PDA

View Full Version : welke versterker voor deze gitaar?



pieter-jan1
16 mei 2007, 23:29
lijkt me redelijk duidelijk, ik ga een Ibanez rg321 halen

http://www.guitarcentre.demon.co.uk/ibanez%20rg321.jpg

welke versterker zou ik hier nu bij nemen? (liefts geen roland)
ik ga vooral rock spelen, zoals: nirvana, guns 'n roses, ACDC, af en toe greenday, pearl jam, ...
:blast:

Chris Winsemius
16 mei 2007, 23:41
nirvana: VOX AC30 clean, Mesa Boogie (type ff onbekend) voor scheur

guns 'n roses: ernstig gemodde oude Marshall SuperTremolo of 'n Silver Jubilee

ACDC: '65/'66 SuperBass voor Malcom, JTM45 of iets teruggedraaide Plexi 1987 voor Angus, ook Marshall JMP MasterVolumes

greenday: don't know, Marshalls?

pearl jam: veel amps, oude plexies voor lead-sounds

Ik vermoed dat je met 'n JMP 2203 Marshall of vroege JCM800 2203 't meeste haalt.

Rwin
17 mei 2007, 00:34
Gezien je budget, ga voor een leuke modelling als Line 6 Flextone, 2e hands voor zo rond de 400.

carphius
17 mei 2007, 05:02
Mijn inziens hebben de groepen die je opnoemt zo'n beetje allemaal een Marshall EL34 sound, wat mij betreft kun je dan ook best zo een amp zoeken.
=> een DSL !!

joesman
17 mei 2007, 11:50
ik vind het alleen vreemd dat je een ibanez koopt om de stijlen te spelen die je aanhaalt.
Ik zou dan toch eerder naar andere merken kijken,zoals fender,epiphone ed.

GuitarMaster
17 mei 2007, 11:57
En waarom nou weer geen Roland, die cubes zijn ideaal...

Squier4ever
17 mei 2007, 19:06
En waarom nou weer geen Roland, die cubes zijn ideaal... idd prima bakkies, maar ik zou voor een VOX AD15 of 30 VT gaan... die klinken IMO nog veel beter.
zijn niet mooi maar daar moet je maar overheen kijken, ze klinken geweldig voor het geld

M Kactus
17 mei 2007, 19:29
idd prima bakkies, maar ik zou voor een VOX AD15 of 30 VT gaan... die klinken IMO nog veel beter.
zijn niet mooi maar daar moet je maar overheen kijken, ze klinken geweldig voor het geld

+1 voor de VOX AD15. Vind ze trouwens niet echt lelijk voor een amp. Maar joesman, breng hem nou niet wéér aan het twijfelen ;)

Squier4ever
17 mei 2007, 19:38
+1 voor de VOX AD15. Vind ze trouwens niet echt lelijk voor een amp. Maar joesman, breng hem nou niet wéér aan het twijfelen ;)

idd... maar niet naar de looks kijken! joesman heeft IMO gelijk, je laat de beste gitaren staan omdat je ze lelijk vind....

vind de voxjes overigens echt lelijk, dat afgrijselijke zilver.

pieter-jan1
18 mei 2007, 14:18
idd... maar niet naar de looks kijken! joesman heeft IMO gelijk, je laat de beste gitaren staan omdat je ze lelijk vind....

vind de voxjes overigens echt lelijk, dat afgrijselijke zilver.

weet dat ik beter een andere gitaar neem, maar het uitzicht vind ik toch ook wel belangrijk :satisfie:

EuroCinema
18 mei 2007, 17:00
Je weet dat geen van de bands die jij opnoemt met zo'n type gitaar spelen?

Evil-Payasos
18 mei 2007, 17:02
Ey,

Ik heb zown Vox AD50VT, echt een super ding!, met buis nog ook, mooie clean en lollige effectjes! helemaal top dus!

BH

a darker shade of grey
18 mei 2007, 17:22
Nirvana = Mesa Studio Pre amp
Greenday = volgens mij badcat...

maar ik zou ook voor een vox ad'tje gaan :)

JorikDekkers
18 mei 2007, 17:46
gisteren in de plaatselijke muziekschool nog AB testje met een 60 watt buizentop door een koch 1x12 kast...

maar mn vox ad100vt klonk voller, vetter, 'ruimtelijker' (komt door 2x12 denk ik)en was vooral ENORM meer veelzijdig!

kleine kanttekening: het was een Seymour Duncan buizentop, dus totaal niet high-end, maargoed...

De valvestate die erbij stond hadden we de vorige keer al geprobeerd, maar persoonlijk vond ik die echt waardeloos klinken.

Speeddemon
18 mei 2007, 18:07
Die Vox AD**(*)VT serie klinkt erg overtuigend, vooral qua clean en medium gain/crunch (de oude AC30 en Marshall modellen).
Voor high-gain vind ik ze niet zo sterk. Daar is de Cube serie van Roland een stuk strakker en vetter in. De Vox AD serie klinkt iets te losjes bij ultra-high gain models.

De effecten van de Vox winnen het sowieso van de Roland Cubes, want bij de Vox kun je 3 parameters per effect wijzigen! Heel groot pluspunt!

Wil je dus meer classic rock en hardrock spelen, zou ik voor de Vox gaan; de 30, 50 of 100. 15 is iets te zwak en ondanks dat ie verrekte vol klinkt voor een 8" speakertje, niet zo vol als z'n grotere broers.

Wil je meer heavy metal, 80's thrash metal en modernere metal spelen, zou ik voor de Cube 30 of 60 gaan.
Begrijp me niet verkeerd, de Cubes hebben ook best aardige Tweed en AC30 modellen, maar bij de Vox lijken die modellen iets meer te leven ofzo. Daar zal die power-amp buis zeker mee te maken hebben. De nieuwe Cube 30X heeft overigens ook zo'n powersqueeze functie, waardoor je de versterker hard kan zetten, maar 't wattage laag (bij de Vox kun je 'm van bijv. 30 naar 1W terugdraaien).

Maar gezien jouw band-lijstje zou ik dus voor de Vox gaan. Die AD50VT heeft 't voordeel dat mocht je in een bandje gaan spelen, hij wel effe meekan qua volume (of je drummer moet zo'n houthakker zijn, die om de 2 maanden van bekkens moet wisselen). De 30 mist dan mogelijk wat druk.

AART
18 mei 2007, 18:18
@ Topic Starter:

Ik ben zelf een grote RG-fanaticus, heb er veel gehad en speel er nog steeds over, maar voor jouw stijlen raad ik je toch ernstig af er een te halen.

RG's zijn meer gericht op Metal en moderne Punk, muziek met veel gain, strak laag en snelle riffs.

Voor de rock en hardrock die jij opnoemt zou ik een Les Paul zoeken. Je mag het uiterlijk dan wel heel belangrijk vinden nu, maar dan merk je over een tijdje als je wat beter kan spelen dat je gitaar je niet geeft wat je wil.

Koop een Les Paul, wen aan het uiterlijk en rag er lekker mee.
Een Ibanez RG gaat bij die stijlen klinish klinken en te strak.

Speeddemon
18 mei 2007, 19:04
Koop een Les Paul, wen aan het uiterlijk en rag er lekker mee.
Een Ibanez RG gaat bij die stijlen klinish klinken en te strak.
+1.

Op een RG spéél je ook anders dan op een Les Paul. Les Paul hang je meestal lager en je gaat wat smeriger en rauwer spelen, meer Slash-achtig.
Zo'n RG is toch meer een piel-ding, die net onder je tepels hangt en je Malmsteen-race soli mee gaat spelen. :satisfie:

Maar verder maak ik me nooit schuldig aan generalisaties. :stop: :hippie: :sssh:

AART
18 mei 2007, 19:44
+1.

Op een RG spéél je ook anders dan op een Les Paul. Les Paul hang je meestal lager en je gaat wat smeriger en rauwer spelen, meer Slash-achtig.
Zo'n RG is toch meer een piel-ding, die net onder je tepels hangt en je Malmsteen-race soli mee gaat spelen.

Maar verder maak ik me nooit schuldig aan generalisaties. :stop: :hippie: :sssh:


RG niet op de knieen, waar wil je hem dan hangen?

Ik doe niet anders(nouja, onder mijn heup, de band is niet langer). :D

Speeddemon
18 mei 2007, 20:33
Laat ik 't zo zeggen;
het aandeel Les Paul spelers dat z'n LP laag heeft hangen (zo lekker achteloos, en dan flink double-stops rammen en pentatonisch mineur spelen) is volgens mij wel groter dan 't aandeel dat z'n RG laag heeft hangen.

Tho
18 mei 2007, 20:38
En waarom nou weer geen Roland, die cubes zijn ideaal...

inderdaad, daar komt een geluid uit waar zelfs ik nog tevreden mee ben! en dat voor een transistortje :satisfie:

ColourofFire
18 mei 2007, 21:06
Een strat of een les paul jr. moet ook wel leuk zijn voor die muziek.

JorikDekkers
18 mei 2007, 22:02
eerlijk gezegd vind ik dat gedoe over welke gitaren voor welke muziek nogal onzin. Natuurlijk is het zo dat als je guns n roses oid wil spelen je dichter in de buurt van dat geluid komt met een les paul, maar met de ibanez die hij noemt kan je zeker een flink potje rocken!

Ik ben zelf ook begonnen op Ibanez, en heb er later een epiphone les paul bijgekocht. Nooit spijt van gehad. Het zijn allebij vreselijk veelzijdige gitaren en uiteindelijk komt de feel toch uit je vingers...

Pas als je dingen als ZZtop, Free, Neil Young enzo (dus écht vintage) gaat spelen ga je je pas echt storen aan t moderne karakter van zo'n Ibanez, maargoed dat zijn mijn 2 centjes maar

PS: Bovendien: over een korte tijd wil de topicstarter toch Toto gaan spelen (natuurlijk leerproces haha) en dan ben je echt wel blij met een snellere hals :cooler:

joesman
19 mei 2007, 12:25
trouwens,komaan: En RG ziet er beter uit dan een Les Paul of een strat?????

Hahahaha,nog zo één en het vriest!!!

Wickerman
19 mei 2007, 12:37
eerlijk gezegd vind ik dat gedoe over gitaren nogal onzin.

Pas op he !! :p:p

JorikDekkers
19 mei 2007, 17:03
is veranderd ;)

Wickerman
20 mei 2007, 01:01
Hehe, de quote blijft toch lache :p