PDA

View Full Version : Nieuwe Pickups Les Paul Custom



Murdock
17 mei 2007, 00:48
Zit er steeds vaker aan te denken om de pickups van mijn custom te vervangen. Er zitten er 3 in .hals is orgineel midden en brug zijn van
seymour duncan. Zit zelf aan EMGs te denken en wel de 85, die het meest
met de Paf overeenkomt. Is het ook mogelijk om alleen het brugelement of
brug en hals element te vervangen?.

www.inhaze.nl

provisus
17 mei 2007, 00:51
Wat bevalt je dan niet aan de pickup's die er in zitten? te saai? niet jou muziek stijl? of niet jou klank kleur? maar welke klank kleur wil je dan?
En ja het is mogelijk om alleen het hals of brug element te vervangen, alleen moet je kijken naar het output van het element dat deze niet zo hoog is dat je het niet meer kan compenseren via de hoogte van het element (kwa hoe hard de elementen klinken)

Murdock
17 mei 2007, 01:22
Met name het brugelement deze mag van mij wel iets ronder klinken heeft te weinig body tov het halselement hiervan is de output
iets hoger, deze is dus orgineel op de brug zit de Seymour duncan distortion,



www.inhaze.nl

Yamhammer_71
17 mei 2007, 18:50
Zit er steeds vaker aan te denken om de pickups van mijn custom te vervangen. Er zitten er 3 in .hals is orgineel midden en brug zijn van
seymour duncan. Zit zelf aan EMGs te denken en wel de 85, die het meest
met de Paf overeenkomt. Is het ook mogelijk om alleen het brugelement of
brug en hals element te vervangen?.

www.inhaze.nl

ALS je voor EMG gaat, dan zou ik EMG 85's nemen. Zijn heel lekker voor een zingend distortion-geluid, perfect voor solo's. Gary Moore sounds kun je er goed uithalen + heerlijke sustain.

Jay Cal
17 mei 2007, 19:04
Ik heb toevallig gister en vanochtend wat elementen zitten testen in mijn LP. Omdat de SD's zo goedkoop zijn in duitsland, en ik aardig wat gitaren heb met vervangen pups, heb ik de volgende getest:

LP met
duncan custom in de brug en duncan 59 neck
duncan distortion in de brug en duncan alnico2 pro neck
Gibson 500T in de brug en Gibson 496R neck


Ben nu weer uitgesoldeerd.... De keuze voor mijn volgende optreden is geworden: Duncan Custom brug en Gibson 496R in de neck. Dis is een lekker combo'tje al zijn alle geteste neckpups magistraal in een LP. De Duncan Custom heeft iets minder output dan de 500T of de Distortion maar heeft wel veel definitie en ballen. Een fullshred wil ik ook nog een keer proberen.

Succes met je zoektocht. Ik zou zelf geen EMG's in mijn LP stoppen maar dat heeft bij mij alleen maar met vintage-gevoel te maken. Ik heb een RG met EMG 81(b) SA(m) en 89(N)... lekkere pups maar ik heb het gevoel dat ze op de een of andere manier in een LP misstaan... ah well, nevermind me.

Murdock
17 mei 2007, 23:14
Dat is ook wat me er enigszins van weerhoudt EMGs in een Les Paul,het strookt niet, maar een aantal maanden geleden een les paul gespeeld
met Zak Wylde Pickups, en ik vond het echt heel goed klinken, vooral het halselement de 85 dus,de 81 is iets minder. Dus ik weet het
niet zal er toch nog goed over na moeten denken.


www.inhaze.nl

bass blom
17 mei 2007, 23:24
zo zit ik nog te dubben of ik nou wel of niet rebel yells of andere blote knuisten er in wil doen..
moeilijk, heb hem al zo lang en tegelijk leer ik mijn 'nieuwe' kennen, de 2000 SG classic met P90.
man wat een heerlijk geluid :D

Yamhammer_71
17 mei 2007, 23:24
Dat is ook wat me er enigszins van weerhoudt EMGs in een Les Paul,het strookt niet, maar een aantal maanden geleden een les paul gespeeld
met Zak Wylde Pickups, en ik vond het echt heel goed klinken, vooral het halselement de 85 dus,de 81 is iets minder. Dus ik weet het
niet zal er toch nog goed over na moeten denken.


www.inhaze.nl

De 85 is gewoon een heerlijk element voor EMG-begrippen.