PDA

View Full Version : IMF Luidsprekers ALS40 II



newbreed
16 mei 2007, 15:19
Enele mensen laten zich hier lovend uit over IFM luidsprekers.
Ik vond het een erg goeie tip om neurtrale hifi spreakers te gebruiken als monitors.
Nu kan ik een set IMF Luidsprekers ALS40 II voor 100 euro krijgen. dat lijkt me vrij redelijk.
Zijn er dingen waar je bij IMF nog op moet letten? iemand ervaring met dit type??

Han S
16 mei 2007, 16:46
Enele mensen laten zich hier lovend uit over IFM luidsprekers.
Ik vond het een erg goeie tip om neurtrale hifi spreakers te gebruiken als monitors.
Nu kan ik een set IMF Luidsprekers ALS40 II voor 100 euro krijgen. dat lijkt me vrij redelijk.
Zijn er dingen waar je bij IMF nog op moet letten? iemand ervaring met dit type??

Je moet er op letten dat alle drivers het doen en let vooral op de randen van de mid drivertjes, deze willen graag verteren en dan moeten ze worden gerepareerd. Dat kost je zo'n 50 euro maar als je handig bent kun je het zelf met nieuwe randjes die op marktplaats regelmatig worden aangeboden.

Neem een plamuurmesje mee of een breed plat mes om de frontjes er af te halen. Steek het er aan de zijkant tussen en haal het voorzichtig los. De frontjes kunnen redelijk vast zitten, is een verbinding met plastic pennetjes in een busje.

IMF speakers zijn kritisch wat ruimte en plaatsing betreft, maar als je dat goed voor elkaar hebt is de ALS40II een fantastische en betrouwbare monitor.

100 euro voor een paar dat goed in orde is, is meer dan redelijk. Als ze uitwendig ook nog mooi zijn is het een koopje en kun je het dubbele krijgen.

newbreed
17 mei 2007, 12:46
IMF speakers zijn kritisch wat ruimte en plaatsing betreft, maar als je dat goed voor elkaar hebt is de ALS40II een fantastische en betrouwbare monitor.

bedankt voor de tips
maar wat bedoel je met ruimte? de grootte??
Ik heb nl maar een beperkte plek. zou een super compact II dan niet geschikter zijn? ( ruimte is ongeveer 3x2,5m)

of begrijp ik het helemaal verkeerd??

Han S
17 mei 2007, 13:05
Ik heb de ALS40 een tijd als nearfield gebruikt en dat ging prima, je gebruikt dan weinig van de ruimte akoestiek, maar ze zijn wat groot daarvoor en ik merk met de meeste IMF speakers dat de opstelling veel uitmaakt. Gewoon uitproberen want de speaker is hardstikke goed.

guhlenn
18 mei 2007, 09:07
ik gebruik ze near field, maar merk dat ze idd meer mid dan near field blazen. Zeker wat de bass betreft. maar da's eigenlijkook niet meer dan normaal. Kan prima. ik heb 175,- voor een lelijk wit geverfd setje betaald dus spring erop zou ik zeggen. Wel een goede amp gebruiken!