PDA

View Full Version : Rawsirevo=ik op sellaband



thieske
16 mei 2007, 16:49
Rawsirevo(alter ego van mijzelf=thieske) heeft een nieuwe track neergezet op sellaband, en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, qua nr/mix/sound enz enz
Gaarne (opbouwende) kritiek!
Het is het nr Back to burlesque(andere nrs mogen ook best besproken worden hoor)
Zang is niet helemaal wat ik wil, maar heb niemand anders die het doet.

http://www.sellaband.com/rawsirevo/

Reel Big Fish
16 mei 2007, 17:35
Offtopic: volgens mij ben je een van de eerste hier op het forum die bij Sellaband zit. Hier was nog een compleet topic aan toegewijd. Hoe bevalt het je?

Over het nummer: zang is in ieder gevalt niet vals en eerlijk gezegd vind ik het er wel bij passen. Het is niet geheel mijn stijl, maar het geheel klinkt goed, erg layed-back!

Jeroensnake
16 mei 2007, 17:54
*schrikt wakker*

layed back
LAY-BACK
way back
memoriessss....

Oh, het is nog maar 6
voor sex, sez, zes... bedoel ik.

Doet me een beetje denken
aan Supertramp, JJ Cale,
Moody Blues en nog wat
van die dingen ...

Zeer positief bedoel overigens!

thieske
16 mei 2007, 18:09
Sellaband.. wat zal ik er van zeggen, het werkt volgens mij makkelijker dan de andere promoot jezelf sites, maar je kunt ook minder customizen. Het hele investeer in je muziekant ding vind ik een beetje kut. De zelfde soort stomme artiesten als de huidige tmf zooi krijgen nog steeds t meeste geld, omdat zij waarschijnlijk het meeste geld gaan maken.
Verders is het voor mij gewoon een manier om mn muziek te laten horen...
Tnx voor complimenten trouwens.. jj cale.. supertramp..wow.. dat hoort niet een twee drie bij mijn invloeden.. misschien onbewust...

thieske
18 mei 2007, 13:09
verders geen luisteraars?

Tristan
18 mei 2007, 19:53
Hee Thieske,

Ik vond het ook mooi klinken, doet mij ergens een beetje denken aan Contemporary Rootspop/Americana dingen, maar Spinvis kwam ook in mij op, ik weet ook niet precies waarom...

De gitaarsolo vind ik een beetje te hard in de mix staan, ook vond ik die chorus erop niet zo super, het idee is wel cool maar dan zou ik misschien een vibrato of iets dergelijks gebruiken, dat past naar mijn idee wat beter in het authentieke sfeertje...
Als je de hoofdsolo wat minder hard zet dan komen die backing lickjes ook wat beter eruit denk ik...
Denk een beetje om je bends, die zijn hier en daar niet helemaal zuiver, maar al met al klopt het wel weer met het authentieke sfeertje zoals ik dat al aanhaalde...

Wat betreft de zang lijkt het alsof je een beetje een hese of schorre stem hebt, mist soms wat kracht of sustain maar op zich vind ik het wel lekker klinken en bij de muziek passen, het zou hier en daar misschien nog net iets beter kunnen, maar dat gaf je zelf ook al aan...

Ik vond het een leuke song... :)

EDIT:
Ik vraag me even iets af, waarom noem je jezelf Rawsirevo?
Ik vind dat niet zo bij de muziek passen, bij muziek die intiem klinkt wil je liever een persoonlijke naam hebben lijkt me, voor mijn gevoel zou dat er beter bij passen, maar dat is slechts miereneukerij hoor... :D

thieske
18 mei 2007, 20:01
@tristran,

Tnx, ik ben zelf niet erg tevreden over mn zang, ik weet niet goed hoe krachtig te zingen, en dan word het al snel zacht/schor wat ik soms ook wel mooi vind.
Wat betreft de solo, tja die chorus maakte het geheel lekker dik, en samen met een hele korte delay vind ik dit een heel lekkere sound, maar inderdaad minder passend in het geheel..
Ik blijf voortdurend leren, en moet het in mn eentje doen... wat zou ik graag een eigen bandje hebben.... -zucht-
maar anyway.. tnx voor de feedback!

edit:
rawsirevo is war is over, als je in de spiegel kijkt.. komt er eigenlijk op neer dat het beestje een naam moet hebben. En ik vind RawsiRevo wel een coole naar voor een rock-achtige formatie.. maar die moet er nog eens van komen.. In mn eentje vind ik t moeilijk rock nr's te schrijven.

Tristan
18 mei 2007, 20:36
Haha, dan had ik het toch goed opgepakt dat de naam eigenlijk voor iets anders bedoeld is... :D
Ach ja, waarom doe je niet gewoon allebei?
Ik bedoel, dat je talent hebt om in deze stijl te schrijven lijkt me bij deze bewezen, dus gewoon een goede naam hiervoor zoeken en ermee doorgaan lijkt me... :D
Rawsirevo is wel een coole naam voor een Rockband... :rockon:

De zang is wat mij betreft zeker niet slecht hoor, past zoals de anderen al zeiden goed in het geheel, hier en daar mis je wat kracht om de noten aan te houden en volledig zuiver te houden, dat merk ik wel...
Wat helpt is om de lucht niet bovenin bij je longen te houden maar het langzaam vanuit je buik te doseren...
Je laat je buik als het ware langzaam leeglopen, zo heb je veel meer ademsteun en dus meer kracht om alles vol te houden...
Ook helpt het om als je hoog moet zingen juist je hoofd niet omhoog te gooien maar iets omlaag te kantelen, dat maakt het op de een of andere manier ook makkelijker, ik weet ook niet precies waarom...
Dat zijn in ieder geval tips die ik ooit eens van een professionele zanglerares gehad heb en ik moet zeggen dat het echt goed werkte toen ik het uitprobeerde...
Ik zing zelf overigens niet hoor, gitaarspelen alleen vind ik al uitdagend genoeg... :D

thieske
18 mei 2007, 21:49
ik zal eens diep gaan nadenken over een nieuwe naam....
nogmaals dank!

Tristan
19 mei 2007, 00:35
Graag gedaan man, misschien heb je ook nog wat aan die zangtips, ik weet het niet maar ik was echt verbaasd van de hoeveelheid adem die je zo overhoudt... :)
Veel succes met het zoeken naar een nieuwe naam... :D
Misschien is gewoon je eigen naam wel geschikt?

El Capitain
21 mei 2007, 00:12
Wow, is dat helemaal zelf ingespeeld? Ik vind het wel erg leuk klinken.
Ik hou wel van dit soort muziek. Je stem past er juist ook wel goed bij...

thieske
21 mei 2007, 01:23
helemaal zelf.. alleen de drums, en een(vd2) orgeltjes zijn uit reason3(wel zelf sampletjes neergezet)