PDA

View Full Version : japanse strat kopen?



danios
16 mei 2007, 15:34
Ik ben op zoek naar een mooie fender strat en kwam deze tegen op marktplaats:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/91521976-japanse-fender-stratocaster.html

Ik vind hem er gaaf uit zien zeg! Maar ik vraag mij af het die 495 euro waard is of dat ik beter een mexicaan kan nemen van die prijs. Maar goed, deze strat is uit 1994, toen waren ze nog best goed bezig in japan of niet?
Wij denken jullie van dit exemplaar?

groeten

Kim Wilson
16 mei 2007, 15:37
Ik heb ook een Japanse Strat van die periode, en dat is echt een goed gitaartje. €495 vind ik alleen wel ruim betaald. Ik denk wel dat deze een stukje beter is dan de doorsnee Mexicaanse Fenders.

paulbekkers
16 mei 2007, 15:52
Ik heb zelf een Tele uit het Japanse Fender tijdperk.

Qua constructie top, maar de electronica (vooral pickups) zijn niet geweldig. Dat is een bekend euvel van die Japanse Fenders.

Het geheel zal wel iets meer karakter hebben dan een mexicaan, maar bedenk dat er een photoflame top op zit en dat je wrsch. de electronica wil vervangen.

495 is behoorlijk duur, maar het zijn leuke gitaren.

danios
16 mei 2007, 15:55
hmm, wat is redelijker prijs? 400?

en wat dachten jullie van deze? , jaren 84/85 jap:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/87629436-fender-stratocaster-1969-reissue-japan.html

nopster
16 mei 2007, 15:55
Deze Jappen zijn beide RI's, dus een alder body en USA-hardware. De andere Jappen zijn gemaakt uit basswood en hebben andere hardware. Ik vind het wel een correcte prijs.

Kim Wilson
16 mei 2007, 15:56
Deze Jap is een RI, dus een alder body en USA-hardware. De andere Jappen zijn gemaakt uit basswood en hebben andere hardware. Ik vind het wel een correcte prijs.
Daar heb je een punt...

Luke-wannabe
16 mei 2007, 16:02
Ik vind het best goedkoop eigenlijk.. Je ziet ze echt voor veel meer langskomen.

danios
16 mei 2007, 16:10
is er , denken jullie, nog een verschil in de single coils van de twee jappen? Gebruikten ze in jaren 80 andere singles dan 10 jaar later?

danios
16 mei 2007, 16:29
dit ziet er wel aardig uit, hoewel ik geen fan ben van de wart/wit combinatie,..

de verkoper is wel errug enthousiast :)

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/85751592-fender-stratocaster-japan-1989-90-blackie.html

Ik lees trouwens wel vaker enthousiaste verhalen over jappen van voor '90, is dat terecht? of zitten er gewoon paar goeie tussen en moet je geluk hebben...

Luke-wannabe
16 mei 2007, 16:34
Die reissue is vetter :D

fred dons
16 mei 2007, 16:35
die eerste is een fotoflame strat en die zijn best wel gewild en dat is een goede prijs voor een dergelijk exemplaar (zijn maar kort gemaakt)

Eko
16 mei 2007, 17:44
De fotoflame is een leuke strat uit de late periode. De eerste periode in Japan was de beste. De bekende series JV,SQ en E zijn zeer goed. De beste series uit de late periode zijn de silver series. Daar lieten ze nog even zien hoe het moest. Vraag altijd even naar de serieletter en controleer op Fender.com. Als verzamelobject zijn ze alleen interessant indien ze origineel zijn. Hier in de buurt hangt een K-serie Strat van Squier bij Penterman Muziek in Geesteren. Volgens mij vraagt hij er 350 euries voor. Hij verstuurd ook.
Prijzen tussen 250-400 zijn alleen goed voor geheel origineel, daarboven alleen voor de eerste series en een originele silver serie.

MichaelSS
16 mei 2007, 17:52
Ik vind hem mooi :D

Echter wel wat aan de dure kant.

nopster
16 mei 2007, 18:00
De fotoflame is een leuke strat uit de late periode. De eerste periode in Japan was de beste. De bekende series JV,SQ en E zijn zeer goed. De beste series uit de late periode zijn de silver series. Daar lieten ze nog even zien hoe het moest. Vraag altijd even naar de serieletter en controleer op Fender.com. Als verzamelobject zijn ze alleen interessant indien ze origineel zijn. Hier in de buurt hangt een K-serie Strat van Squier bij Penterman Muziek in Geesteren. Volgens mij vraagt hij er 350 euries voor. Hij verstuurd ook.
Prijzen tussen 250-400 zijn alleen goed voor geheel origineel, daarboven alleen voor de eerste series en een originele silver serie.

Het gaat over Japanse Fenders, niet over de Japanse Squiers...

Nellyrocks
16 mei 2007, 18:13
Die reissue is echt verreweg de vetste maar ik vind hem wel vrij duur hoor. Het blijft een Japannertje. Daarbij weet je pas wat het is als je er op hebt gespeeld. Ga ze gewoon langs (Als je de mogelijkheid hebt) en probeer het uit. Zit er eentje tussen die je naam roept als je er op speelt weet je dat het de juiste is.

Pepe
16 mei 2007, 21:19
tijdje geleden een '96 japanse R.i. + case verkocht.. de spaghetti logo en crappy electronica. Ik vind ze zelf netter in elkaar geschroefd dan Amerikanen maar minder vibe over het algemeen. Enniewee, 2 maanden voor 425 geprobeerd, mensen begonnen pas te happen bij 375 dus dat is de marktprijs blijkbaar.