PDA

View Full Version : celestion g12T 75



rinaldo
16 mei 2007, 19:00
ik kan voor niet al te veel geld twee celestions g12t 75 kopen, is dit een verbetering van sound voor mijn laney vc 50? deze heeft nog de orig. H&H vintage 30 en die vind ik persoonlijk nogal schel en kil klinken.
anyone?

FC Spoiler
16 mei 2007, 19:06
Dat zijn volgens mij de standaard speakers in de meeste Marshall kasten. (?)
en de speaker in je silver jubilee?

rinaldo
16 mei 2007, 19:26
hey spoyler, de speaker in de silver jubilee is een vintage 30 van celestion, das een prima speakertje, maar ook die geeft redelijk veel hoog dus ik weet niet of het een goeie optie zou zijn voor de laney, die kan wel een wat warmer speakertje gebruiken.

de laney is van zichzelf al een bright ampje :rockon:

Chris Winsemius
16 mei 2007, 19:28
Voor meer warmte: reguliere Celestion H30/75 Hz of G12T-100.

glasbier
16 mei 2007, 19:29
Voor meer warmte: reguliere Celestion H30/75 Hz of G12T-100.

-en die kan ook in een hotrod deluxe?
A.

Chris Winsemius
16 mei 2007, 19:39
Laatste zeker (u mag mij contacten :) ); de eerste heeft net te weinig Watts voor jouw amp (30 vs. 40).

Fijne avond A.!

rinaldo
16 mei 2007, 19:43
dus de standaart g12t 75 raad jij me niet aan voor een laney vc 50? is het verschil werkelijk zo groot?

pol
16 mei 2007, 19:53
als je een warme speakers zoekt moet je al zeker geen G12T 75 nemen, die hebben nogal veel hoog, en niet zoveel mids.

tjeabele
16 mei 2007, 20:24
būter, brea en griene sjippe,
wa't dat net sizze kin dy hat in hazzelippe

glasbier
16 mei 2007, 20:26
būter, brea en griene sjippe,
wa't dat net sizze kin dy hat in hazzelippe

-Fryslān boppe!

glasbier
16 mei 2007, 20:26
-Fryslān boppe!

oeps,en dat voor een Rotterdammer!

tjeabele
16 mei 2007, 20:27
Als je een warme speaker wilt, moet je denk ik nooit een nemen die standaard in Marshalls wordt gemonteerd!

glasbier
16 mei 2007, 20:30
Als je een warme speaker wilt, moet je denk ik nooit een nemen die standaard in Marshalls wordt gemonteerd!

-maar die dingen blijken wel lekker in een hotrod te klinken!

Rinze
16 mei 2007, 20:45
De g12t 75 is een speaker die veel laag en hoog geeft, niet heel warm maar wel heel strak is. Maar de speakers die standaard in je Laney zitten staan erom bekend dat ze teveel schel hoog geven. Ik moet zeggen dat ik jaren over g12t 75 kasten gespeeld heb, voor mij voldeed het wel. Het hangt ook van de kast af waar je de speaker in hangt.

Hell's Engl
16 mei 2007, 21:45
Heb ze ook in m'n Rivera zitten...
ICM mijn HOOK is ie ok...

Joost

Chris Winsemius
16 mei 2007, 22:11
T75s vereisen 'n zeer goeie amp imho, 't zijn nogal eerlijke speakers.
Heb wel amps meegemaakt die met T75s k*t klonken maar met (bv.) Greenbacks weer behoorlijk ok. Amps die met T75s goed klonken klonken met andere speakers ook weer goed of geniaal.

minoin
17 mei 2007, 00:32
Probeer de G12K 100 maar eens. In de VC50 zitten trouwens H|H vintage 60 speakers. En idd, die klinken heel erg kil!

rinaldo
17 mei 2007, 09:36
būter, brea en griene sjippe,
wa't dat net sizze kin dy hat in hazzelippe

ik kin it wol sizze, mar net skriuwe :D :D

glasbier
17 mei 2007, 10:48
ik kin it wol sizze, mar net skriuwe :D :D

-Oan't moarn!

rinaldo
17 mei 2007, 11:30
oke weer even ontopic, ik heb ze mee gekregen om ze te proberen, dus ik pleur ze gewoon in m,n laney en ik zie wel hoe het klinkt, kan nooit erger worden dan het al is lijkt me.

niet dat het heel slecht klinkt maar ik heb m,n treble regelaar op 2 staan of zoiets, en het blijft een beetje icepick achtig klinken, ze gaan ook verschrikkelijk hard die dingen, heb m,n volume ook op 2 staan en dan nog is hij oorverdovend :rockon: :rockon:

no, dan mat we moarn mar wer even in it waar sjen :satisfie:

glasbier
17 mei 2007, 11:37
oke weer even ontopic, ik heb ze mee gekregen om ze te proberen, dus ik pleur ze gewoon in m,n laney en ik zie wel hoe het klinkt, kan nooit erger worden dan het al is lijkt me.

niet dat het heel slecht klinkt maar ik heb m,n treble regelaar op 2 staan of zoiets, en het blijft een beetje icepick achtig klinken, ze gaan ook verschrikkelijk hard die dingen, heb m,n volume ook op 2 staan en dan nog is hij oorverdovend :rockon: :rockon:

no, dan mat we moarn mar wer even in it waar sjen :satisfie:

-zeg,mijn fender hotrod deluxe was ook erg schel en erg 'in your face'...
als ik de treble laag zette,werd hij gewoon 'dof'.
wat ik heb gedaan is een beamblocker erin.
je gelooft het of niet,maar de schelheid/hardheid is weg!
het geluid is nu erg mooi en gespreid!
misschien heb je hier iets aan?
kosten:25,00!

rinaldo
17 mei 2007, 11:47
ja heb ik wel eens aan gedacht, maar watvoor een materiaal is dat ding van gemaakt? lijkt me niet zo moeilijk om zelf zo,n ding te maken, of zou dan de functie verloren gaan als je andere materialen gebruikt dan het origineel.

glasbier
17 mei 2007, 12:02
ja heb ik wel eens aan gedacht, maar watvoor een materiaal is dat ding van gemaakt? lijkt me niet zo moeilijk om zelf zo,n ding te maken, of zou dan de functie verloren gaan als je andere materialen gebruikt dan het origineel.

-het is een metalen strip met aan de uiteindes 2 gaatjes.
in het midden zit een soort van halve bol van luidspeakerpapier.
de bol heeft de juiste vorm die:
a. aangepast is op je luidspeaker(10,12 of 15 inch)
b. die voor een perfekte spreiding zorgt(treble 'mengt' zich erg mooi met je bass en mids en waar je ook staat,overal is je sound hetzelfde!)

deze maak je niet zomaar(ik en talloze anderen hebben dit ook geprobeert)en het resultaat is dan ook niet optimaal).
mijn advies is,gewoon kopen want dan heb je het echt goed(ik kan natuurlijk niet in je beurs kijken,maar om op 25,00 euro te besparen....)
bij mij gaat 'ie er niet meer uit!
ik zat ook vaak te denken aan andere speakers maar ben blij dat ik het niet gedaan heb.

rinaldo
17 mei 2007, 12:09
tja mischien heb je wel gelijk, maar ik moet er natuurlijk wel twee hebben, en das dan weer 50 euro, en omgerekend naar guldens is dat wel weer zo,n 120 guldentjes, ik blijf een hollander he, o nee fries :D

maar het is het overwegen zeker waard, en ik denk dat ik het idd maar eens moet gaan proberen.

glasbier
17 mei 2007, 12:11
tja mischien heb je wel gelijk, maar ik moet er natuurlijk wel twee hebben, en das dan weer 50 euro, en omgerekend naar guldens is dat wel weer zo,n 120 guldentjes, ik blijf een hollander he, o nee fries :D

maar het is het overwegen zeker waard, en ik denk dat ik het idd maar eens moet gaan proberen.

-heb je 12 inch?
-en andere speakers zijn toch duurder?

rinaldo
17 mei 2007, 18:53
ja andere speakers zijn idd duurder, maar ik denk dat de laney met welke celestion dan ook er zowiezo op vooruitgaat, en dan met twee beamblockers ervoor moet het toch een wereld van verschil zijn, toch?

dus die beamblockers zouden dan nog eens extra op mijn budget drukken :angry: