PDA

View Full Version : Wie weet het merk/type van deze 50 Watt buizentop?



Avbommel
16 mei 2007, 21:26
2 x EL 34

Aan/uit op achterzijde.

Een foto vind je op: www.devierdeweg.nl/versterker

Ik lees het wel als iemand het weet,

Met een groet,

Arno.

Chris Winsemius
16 mei 2007, 21:52
Ik kan die link niet openen, kun je 'n link naar 'n juiste gif-, jpg- of pdf-file posten?

Geronimo
16 mei 2007, 21:56
Lijkt mij een of ander zelfbrouwsel

Franc
17 mei 2007, 07:37
http://www.devierdeweg.nl/versterker
misschien handig om het plaatje voortaan een extensie te geven :)
100% zelfbouw, er zit niet eens belettering op het front.

Saf
18 mei 2007, 23:30
dat wil toch niets zeggen. Mijn neef heeft een oude london city zonder naamplaatje voorop. Is evengoed geen eigne bouwsel. Hoe ziet de achterzijde eruit. I kden kdat daar in dit geval meer van af te lezen valt.

sef

Frits van Mourik
19 mei 2007, 00:01
dat wil toch niets zeggen. Mijn neef heeft een oude london city zonder naamplaatje voorop. Is evengoed geen eigne bouwsel. Hoe ziet de achterzijde eruit. I kden kdat daar in dit geval meer van af te lezen valt.

sef

En niet alleen de achterzijde... juist het inwendige, bovenkant/onderkant van het chassis "tells a tale or two".
Dus: gaarne pics van trafo's en onderliggende organen & darmen & zo...

Avbommel
19 mei 2007, 15:14
Hallo allen,

Dank voor de berichten tot nu toe.

De volgende foto's zijn te bekijken:
www.devierdeweg.nl/versterker.jpg
www.devierdeweg.nl/versterker2.jpg
www.devierdeweg.nl/versterker3.jpg
www.devierdeweg.nl/versterker4.jpg
www.devierdeweg.nl/versterker5.jpg
www.devierdeweg.nl/versterker6.jpg

De versterker is ooit verkocht door:
The Sound Shop
Muziekinstr. - Versterkers
Witte de Withstraat 104
Amsterdam 020-163480

Deze zaak bestaat niet meer, heb ik me laten vertellen.

Hopelijk kan iemand me meer vertellen omtrent de versterker.

Met een groet,

Arno.

JanD
19 mei 2007, 15:29
Aan de binnenkant te zien.....

Mischien een soort vibrotone clone.
Heb er ook een (Nee, had er een... nu alleen nog losse componenten omdat hij niet mooi klonk...)
Wat voor een buizen zitten er in, en weke capaciteit hebben de condensatoren?


Jan

joophobbema
24 mei 2007, 22:13
We hebben hier te maken met een amp uit midden/eind jaren 60.
Merk: ZZZ . Deze budgetamps (geinspireerd door Marshalls??) werden alleen verkocht in Amsterdam door de Sound Shop, dhr Joop Jansen. De o zo sympathieke, hardwerkende en creatieve geldgoochelaar ( o.a.,tientje aanbetalen, zonder legitimatie, en aflossen in 24 maandelijkse termijnen van....). Eigenaar van deze zaak. Onder intimi ook wel "de soundschoft" genoemd. Heeft thans alleen nog de winkel in Amstelveen. Ik heb zelf toendertijd een ZZZ versterkertop (50 watter) + ZZZ speakerkast gehad om op te bassen. Van ditzelfde merk waren ook gitaarboxen en zanginstallaties te koop. Volgens mij zijn er ook 100 watt ZZZ amps gemaakt.

Als je goed kijkt kun je op de tolex aan de voorkant de lijmresten zien zitten in een Z vorm , dat is dus de plaats waar de 3 witte ZZZ letters naast elkaar op geplakt werden.

Wie de fabrikant is weet ik niet maar de Soundshop begon, na ZZZ , London City amps te fabriceren en verkopen , misschien waren zij wel dezelfde bouwer als die van de ZZZ amps.

De London City speaker en versterkerkasten werden o.a. door wijlen Sound Shop medewerker Loek van de Pavert in elkaar geknutseld onder in de kelder van de Sound Shop aan de Witte de Withstraat.
Of dat ook zo met ZZZ is gegaan weet ik niet.

De LC amp zelf , het chassis dus met alles erop en eraan, kwam van een Amsterdamse versterkerbouwer, de naam is me ff ontschoten.

ZZZ , gekscherend ook wel ....Zeer Z(S)lechte Zelfbouw .... genoemd.

Ik heb een band gekend in 1968 die speelde op alleen maar ZZZ, dus gitaar/bas installaties en zanginstallatie, alles net gloedjenieuw aangeschaft. Helaas fikte hun gehele installatie af tijdens een brand in een loods van een steenhouwerij aan de Haarlemmerweg naast 502 te Amsterdam. Nu parkeerterrein naast de postbank. Ook de spullen van onze band en een andere mijn onbekende band werden prooi van de vlammen.
Iemand struikelde over een gitaarsnoer en viel vervolgens tegen een joekel van een oliekachel aan, die vervolgens omviel , olie over de grond en whoeps alles in no-time in de hens.

Ik volg al jaren op de diverse sites alles wat met muziekinstrumenten te maken heeft maar ben nog nooit eerder een ZZZ amp of speakerkast tegengekomen dus zoveel zullen er nou ook weer niet van gemaakt zijn.

Wil je de hele geschiedenis kennen ga dan een keer naar Amstelveen naar de Sound Shop . Joop kan je vast alle ins en outs vertellen. Zet je ervaringen dan nog even op deze site.

AutoStatic
26 mei 2007, 12:13
De LC amp zelf , het chassis dus met alles erop en eraan, kwam van een Amsterdamse versterkerbouwer, de naam is me ff ontschoten.

Dutch Sound Experience, van Ostadestraat.
Er is een Amsterdamse band nu trouwens die ZZZ heet ;)

Frits van Mourik
26 mei 2007, 13:14
Was dat niet de toko van Van Kessel?

Avbommel
28 mei 2007, 11:34
Allen bedankt voor de reacties.

myblueguitar
18 juni 2007, 18:15
Hallo Av Bommel

Vorige week kreeg ik als betaling voor een klusje een bas/gitaar versterker kado. Van het merk zzz dus, net als jij... Afijn, thuis maar proberen of ie het nog deed (op een marshall-kastje) en het werkte. Beetje veel laag voor een gitaar en niet zoveel mid maar met een gretsch erop klonk ie supervet!
De mijne is 140 Watt (moet wel bas zijn zou je zeggen) en had 7 jaar stil gestaan dus naar mate ie beter klonk begon ie ook meer te stinken. De achterkant is hetzelfde als die van jouw maar de voorkant heeft 4 inputs en twee toonregelingen. Misschien was het wel een zangversterker maar dan een die ik nog nooit gezien heb. Hoe dan ook het geluid is dik dus die slechte "recensie" is as usual persoonlijk. Succes ermee zou ik zeggen. Groet, Bokke.

Frans Hamer
4 juli 2007, 00:21
2 x EL 34

Aan/uit op achterzijde.

Een foto vind je op: www.devierdeweg.nl/versterker

Ik lees het wel als iemand het weet,

Met een groet,

Arno.

Waarschijnlijk een 50 Watt Soundcity
Groet:Frans Hamer

Saf
4 juli 2007, 23:05
sound city lijkt me stug. lijkt niet echt op mijn sound city en ook niet op diegene die ik ervan gezei nheb op het internet.

hidde630
5 juli 2007, 09:37
dudes! lezen jullie eerst niet? het mysterie was allang opgelost!

Saf
5 juli 2007, 23:21
jawel dat had ik al gelezen. Maar wilde niet bijzonder wijneuzig doen (no offence). Het kan overigs altijd dat iets niet blijkt te zijn wat mensen op een forum of in een gitaarzaak beweren cq. denken dat het is.

Heb dat vaker mee gemaakt met, met name gitaren dat we eruit waren met een paar man dan zal het wel zo'n of zo'n gitaar zijn en dan blijkt het toch iets totaal anders te zijn.

Nooit een nieuwe suggestie meteen afwijzen omdat je denkt het antwoord al te hebben. Zeker met oude niet meer compleet te traceren instrumetne, effecten en versterkers. Er werd en word heftig op los gekopieerend en van elkaar geleend. Dus twee dingen kunnen op 9 van de 10 punten hetzelfde zijn maar net dat laatste puntje.

hidde630
6 juli 2007, 10:05
Op zich begrijpelijk. Misschien kan je dan nog een licht werpen op mijn onopgeloste mysterie?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76323

ook zelfde frontplaat (indeling that is) als die hierboven

Geronimo
6 juli 2007, 11:22
Wat een verhaal! Grappig. En had ik toch een beetje gelijk met mijn opmerking dat het wel eens een zelfbrouwsel zou kunnen zijn.

jimihattricks
16 juli 2007, 13:29
We hebben hier te maken met een amp uit midden/eind jaren 60.
Merk: ZZZ . Deze budgetamps (geinspireerd door Marshalls??) werden alleen verkocht in Amsterdam door de Sound Shop, dhr Joop Jansen. De o zo sympathieke, hardwerkende en creatieve geldgoochelaar ( o.a.,tientje aanbetalen, zonder legitimatie, en aflossen in 24 maandelijkse termijnen van....). Eigenaar van deze zaak. Onder intimi ook wel "de soundschoft" genoemd. Heeft thans alleen nog de winkel in Amstelveen. Ik heb zelf toendertijd een ZZZ versterkertop (50 watter) + ZZZ speakerkast gehad om op te bassen. Van ditzelfde merk waren ook gitaarboxen en zanginstallaties te koop. Volgens mij zijn er ook 100 watt ZZZ amps gemaakt.

Als je goed kijkt kun je op de tolex aan de voorkant de lijmresten zien zitten in een Z vorm , dat is dus de plaats waar de 3 witte ZZZ letters naast elkaar op geplakt werden.

Wie de fabrikant is weet ik niet maar de Soundshop begon, na ZZZ , London City amps te fabriceren en verkopen , misschien waren zij wel dezelfde bouwer als die van de ZZZ amps.

De London City speaker en versterkerkasten werden o.a. door wijlen Sound Shop medewerker Loek van de Pavert in elkaar geknutseld onder in de kelder van de Sound Shop aan de Witte de Withstraat.
Of dat ook zo met ZZZ is gegaan weet ik niet.

De LC amp zelf , het chassis dus met alles erop en eraan, kwam van een Amsterdamse versterkerbouwer, de naam is me ff ontschoten.

ZZZ , gekscherend ook wel ....Zeer Z(S)lechte Zelfbouw .... genoemd.

Ik heb een band gekend in 1968 die speelde op alleen maar ZZZ, dus gitaar/bas installaties en zanginstallatie, alles net gloedjenieuw aangeschaft. Helaas fikte hun gehele installatie af tijdens een brand in een loods van een steenhouwerij aan de Haarlemmerweg naast 502 te Amsterdam. Nu parkeerterrein naast de postbank. Ook de spullen van onze band en een andere mijn onbekende band werden prooi van de vlammen.
Iemand struikelde over een gitaarsnoer en viel vervolgens tegen een joekel van een oliekachel aan, die vervolgens omviel , olie over de grond en whoeps alles in no-time in de hens.

Ik volg al jaren op de diverse sites alles wat met muziekinstrumenten te maken heeft maar ben nog nooit eerder een ZZZ amp of speakerkast tegengekomen dus zoveel zullen er nou ook weer niet van gemaakt zijn.

Wil je de hele geschiedenis kennen ga dan een keer naar Amstelveen naar de Sound Shop . Joop kan je vast alle ins en outs vertellen. Zet je ervaringen dan nog even op deze site.

in feite is dit dus een ZZZ-Top :satisfie:

pkr
11 augustus 2007, 21:46
De versterker is ooit verkocht door:
The Sound Shop
Muziekinstr. - Versterkers
Witte de Withstraat 104
Amsterdam 020-163480

Deze zaak bestaat niet meer, heb ik me laten vertellen.


Er is nog een Sound Shop filiaal in Amstelveen

TimmU
22 augustus 2007, 17:13
sound shop zit indd nog in amstelveen , in de witte de withstraat zit nu de Dirk Witte.

Dastard
23 september 2007, 11:31
sound shop zit indd nog in amstelveen , in de witte de withstraat zit nu de Dirk Witte.

Dirk Witte zit in de Vijzelstraat :-D