PDA

View Full Version : Zoek beginnerselektrische gitaar LINKS !!!!! Help please...



puvin
6 juni 2001, 19:03
Hoi,
ik speel al een tijdje akoustische gitaar en zou nu graag elektrisch beginnen...
Ik zou in een groepje gaan, nu ja groepje, echt puur voor het plezier hé dus stelt niet zo veel voor maar moet toch iets zijn.
Welke gitaar zou ik het beste nemen. Kan ik met 12000 - 15000 BEF (600 - 750 gulden) al iets goed kopen? Zoja wat?
Probleem is wel dat ik linkshandig ben! Kost dat eigenlijk meer! Zijn alle gitaren ook linkshandig te verkrijgen? Ik vond de yamaha PAC312II wel cool. Is die linkshandig ook? Kostprijs?

Dank alleszins

Eko
17 juni 2001, 13:22
Ha die Puvin,
Ik ben je al tegengekomen bij de electrische gitaren volgens mij ( Ibanez vraag ) kijk daar maar even.Volgens mij kun je met het budget wel iets kopen. In de meeste zaken ,zeker bij Fender dealers , kun je startersets kopen. Bijvoorbeeld een set van een Squier Stratocaster met een versterker voor het bedrag wat je hebt genoemd.
Het instrument is voor z`n klasse zeker een van de betere en voldoet tot in lengte van jaren. De versterker is een oefenversterker die beperkt is in vermogen en mogenlijkheden maar voor het geld zeker waar levert.
Op de site van Fender ( fender.com) is een link naar Squier met de sets en de eventuele beschikbarheid van linkse uitvoeringen.
Je kunt eens kijken bij een uitverkoop ( Sales ) bij de muziekwinkel in de buurt.
Linkshandige gitaren verkopen niet snel en de meeste winkels willen er in zo`n periode wel vanaf voor een nette prijs.

pim1234
30 januari 2003, 20:02
ik denk dat elke willekeurige muziek winkel wel een goedkope linke strat heeft staan

Mithrandir
30 januari 2003, 20:03
Ik echt niet lullig doen, maar je reageert op een topic van 1.5 jaar oud, ik gok dat die jongen ondertussen al een gitaar heeft :smile:

Bo
30 januari 2003, 21:02
Haha, idd, hij is ondertussen al aan t optreden in het plaatselijk cafe :smile:

puvin
30 januari 2003, 23:39
yep :wink:

michielv
31 januari 2003, 09:33
*LOL*

Maar toch goed te zien dat het allemaal goed gekomen is, ondanks dat er pas 1,5 jaar later mensen reageren *grinnik*

Bigfoot414
31 januari 2003, 12:37
A new Hendrix is born!!