PDA

View Full Version : Heritage H 575



Liefhebber
16 mei 2007, 23:12
Heritage H 575 bezitters op dit forum?
Zo ja, wat zijn de ervaringen?

vinni
17 mei 2007, 12:19
Heb er eentje gehad.....echt ontzettend goed.
Goede afwerking, koffer erbij, PLEK fretdressing....super.
Mis'em....

de reden dat ik'm weg heb gedaan....
Speel in een rockband en solidbody klinkt strakker met higain.
En we spelen op zo'n hoog volume dat de semihollow wat sneller gaat rondzingen......dit zijn echter ken merken van alle semi's....

Dus echt een geweldige gitaar.....

Vinni

guitartub
17 mei 2007, 13:49
Is niet echt vaak te vinden hier. Ik weet wel dat de meeste Heritage bezitters er zeer lovend over zijn. Maar wat vind je er zelf van?

Squier4ever
17 mei 2007, 20:34
zullen ongetwijfeld vette gitaren zijn. maar ik vind de headstock nog steeds een afgrijselijk apparaat

Liefhebber
23 mei 2007, 00:05
Is niet echt vaak te vinden hier. Ik weet wel dat de meeste Heritage bezitters er zeer lovend over zijn. Maar wat vind je er zelf van?
Ik heb er sinds een paar maanden een, na er al een tijdje omheen gedraaid te hebben! Volledig massief maple, kleur blond. Duncan Seth Lovers erop. Pallisander toets.
Heel veelzijdige gitaar! Met alleen hals element ingeschakeld heel goede jazzbak(speel ik voornamelijk) . Verder heel bruikbaar voor veel andere stijlen. Wel meteen flat snaren erop gezet ivm. jazz style en de aktie wat verlaagd.
Is gewoon een heel mooie gitaar en veel beter dan de vele vergelijkbare Gibsons die ik voor deze aankoop heb uitgetest. En dat voor de helft van de prijs! Je krijgt een geheel massieve gitaar met gestoken bovenblad!
Deze gitaar wordt gebouwd door de jongens die nog in de goede tijd van Gibson voor dit merk hun topgitaren gitaren bouwden(zij hebben de oude werkplaats van Gibson overgenomen).
Het is natuurlijk wel een hollow body wat betekent dat je wel meer feedback gevoeligheid hebt bij hoge volumes. Hij kent wat dat betreft wel zijn beperkingen.
Ik speel voornamelijk over een Fender Deville en soms zelfs over een AER akoestische versterker.
In ieder geval een heel goede jazz en blues gitaar. Heel mooie ,goed afgewerkte archtop en behoorlijk veelzijdig!

guitartub
23 mei 2007, 10:16
Hoi Liefhebber,

Ik heb niet begrepen over welk type je praat. Volgens mij zijn er in de serie hollow bodies van Heritage best een aantal. Overigens is dit het verhaal wat je idd veel over de Heritages hoort. Zou je mss een soundsample kunnen posten want daar ben ik dan erg benieuwd naar. Heb zelf ooit eens een Kenny Burrel uit kunnen proberen bij Max Guitars. Was zeker TE GEK en in vergelijk met de Gibsons echt niet te duur. Ik kon me helaas die uitgave niet veroorloven en dan blijft zoiets een mooie droom. Ben wel heel tevreden met mijn Artcore Custom van Ibanez en mijn Gretsch hollow, deze spelen en klinken zeker voor het geld ook niet verkeerd. Zijn echter geen massieve gitaren.

Groet,
Bert.

guitartub
23 mei 2007, 10:27
Ja sorry,

Moet dus over de 575 gaan?
Lang geleden heb ik een ES175 van Gibson in mijn bezit gehad. Deze speelde en klonk absoluut NIET zoals ik wilde en heb ik dus na HEEEEL lang dubben weg gedaan. Misschien stom want ik had er tegenwoordig een waanzinnig bedrag voor kunnen krijgen. Maar goed, als je alles van tevoren weet!!!

viktor099
19 juni 2007, 15:24
Wie de Heritage 575 in actie wil horen, kan gaan naar www.soundclick.com/madalleycatbluesband. In 'Music' vind je "The thrill is gone"...da's gespeeld met een Heritage 575. Ook "San-Ho-Zay", "Texas Flood" en "All your love" zijn met die gitaar gespeeld, maar enkel "The thrill is gone" is afgewerkt met de fantastische stem van Wilma! De andere songs moeten nog ingezongen worden.

Ik ben absoluut Heritage 575 fan! Heerlijke gitaar. 'K heb een classic met S&D '59 pickups, vond ik veiliger dan de Schaller pickups waar de 575 normaal mee geleverd wordt. Iedereen kent ondertussen het verhaal van Heritage hé...wie eerlijke feed-back wilt, moet maar gaan neuzen op http://reviews.harmony-central.com. Op die site vind je alle mogelijke merken met objectieve reviews. De moeite om te bezoeken!

Kon het niet laten en heb nu toch een Gibson es-175 natural besteld in de US. Met de lage Dollar is dat het moment hé....blijft duur, maar 'k heb een mooi "new old stock" model in Chicago gevonden. Benieuwd wat dat zal geven. Ook die Heritage 575 heb ik via 't net (op ebay) gekocht (all-in €800.00). Scheelt echt enorm in prijs (winkelprijs in België €2000.00). Als je voordien de koper contacteert, weet je meestal snel of de gitaar ook zoals beloofd zal zijn...dus je kan het risico van een miskoop relatief goed uitschakelen (uiteraard alleen via paypal betalen hé....nooit rechtstreeks!!). De prijzen in Europa swingen echt de pan uit...en dat ondanks de lage Dollar.

Je moet wel rekening houden met het feit dat de verkoopswaarde van een Heritage lager ligt dan die van een Gibson. Een Es-175 aan een normale (dus niet winkelprijs, eerder prijs van Piens/2) gekocht blijft gemakkelijk zijn waarde behouden. Een Heritage koop je in eerste instantie om te spelen, de investeringswaarde is nog niet zo'n belangrijk gegeven...maar 'k ben er bijna zeker van dat dat nog komt. Een nieuw merk dat trouwens in opmars is is Eastman...hand gemaakte gitaren uit China (site : http://www.eastmanmusiccompany.com). Het is opmerkelijk dat enkele grote winkels in de US Heritage hebben verbannen (officieel wegens slechte customer-service) en nu Eastman als alternatief voor Gibson voorstellen. 'K denk dat ze er gewoon meer aan verdienen....maar toch, in het oog te houden denk 'k. De gitaren zien er prachtig uit, ook 100% hout (Gibson werkt met laminaten) en goede pickups. Wel vooral archtop-gitaren, vooral voor de blues en jazz cats dus.

Voor vragen mail me maar : vs099@hotmail.com.
Greetz!
Vik

guitartub
19 juni 2007, 19:41
Eastman gitaren zijn te bezichtigen bij BenElly in Den Haag. Op hun site kun je er ook de nodige info over vinden. Lijken mij goede gitaren voor niet al teveel geld. Heb ze echter nog niet uitgeprobeerd.

smandert
19 juni 2007, 23:15
Wie de Heritage 575 in actie wil horen, kan gaan naar www.soundclick.com/madalleycatbluesband. In 'Music' vind je "The thrill is gone"...da's gespeeld met een Heritage 575.
Damn, das een bloedeloze versie van The thrill is gone! Zowel de zang als de gitaar is doods.