PDA

View Full Version : london city of ibanez ???



pieter-jan1
16 mei 2007, 18:18
het zoveelste topic dat ik start dan maar weer, mja, ik ben der dus nog niet uit........

nu gaat het dus tussen deze 2:
Ibanez rg321
http://www.guitarcentre.demon.co.uk/ibanez%20rg321.jpg

london city spitfire (in dit geval de 2)
http://eworks.fol.nl/images/London-City-SPITFIRE.jpg
(die komt er dan wel in t zwart ... en heeft normaal gezien ook een tremelo)

ik zit dus met 2 vragen:
-heeft iemand met een van deze 2 ervaring?
-hoe zit het met de kwaliteid/prijs verhouding?

ik ga vooral rock spelen, zoals: nirvana, guns 'n roses, ACDC, af en toe greenday, pearl jam, ...

grtz Pieter-Jan

:blast:

glasbier
16 mei 2007, 18:21
die L-C zijn leuke en goede gitaren,daar zou ik voor gaan.
maar ik kan niet voor jou beslissen,dus ga af op wat je zelf het lekkerste vind spelen en klinken!

pieter-jan1
16 mei 2007, 18:21
http://www.klundertmuziek.nl/images/659.jpg

zo zou die london city der dan uitzien ...... :rockon:

pieter-jan1
16 mei 2007, 18:22
die L-C zijn leuke en goede gitaren,daar zou ik voor gaan.
maar ik kan niet voor jou beslissen,dus ga af op wat je zelf het lekkerste vind spelen en klinken!

dat is het juist, ik vind nergens waar ze die ibanez hebben, de LC heb ik wel al gevonden ...

Herman
16 mei 2007, 18:23
Ik zelf zou voor de Ibanez gaan in dit geval. De London Citys schijnen ook erg goed te zijn, maar de Ibanez lijkt me voor jouw muzieksmaak een iets betere keuze vanwege de humbucker in de brug. Ook een vaste brug spreekt me opzich wel aan bij de Ibanez, maar..als je niet veel een tremolo gebruikt zul je daar sowieso niet heel veel last van hebben. Beide gitaren doe je geen miskoop mee denk ik.

M Kactus
16 mei 2007, 18:39
Ik zelf zou voor de Ibanez gaan in dit geval. De London Citys schijnen ook erg goed te zijn, maar de Ibanez lijkt me voor jouw muzieksmaak een iets betere keuze vanwege de humbucker in de brug. Ook een vaste brug spreekt me opzich wel aan bij de Ibanez, maar..als je niet veel een tremolo gebruikt zul je daar sowieso niet heel veel last van hebben. Beide gitaren doe je geen miskoop mee denk ik.
+1, ik vind trouwens dat je "Ibanez of Jackson"-topic meer hout snijdt.
Dat zijn vergelijkbare gitaren. Dit niet echt (qua muziekstijl, dan).

pieter-jan1
16 mei 2007, 18:49
+1, ik vind trouwens dat je "Ibanez of Jackson"-topic meer hout snijdt.
Dat zijn vergelijkbare gitaren. Dit niet echt (qua muziekstijl, dan).

weet t :satisfie: mja, ik vind het gewoon 2 mooie gitaren ...

M Kactus
16 mei 2007, 18:53
weet t :satisfie: mja, ik vind het gewoon 2 mooie gitaren ...

Dat zijn het ook, maar zo zal het altijd wel zijn. Je zal op een bepaald moment de knoop moeten doorhakken. Als je het toch allebei twee mooie gitaren vindt, hou je best rekening met de praktische kant van de handel. De praktische kant is oa de sound, en de eigenschappen van de gitaar. En je wat je ermee aan wilt.

smandert
16 mei 2007, 20:53
Inderdaad. Wat wil je nou? Uit andere topics begreep ik: geen tremelo, wel HB. En dan nu hier die LC, die op beide fronten compleet anders is.

Die Epi's zijn dus echt niets? Ik snap er niets van. Als ik alle gitaren bekijk die je hebt geshowd, moeten die Epi gothic's psies zijn wat je zoekt, zij het ietsje duurder. Toch?

Jeroen_TRC
16 mei 2007, 21:03
Ik heb als eerste gitaar ook een ibanez gekocht (de gsa60, iets goedkoper maar in principe goed vergelijkbaar) en mijn ervaring is dat het echt een metal gitaartje is. Behoorlijk schel en fel, niet geschikt voor wat rustiger en gevoeliger werk. En geloof me, het scheelt echt!

IK zou nu dus voor een london city gaan omdat die wat meer variatie bieden.
Met distortion op je versterker kom je al een heel stuk richting de metal die je wilt gaan spelen en clean speel je de wat rustigere nummers.

Maar dat is mijn mening en zoals altijd is een mening gekleurd, in mijn geval omdat ik totaal niet van metal of harde rock houd en een ibanez dus niets voor mij is :)

CrudeSapphire
16 mei 2007, 21:37
Naar mijn weten is ibanez perfect voor metal/rock :)

ben vanhoof
16 mei 2007, 21:46
Ibanez klinkt idd nogal erg schel. Ik heb de oudere versie (rg320) en die elementen zijn strak maar nogal schel. Ideaal voor metal, maar voor guns n roses kom je dan wel tekort. Heeft lc ook niet van die prs achtige gitaren (om de humbucker)

Gitaro
16 mei 2007, 22:37
Ik ben begonnen op een LC strat. Speelt lekker, en ik jam er nog steeds vaak op. Maar een fatsoenlijk hardrock/metal-geluid kon ik als beginner wel op m'n buik schrijven. Ik rock er wel eens mee, maar harder dan bijvoorbeeld AC/DC ga ik niet... ik walg van de singlecoil eigenschappen (die ik clean trouwens wél mooi vind).


Heeft lc ook niet van die prs achtige gitaren (om de humbucker)

Ja. Maar die zijn niet zo 'goedkoop' als de strats.

pieter-jan1
16 mei 2007, 23:46
Ibanez klinkt idd nogal erg schel. Ik heb de oudere versie (rg320) en die elementen zijn strak maar nogal schel. Ideaal voor metal, maar voor guns n roses kom je dan wel tekort.

en nirvana bijvoorbeeld? (omdat ik dit het meeste ga spelen denk ik)
lukt dit op de ibanez?

pieter-jan1
16 mei 2007, 23:51
pffffffffffffffffffff, ik weet het dus echt nie meer he .... de LC ben ik wat tegen geworden omdat die een tremelo heeft en die bij de meeste veel te vlug ontstemd en ook omdat hij niet echt zwaar genoeg klinkt ... maar die ibanez klinkt dan weer wat te zwaar ....

iemand nog een idee? op dean en alle sg's en lp's na (ik weet dus niet waarom maar ik vind die vormen niet mooi) ?

ben vanhoof
16 mei 2007, 23:52
en nirvana bijvoorbeeld? (omdat ik dit het meeste ga spelen denk ik)
lukt dit op de ibanez?

Je kan met elke gitaar elk liedje na spelen, maar of dit zoals dat liedje gaat klinken is meestal niet zo. De versterker/effecten bepalen zo veel meer dan de gitaar op zich. Die ibanez is een allround gitaar (in principe) maar door de schelle humbuckers eerder voor metal. Voor nirvana kan je de hubucker splitsen in een single coil, en dat gaat redelijk goed vind ik. Maar voor gibson achtige geluiden is hij echt niet goed.

Btw, de ibanez heeft ook een tremelo (floyd rose), en zo ene ontstemt wel wat sneller dan die van de lc, maar dat is nog niet veel dusja. Ik zou voor de ibanez gaan.

pieter-jan1
17 mei 2007, 00:11
Btw, de ibanez heeft ook een tremelo (floyd rose), en zo ene ontstemt wel wat sneller dan die van de lc, maar dat is nog niet veel dusja. Ik zou voor de ibanez gaan.

biertje heeft mij anders toch gezegd dat de ibanez een vaste brug had :satisfie: ... zo lijkt het ook op de foto ...

pieter-jan1
17 mei 2007, 00:23
Voor nirvana kan je de hubucker splitsen in een single coil, en dat gaat redelijk goed vind ik.

ok, dit klinkt volgens mij wel dom maar toch ............ dat splitsen van de humbucker, dat werkt toch met die schakelaar he? :)

Gitaro
17 mei 2007, 02:10
Boeiend man, opzouten met coil splitten. Dat noem ik een overload aan informatie. Ik zeg: koop die plank, klaar... het is je eerste gitaar (toch?). Het duurde bij mij maanden voordat ik het verschil tussen humbuckers en singlecoil überhaupt daadwerkelijk goed BEGREEP (opdreunen wat je op internet leest is makkelijk ;)). Je bent al behoed voor het gevaar van Stagg, goedkope B.C. Rich, slechte tremolos, het is free game, doe wat je wil. Hoppakee, een paar humbuckers, veelzijdigheid genoeg, en als het goed is speelt het gevaarte nog lekker ook.

sugarfish
17 mei 2007, 02:22
Het duurde bij mij maanden voordat ik het verschil tussen humbuckers en singlecoil überhaupt daadwerkelijk goed BEGREEP (opdreunen wat je op internet leest is makkelijk ;)).

Yes indeed! +1

Een LC of Ibanez ..... kies maar welke je de mooiste vind want het verschil zul je inderdaad nog niet horen!
Ik zou voor de LC gaan!

RolandT
17 mei 2007, 08:35
iemand nog een idee? op dean en alle sg's en lp's na (ik weet dus niet waarom maar ik vind die vormen niet mooi) ?Om je keuze nog moeilijker te maken waarom probeer je de Squier Jagmaster (http://www.thomann.de/de/fender_squier_jagmaster_upgrade_rw_bk.htm) niet? Heeft zo een beetje de looks van Kurt's Jaguar/Mustang met Duncan humbuckers. Dit is mss de mix tussen Nirvana en ACDC die je zoekt :)

http://www.musicshopdirect.co.uk/images/electric_guitar/g-eg40.jpg

pieter-jan1
22 mei 2007, 22:36
ik ben dus nog maar eens gaan zoeken op dit forum en dan heb ik zo de ibanez Sz gevonden, ff ingetypt op google en lijkt mij wl wat ....
het maakt niet echt uit welk type het is, ik vind ze allemaal wel lekker :D

in welke prijsklasse zit die? :)

ExRxIxC
22 mei 2007, 23:12
ik zou gewoon voor de rg321 gaan, heb je ook niet zo'n lijpe tremelo :)

M Kactus
23 mei 2007, 09:09
ik ben dus nog maar eens gaan zoeken op dit forum en dan heb ik zo de ibanez Sz gevonden, ff ingetypt op google en lijkt mij wl wat ....
het maakt niet echt uit welk type het is, ik vind ze allemaal wel lekker :D

in welke prijsklasse zit die? :)

Ik weet het tegenwoordig niet meer echt, maar volgens mij zit dat rond de vierhonderd euro. Ietsjes meer. Voor de 520, dan. Wrs voor de 720 ook. De 320 is ietsjes minder en de 2020 en 4020 zijn prestigemodellen, dus daar kan je een aardige som voor neertellen. Maar wat zien die er smakelijk uit...

Het is dus niet écht een beginnersgitaar meer, maar als je naar een iets duurdere gitaar wilt kijken, is deze echt de moeite. Ik heb er zelf eentje, en ken veel mensen die er erg blij mee zijn. Maar als ik jou was, zou ik de raad van de poster boven me ter harte nemen... en de knoop doorhakken :).

Quadrifoglio
23 mei 2007, 16:24
Ibanez all the way ;)

gnoeontheboard
24 mei 2007, 17:12
Ik was net bij een bekende muziekhandel in Rotterdam en vroeg of ze aan een LC comet konden komen.
De vriendelijke man die mij te woord stond kwam met een heel verhaal dat ze slechte ervaringen hadden met LC's en dat hij ze niet meer wilde verkopen omdat er te veel gitaren terugkwamen met problemen, bijvoorbeeld een kromme hals.
Dus ik vroeg soort van bevestigend dat ik geen comet bij hem kon bestellen, wat inderdaad zo was.
Ook meldde hij dat LC een 'goedkoop chineesje is waarvan er 100 per seconde van gemaakt worden', en dat de kwaliteit ruk was. De echte merken, die hij verkoopt zijn veel beter en goedkoper.
Ook toen ik zei dat LC in verhouding juist goedkoper zijn dan Squiers en Ibanez'en bleef hij volharden.
Hij zei tevens dat Stagg gitaren beter zijn dan LC's, iets dat ik hier meerdere malen andersom beredeneerd heb gezien.

Mijn gevoel over deze winkel is nu dus sterk beinvloed door de botte manier van reageren en overall houding dat zijn spul beter was. Bovendien zei hij tussen neus en lippen door dat hij niet de verkoper van gitaren was en dat hij het niet eens speelde.

Dus mijn vraag is nu eigenlijk of er gevallen bekend zijn van slechte LC's die krom zijn of slecht afgewerkt etc... En zo ja zou het heel anders zijn met Squiers, want die zullen ook niet altijd even netjes zijn? Of heb ik het mis met deze aanname?

Kim Wilson
24 mei 2007, 17:20
Ik heb ook idd het gevoel dat deze verkoper vooral voor zijn eigen zaakje bezig was. Logisch natuurlijk. De vraag is alleen waarom hij niet meer aan LC's kan of wil komen. Misschien heeft ie wel gezeik gehad met de importeur waardoor hij geen LC's meer mag leveren, en hangt ie nu een of ander lulverhaal op. Zoiets zou kunnen...

gnoeontheboard
24 mei 2007, 17:23
Dat spookte dus ook door mijn hoofd, het was duidelijk dat hij niet meer LC wilde verkopen. En dan is het makkelijker om te zeggen dat het aan LC ligt dan om te zeggen dat hij problemen heeft met de importeur.

"Lc is niet meer het LC van vroeger" aldus....

Kim Wilson
24 mei 2007, 17:25
Nou, ik bedoelde eigenlijk wat anders. Hij zegt nu dat hij ze niet wil verkopen, maar het zou kunnen dat hij ze niet meer mag verkopen van de importeur.

Maar het blijft speculeren...

gnoeontheboard
24 mei 2007, 17:26
Ja sorry, dat bedoelde ik ook min of meer in mn reactie :D maar ik was niet duidelijk.

Maar ik zou nog wel willen horen of iemand iets in deze richting gehoord heeft.

Gitaro
24 mei 2007, 17:30
Dus mijn vraag is nu eigenlijk of er gevallen bekend zijn van slechte LC's die krom zijn of slecht afgewerkt etc... En zo ja zou het heel anders zijn met Squiers, want die zullen ook niet altijd even netjes zijn? Of heb ik het mis met deze aanname?

Haha, ik moest wel een paar keer hardop lachen bij je post, wat een lulverhaal van die gast zeg. Het enige wat mijn LC strat ooit heeft gemankeerd is krakende pots - ik kan me gezien de kwaliteit en afwerking écht niet voorstellen dat LCs massaal teruggebracht worden met kromme nekken.

En breek me over Stagg de bek niet open, daar zullen ze wel een hogere winstmarge op hebben :roll:

gnoeontheboard
24 mei 2007, 17:38
Maar het vervelende is dat ik het wel fijn vond dat er een grote winkel zo dichtbij zat, waar ik nu niets meer wil kopen.
Moet ik helemaal naar Verspuy of Feedback die een stuk verderweg zijn.

De enige reden waarom ik zijn verhaal kon geloven, bedacht ik me daar, is als het hele forum hier een groot bolwerk is van JIC-werknemers ( importeur LC ), wat absolute onzin is :chicken:

smandert
24 mei 2007, 23:00
Wat zitten jullie nou te mekkeren op Stagg? Ik heb een prima gitaarstandaard van Stagg, hoor ;)

gnoeontheboard
24 mei 2007, 23:44
Quality :D

E-J
25 mei 2007, 11:31
Die van mij dondert anders uit elkaar...letterlijk. :satisfie: