervaring met halzen van fender all parts? Het volgende exemplaar heb ik ( ook ) op het oog:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/93582127-fender-all-parts-stratocaster-57-reissue.html


Verkoper is te spreken over All Parts, aangezien ze afgekeurd zijn enkel door een kleurverschil of een kleine beschadiging. Verder zit er van alles uit USA aan hardware op , single coils uit japan (uit een reissue '90, mailde hij)

Krijg er waarschijnlijk wel iets van de prijs af aangezien hij de gitaar verkoopt voor een vriend in geldnood...

Leuk ding!

blimb
17 mei 2007, 11:07
Hebben jullie ervaring met halzen van fender all parts? Het volgende exemplaar heb ik ( ook ) op het oog:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/93582127-fender-all-parts-stratocaster-57-reissue.html


Verkoper is te spreken over All Parts, aangezien ze afgekeurd zijn enkel door een kleurverschil of een kleine beschadiging. Verder zit er van alles uit USA aan hardware op , single coils uit japan (uit een reissue '90, mailde hij)

Krijg er waarschijnlijk wel iets van de prijs af aangezien hij de gitaar verkoopt voor een vriend in geldnood...

Leuk ding!

ik bewgrijp dat de kwaliteit van allparts wel ok is. Maar het is niet zo dat ze door fender gemaakt worden. Dit wordt gedaan door allparts zelf die aan fender een smak gedl betaald om dat dan op die halzen te mogen zetten en de zelfde maten te kunnen voeren ... t zijn toch de volkswagens in gitaarland ..

danios
17 mei 2007, 11:11
zoiets vermoedde ik al. Hoewel de verkoper het all parts spul eerder met custom bouw vergelijkt,....hmm hm. :)

hansoonk
17 mei 2007, 11:18
Dat van die Volkswagen mag dan wel kloppen, maar ik zou deze liever hebben dan een Mexicaanse standard. Heeft ook meer Vintage uitstraling door de manier waarop hij heeft samengesteld. Prijs lijkt me ook erg OK. Waar ik zelf problemen mee zou hebben is het Fender logo op iets dat strikt genomen geen Fender is.

Ik zou wel even verifieren of de onderdelen zijn, wat hij zegt dat ze zijn. Dat zou je moeten kunnen zien in de halspocket en misschien ook aan de achterzijde van de kop. Daar zou je een allparts logo moeten zien. Misschien ook even onder de slagplaat kijken of er echt CTS-pots inzitten.

blimb
17 mei 2007, 11:47
Dat van die Volkswagen mag dan wel kloppen, maar ik zou deze liever hebben dan een Mexicaanse standard. Heeft ook meer Vintage uitstraling door de manier waarop hij heeft samengesteld. Prijs lijkt me ook erg OK. Waar ik zelf problemen mee zou hebben is het Fender logo op iets dat strikt genomen geen Fender is.

Ik zou wel even verifieren of de onderdelen zijn, wat hij zegt dat ze zijn. Dat zou je moeten kunnen zien in de halspocket en misschien ook aan de achterzijde van de kop. Daar zou je een allparts logo moeten zien. Misschien ook even onder de slagplaat kijken of er echt CTS-pots inzitten.
tja volkswagen bedoel ik meer in de zin, dat fender de meest verkochte gitraar is ooit en het meest gebruikte model .. ik had het niet zo zeer over de allparts materialen .. ik denk dat dat eerder toyota's zijn .. zien er niet uit maar reiden prima en gaan nooit kapot ;)

7okai
17 mei 2007, 11:51
Dat all parts materialen er niet uitzien vind ik echt onzin!

Ik heb wat van deze halzen bij the string in amsterdam vastgehouden en bekeken maar het ziet er echt heel erg goed uit hoor.

Ik ken deze aanbieder je kunt vertrouwen wat hij zegt .

blimb
17 mei 2007, 12:01
Dat all parts materialen er niet uitzien vind ik echt onzin!

Ik heb wat van deze halzen bij the string in amsterdam vastgehouden en bekeken maar het ziet er echt heel erg goed uit hoor.

Ik ken deze aanbieder je kunt vertrouwen wat hij zegt .
nou nou nou, ik bedoel het ook meer als een beeldspraak .. je hebt bmw's en toyotas zo heb je warmonth en allparts ..verder niet

jimihattricks
17 mei 2007, 12:41
ik kan alleen maar praten over de hals en body die ik hier heb staan;

de hals is perfect! frets zijn prima afgewerkt, mooie rosewood toets, niks mis mee..

de elzen body is wat aan de zware kant voor een strat + wat dik gelakt.. los daarvan alles keurig afgewerkt hoor..

Pepe
17 mei 2007, 13:24
prijs is heeeel scherp
Als hij het heeft over B waar dan komt het waarschijnlijk bij Rienk The String vandaan, die koopt op Amerikaanse beursen partijen All Parts op.
Is niks mis mee, mijn ervaring, kleine dingen waar je echt naar moet zoeken.
Ik schat dat de koper minstens 400 euro is kwijt geweest om het ding te assembleren (de pickups niet meegerekend maar die zijn niet veel soeps) en All Parts spul is gewoon goed. Voor 100 euro meer kom je in de Highway/Mexico range, niet beter maar wel waardevaster.