PDA

View Full Version : Laatste vraag voor ik begin.



G.G.
16 mei 2007, 15:29
Ik ben eruit. Ik ga deze twee bouwen:

RTD1 live
www.tubepower.de/german/RTD-1L.html

http://www.tubepower.de/pictures/projects/RTD-1P.jpg

http://www.tubepower.de/pictures/projects/RTD-1P-inside.jpg

en deze fuzz,

The Bender
www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=76&products_id=529

(plaatje klopt niet helemaal, maar van die van newtone kon ik geen plaatje vinden)

http://www.mikigakki.com/img_system/U308-0128_1

Van beide projectjes zijn goede omschrijvingen van het bouwproces te vinden, zodat zelf ik eraan durf te beginnen.

heb alleen nog 1 vraag:

Ik heb een sc$%#fthekel aan allerllei losse doosjes op de vloer. Zou er wat op tegen zijn om deze twee samen in 1 aluminium behuizing te bouwen met allebij een in en uitgang. Op die manier kan ik ze met een patchcable in serie zetten en zelf kiezen welke er vooraan staat.

Wordt dus een redelijk groot apparaat, zoiets dus:

http://www.axeandyoushallreceive.com/images/phoeni0.jpg

Met het buisje bovenop onder een roostertje (voor het *pimp-gehalte*)

Verstandig om beide zaken in één doosje te proppen?



Ik denk dat ik niet de enige ben die voor het eerst zoiets in elkaar knutselt en die er wel enige vrees voor heeft. Zodra ik begin zal ik ieder stapje fotograferen en beschrijven zodat iedereen kan leren van mijn fouten (die ik ongetwijfeld zal gaan maken )

Jimwoud
16 mei 2007, 16:25
Hey G.G.,

Ben erg benieuwd. Waar kun je die beschrijving vinden van de PRD1?

Zou zoiets ook wel willen maken,

G.G.
16 mei 2007, 16:43
Hey G.G.,

Ben erg benieuwd. Waar kun je die beschrijving vinden van de PRD1?

Zou zoiets ook wel willen maken,

Bedoel je de PRE1 of de RTD1?

Van de RTD1 (live) die ik wil maken is hier het schema:

http://www.tubepower.de/pictures/projects/RTD-1-Live-schematic.jpg

Jimwoud
16 mei 2007, 16:59
Bedoel je de PRE1 of de RTD1?

Van de RTD1 (live) die ik wil maken is hier het schema:

http://www.tubepower.de/pictures/projects/RTD-1-Live-schematic.jpg

Ok ik dacht dat je ook een layout had, hier ga ik in ieder geval niet uitkomen. Succes!

G.G.
16 mei 2007, 17:50
hier ga ik in ieder geval niet uitkomen.

Je onderschat de kracht van het internet en de kracht van dit forum :)

artnaz
16 mei 2007, 18:26
Goed idee om ze in één behuizing te doen, ga ik zelf ook doen. Als ik weer wat geld heb ga ik een de Compressor (van BYOC) en buffer in één behuizing proppen. Moet lukken...:)

G.G.
16 mei 2007, 18:28
Goed idee om ze in één behuizing te doen, ga ik zelf ook doen. Als ik weer wat geld heb ga ik een de Compressor (van BYOC) en buffer in één behuizing proppen. Moet lukken...:)

Kan het elkaar niet storen? Zit eraan te denken om alles incl. voeding netjes gescheiden te houden.

artnaz
16 mei 2007, 18:42
Ja, goede vraag! Weet ik om eerlijk te zijn niet zo goed...

Iemand?

chocorookie
16 mei 2007, 21:48
Oei,

lees eens wat stukken over jongens welke 1 voeding voor meerdere pedalen wilden gebruiken (parallel zetten)--------------> aardlus!!!

Je zult je goede verstand moeten gebruiken waar je de aardingen plaatst t.o.v. je voeding.
Je kunt niet zeggen : "hey 1 pedaal is klaar 2e pedaal met z'n input d'r achter aan". En dit op dezelfde voeding met verschillende DC's ook nog(let op je hebt met 48V en 9 V DC te maken + nog een beetje gloei voor de buis.

Bijkans 3 reeds mogelijke aardlus problemen(eigenlijk 2 als je de gloei goed doet)

Deze lus wil je niet over je Fuz hebben als de RdT aan staat.
Ik denk dat je naderhand nog veel moet tweaken; maar zoals gezegt niet onmogelijk.

Hier kom je bij het "$&&(^%^^&^" punt van bouwen : netjes bedraden, kruisen en zokort mogelijke bedrading + juiste aarding van component naar component in aflopende volgorde input---------> output.
Houdt AC uit de buurt van de tone bedrading, idem de trafo uit de buurt(brom)

Mensen heb er reeds boeken vol mee geschreven.
Gr. Choc.

PS meerderen zijn u voorgegaan in deze materie, ik ook en "still learning"

chocorookie
16 mei 2007, 21:52
Oja, hoe wil je je pedaal hebben rdt VOOR DE fUZZ of d'r na, bedenk dit ook eens even. Schakelbaar welke eerst wordt toch zeer moeilijk en met bovenstaande discutabel.

Choc

interessander
16 mei 2007, 23:26
Ik vind het een leuk idee en je kunt toch ook gewoon elk pedaal in- en outputs geven, eventueel zelfs bovenop als een soort mini patchbay om later de volgorde nog te kunnen kiezen?

G.G.
17 mei 2007, 07:43
Oei,

lees eens wat stukken over jongens welke 1 voeding voor meerdere pedalen wilden gebruiken (parallel zetten)--------------> aardlus!!!

Je zult je goede verstand moeten gebruiken waar je de aardingen plaatst t.o.v. je voeding.
Je kunt niet zeggen : "hey 1 pedaal is klaar 2e pedaal met z'n input d'r achter aan". En dit op dezelfde voeding met verschillende DC's ook nog(let op je hebt met 48V en 9 V DC te maken + nog een beetje gloei voor de buis.

Bijkans 3 reeds mogelijke aardlus problemen(eigenlijk 2 als je de gloei goed doet)

Deze lus wil je niet over je Fuz hebben als de RdT aan staat.
Ik denk dat je naderhand nog veel moet tweaken; maar zoals gezegt niet onmogelijk.

Hier kom je bij het "$&&(^%^^&^" punt van bouwen : netjes bedraden, kruisen en zokort mogelijke bedrading + juiste aarding van component naar component in aflopende volgorde input---------> output.
Houdt AC uit de buurt van de tone bedrading, idem de trafo uit de buurt(brom)

Mensen heb er reeds boeken vol mee geschreven.
Gr. Choc.

PS meerderen zijn u voorgegaan in deze materie, ik ook en "still learning"

Duidelijk verhaal, bedankt.


Oja, hoe wil je je pedaal hebben rdt VOOR DE fUZZ of d'r na, bedenk dit ook eens even. Schakelbaar welke eerst wordt toch zeer moeilijk en met bovenstaande discutabel.

Choc



Ik vind het een leuk idee en je kunt toch ook gewoon elk pedaal in- en outputs geven, eventueel zelfs bovenop als een soort mini patchbay om later de volgorde nog te kunnen kiezen?

Zo had ik het ook in gedachte.

Zoiets:

http://www.axeandyoushallreceive.com/images/phoeni2.jpg

Met twee korte kabeltjes zet je de boel in de gewenste volgorde (wil je die wijzigen, dan moet je de kabeltjes verplaatsen. Zal ook wel schakelbaar mogelijk zijn, maar dat wordt echt te ingewikkeld voor me)

Misschien prop ik mijn favoriete preampje (SRV Exciter Circuit), welke ik in een van mijn gitaren heb zitten ook nog wel helemaal vooraan in de keten.

G.G.
18 mei 2007, 13:37
Heb de zooi net maar besteld bij Musikding:

Alu-Gehäuse Typ DD , Bakelit-Knopf 20mm rot , Der Bender - Germanium Fuzz Bausatz , RTD1 live.

Totaalbedrag: €88,60 EUR

Ben benieuwd, toch leuk, een buizen preamp met fuzz ineen, zelfgebouwd en voor een acceptabel bedrag. Nu nog hopen dat het allemaal gaat lukken.

Valoosj
18 mei 2007, 18:07
Je kan das musikding ook in het Engels lezen... misschien iets makkelijker? tenzij je talenkennis voldoende is

G.G.
19 mei 2007, 08:33
Je kan das musikding ook in het Engels lezen... misschien iets makkelijker? tenzij je talenkennis voldoende is

Was me niet opgevallen, maar bedankt. Maar duits is ook wel te doen.