PDA

View Full Version : Boss Dyna Drive



Murdock
16 mei 2007, 22:35
Heeft iemand die al gechecked???????



www.inhaze.nl

marc_o
16 mei 2007, 23:14
Ja, en ik heb 'm ook gekocht.


Zoals alle overdrives die ik heb, gebruik ik ook deze weer om een licht overstuurd kanaal verder te boosten en dat doet ie erg goed moet ik zeggen.
Naast deze Boss heb ik nog:
Jeckyll & Hyde
Ibanez TS-808
Hot-Cake
HWA 2 kanaals overdrive

Hij doet nergens voor onder als extra boost, maar op een ultra-clean kanaal word ik er niet hitsig van. Toneknop doet erg veel.

Zoals de test in Gitarist al liet weten is dat hij erg goed reageert op je volumeknop van je gitaar en dat klopt absoluut. hij heeft een hoop volume te bieden en kan op die manier ook als 'derde kanaal' dienst doen op een redelijk overstuurde versterker.

Murdock
16 mei 2007, 23:36
GGebruik zelf ook een Maxon 808 als boost, maar ik zat er aan te denken
om een ds1 te kopen voor nog meer variatie, maar als de dyna drive behoorlijk
dynamish , kan ik die beter ook gaan checken en inderdaad je krijgt er een
extra kanaal bij

www.inhaze.nl

marc_o
16 mei 2007, 23:40
Ckecken kan nooit kwaad, wie weet is het jouw pedaal wel.

marc_o
22 mei 2007, 21:35
Verder niemand?


Best vreemd dat ik laatst een hele rij Boss-pedaaltjes heb getest en er eigenlijk best heel erg van kon genieten. Het is bij de drivepedalen natuurlijk zaak om je grommende versterker een verdere trap te geven en dan zijn ze gewoon erg goed en ook nog eens goedkoop. Ik denk dat ik er maar een hele verzameling van ga maken..

Jimwoud
22 mei 2007, 21:46
Verder niemand?


Best vreemd dat ik laatst een hele rij Boss-pedaaltjes heb getest en er eigenlijk best heel erg van kon genieten. Het is bij de drivepedalen natuurlijk zaak om je grommende versterker een verdere trap te geven en dan zijn ze gewoon erg goed en ook nog eens goedkoop. Ik denk dat ik er maar een hele verzameling van ga maken..
Hey Marc, hoeveel gain gebruik jij op de pedalen zelf? En hoeveel gain van de versterker? Ik bedoel niet het volume.

Speeddemon
22 mei 2007, 21:49
Ik denk dat ik er maar een hele verzameling van ga maken..
Weet waaraan je begint! :D
Heb afgelopen 2 weken een silverscrew CS-1 met doosje en handleiding 'gescoord' ('t was geen wereldprijs) en een near mint PN-2 met doosje en handleiding. Dit was een iets betere deal (112 euro incl. verzekerd verzenden vanuit de US).

Eigenlijk ben ik wel 'set' qua Boss pedalen, al zou een DC-2 en een DD-2 ook nog welkom zijn. De 2-knops flutehead knob pedalen (behalve de CE-2) begin ik niet eens aan, want daar zitten alle onbetaalbare tussen (SP-1, SG-1, etc.)

marc_o
22 mei 2007, 22:01
Hey Marc, hoeveel gain gebruik jij op de pedalen zelf? En hoeveel gain van de versterker? Ik bedoel niet het volume.


Dat ligt er een beetje aan met welke band ik bezig ben en welke versterker ik gebruik.

Laten we als basis een strat nemen met m'n Rivera Fandango.
Gain op 6 en gan op de pedalen op de Dyna Drive op de helft. maar dit zegt natuurlijk niets als je de gitaar, de versterker en het pedaal niet kent.

Ik zorg dat ik zonder pedaal een dikke rocksound heb die bijna direct dik clean word als ik zacht aansla of mijn gitaarvolume iets terugdraai, neem als voorbeeld een sound als Bryan Adams (It's only love). Met een beetje pedaal maak je hier direct een zwaar high-gain geluid van....en als je dan de extra boost van de Fandango aanknalt, gaat het wel heel erg loos allemaal.

In de verschillende cominaties van mogenlijkheden die ik op deze manier heb kan ik nummers spelen van bijvoorbeeld John mayer tot living colour met dezelfde gitaar, versterker en pedaal, zonder aan de knoppen te hoeven draaien..

Nog belangrijker dan de hoeveelheid gain is feitelijk de tone-instellingen, die maken of breken je geluid.

marc_o
22 mei 2007, 22:03
Weet waaraan je begint! :D
Heb afgelopen 2 weken een silverscrew CS-1 met doosje en handleiding 'gescoord' ('t was geen wereldprijs) en een near mint PN-2 met doosje en handleiding. Dit was een iets betere deal (112 euro incl. verzekerd verzenden vanuit de US).

Eigenlijk ben ik wel 'set' qua Boss pedalen, al zou een DC-2 en een DD-2 ook nog welkom zijn. De 2-knops flutehead knob pedalen (behalve de CE-2) begin ik niet eens aan, want daar zitten alle onbetaalbare tussen (SP-1, SG-1, etc.)

Ik vrees er ook een beetje voor eigenlijk, maar vooralsnog zou ik me eerst richten op overdrives en distortions.....en daar is al meer dan genoeg in te vinden...
:)

Speeddemon
22 mei 2007, 22:26
Ik vrees er ook een beetje voor eigenlijk, maar vooralsnog zou ik me eerst richten op overdrives en distortions.....en daar is al meer dan genoeg in te vinden...
:)
Blind aanschaffen kun je de OD-3 sowieso, en op een 2e plan de BD-2 en SD-2 (dus niet de SD-1!).

marc_o
22 mei 2007, 22:34
Ik ging oorspronkelijk ook voor de OD-3, maar die was verkocht en toen zag ik die Dyna Drive...dus de OD-3 komt nog.

Verder moet ik de classics natuurlijk ook hebben, want die kosten haast niets meer....maar zo'n vaart zal het niet lopen hoor, want die nieuwe Delay van Boos (dual pedaal) moet ook nog getest worden.

Jimwoud
23 mei 2007, 09:52
Dat ligt er een beetje aan met welke band ik bezig ben en welke versterker ik gebruik.

Laten we als basis een strat nemen met m'n Rivera Fandango.
Gain op 6 en gan op de pedalen op de Dyna Drive op de helft. maar dit zegt natuurlijk niets als je de gitaar, de versterker en het pedaal niet kent.

Krijg je dan geen fizzig geluid doordat je 2 keer gain overelkaar hebt? Of is van zowel de versterker als je pedalen de gainstructuur erg grof?

Murdock
23 mei 2007, 10:13
Zit nog steeds te twijfelen de Dyna drive of
de ds1 met Keeley Mod. Of toch gewoon bij het oude laten met alleen de Maxon
OD 808

www.inhaze.nl

marc_o
24 mei 2007, 20:34
Krijg je dan geen fizzig geluid doordat je 2 keer gain overelkaar hebt? Of is van zowel de versterker als je pedalen de gainstructuur erg grof?

Nee, nergens "fizzig", als ik denk dat je bedoelt, richting fuzz ofzo.
Ik hou niet van fuzzgeluiden, dus als je die richting opdenkt.....dat is het niet, gewoon het geluid van mijn versterker, maar dan iets opgepept. Dit alles zegt niets als je mijn geluid niet kent, dus proberen tot je erbij neervalt is de enige tip.