PDA

View Full Version : fender lead II



danios
16 mei 2007, 22:48
Ja mensen, ik blijf jullie lastig vallen met fender s op marktplaats :)
Nu zie ik dit weer:


http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/93550819-fender-lead-2-1981-usa.html

de fender lead II . Nooit op gespeeld en nooit gehoord, heb geen idee wat dit is. Een simpele strat? Deze vind ik er erg gaaf uit zien! Mooie hals, lekker met rood op de body.,....... Maar lijkt me wel een beperkte gitaar.

Kennen jullie deze dingen?

Jayjay
16 mei 2007, 23:56
Ik heb die zelfde vraag die jij nu stelt ook wel gehad..
Je ziet ze veel tweedehands...je ziet er zelden iemand op spelen.
Het schijnt geen simple strat te zijn maar een ,,ding" op zich.

Op Harmony Central (www.harmonycentral.com) kan je bij user revieuws VEEL vinden over deze gitaar. Er zijn ook qualiteits verschillen tussen de typen lead 1 en lead 2. Scoort 9,6!
Hierbij de link:

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Fender/Lead+II/10/1

sUC6!

hansoonk
17 mei 2007, 00:15
De Lead ziet er uit als een Telecaster, waar een tweede cutaway is ingezaagd. Gek genoeg worden ze verkocht voor een fractie van een eind 70's tele.
Ooit even een Lead I gehad. Gekregen als ruil en omdat ik geld nodig had snel weer doorverkocht. Was de versie met humbucker en een single-coil bijgeplaatst bij de hals (de gitaar was daar al op voorbereid met frezing op die plek en een switch op de pickguard). Fijne gitaar, mooie hals, heel lekker geluid, vooral in de humbucker. Enige nadeel was de lak die heel slecht was ... hij ribbelde op, en dat is iets dat ik veel vaker heb gezien, vooral bij rode Leads.

vulvasonic
17 mei 2007, 00:26
De Lead en Bullit modellen kwamen in de plaats voor de Music Masters en de Mustangs rond '81 en '82. Het waren de instapmodellen van Fender. Niks mis mee, maar nooit een groot succes geweest. Toch zijn er destijds best veel van verkocht, vooral van de Lead, die er toch iets stoerder uitzag dan de bullit.


Het is een goedkope Fender waar je leuk mee kunt kloten.

Rinze
17 mei 2007, 00:28
Fender Lead :rockon: :rockon:

Daan Kleijnen
14 december 2014, 13:54
Ik heb dus recent een rode (zoals verwacht) Lead 1 gekocht met extra singlecoil in de neck. Gekocht bij Kees Dee gitaarspeciaalzaak in Amersfoort. Is dit misschien de zelfde gitaar?

mvg,

Daan

Little Jay
14 december 2014, 14:13
Zie ik nou goed dat de oorspronkelijke thread uit 2007 is?!?

Daan Kleijnen
14 december 2014, 16:06
Klopt! Ik ben vandaag pas lid geworden van de site. Deed wat onderzoek naar de 3 oude ''Leadjes'' en zag dat dat mijn gemodificeerde Lead hier beschreven werd, tot op de ribbels in de lak.