PDA

View Full Version : Beste koop buizencombo?



EuroCinema
16 mei 2007, 10:54
Ik twijfel erover om toch weer een buizenamp te kopen. Wensenlijstje: 15 tot 40 watt combo, 1 kanaal is voldoende, moet op optreedvolume goed clean kunnen blijven, met het bekende randje naar smaak toe te voegen. Beetje draagbaar zou ook lekker zijn. En ten slotte heb ik eigenlijk helemaal geen geld voor zo'n ding, dus de prijsklasse limited edition mesa boogie gaat het niet worden.

Welke amp raden jullie me aan?

Jimwoud
16 mei 2007, 10:58
Ik twijfel erover om toch weer een buizenamp te kopen. Wensenlijstje: 15 tot 40 watt combo, 1 kanaal is voldoende, moet op optreedvolume goed clean kunnen blijven, met het bekende randje naar smaak toe te voegen. Beetje draagbaar zou ook lekker zijn. En ten slotte heb ik eigenlijk helemaal geen geld voor zo'n ding, dus de prijsklasse limited edition mesa boogie gaat het niet worden.

Welke amp raden jullie me aan?
Toch is het wel handig je budget te weten en wat je stijl/ bands je speelt.

schwalbe
16 mei 2007, 11:42
De Fame GTA-40R zou moeten voldoen: 1 kanaal, 40 watt, celestion 12 inch. Kost 333,- in Duitsland. http://www.fame-instruments.de/ Er is ook een 15 watt uitvoering met 10 inch speaker maar ik denk niet dat die clean blijft..

EuroCinema
16 mei 2007, 11:55
Toch is het wel handig je budget te weten en wat je stijl/ bands je speelt.

Klopt. Zou heel graag voor tussen de 400 en 700 klaar zijn, maar kan langer sparen als dat niet gaat. En ik speel jazzy maar met een stevige funky band, heb dus clean met ballen nodig.

Kim Wilson
16 mei 2007, 12:01
Fender bakkie? Het clean van de Hotrod Deluxe is prima te pruimen. Gaat hard zat, iig. En ze zijn mooi handzaam.

Gitaargek
16 mei 2007, 12:03
Hughes & Kettner Edtion Tube 20th anniversarry

Jimwoud
16 mei 2007, 12:10
Fender bakkie? Het clean van de Hotrod Deluxe is prima te pruimen. Gaat hard zat, iig. En ze zijn mooi handzaam.
+1

Klinkt inderdaad echt mooi.

En je moet zeker wel minimaal 40 watt(als het niet meer is) hebben om clean lang clean te houden. Maar Fender is daar sowieso erg goed in.

Jayjay
16 mei 2007, 13:19
Is een prima buizenbank met clean en clean met een verrekte gaaf randje.

En....superderdegelijk en een mooie bruikbare reverb.
Uitproberen bij mij mag.

jonesd
16 mei 2007, 13:23
+1 voor de peavey.

Het clean daarvan is werkelijk heel mooi. Het randje ook.

Wel moet je er rekening mee houden dat de versterker bij hogere gain standen m.i. te compressed klinkt. Er zijn natuurlijk ook mensen die hier van houden...

EuroCinema
16 mei 2007, 13:41
+1 voor de peavey.

Het clean daarvan is werkelijk heel mooi. Het randje ook.

Wel moet je er rekening mee houden dat de versterker bij hogere gain standen m.i. te compressed klinkt. Er zijn natuurlijk ook mensen die hier van houden...

Daar zeg je wel wat. Een gecompresste sound vind ik op zich mooi. Maar bij mijn oude Fender buizenbak had ik naarmate ik langer en harder speelde vaak de neiging om steeds harder aan te slaan om dynamiek te maken, zodat ik erg verkrampt ging spelen.

gothax
16 mei 2007, 13:43
Fender Hotrod! supermooi clean en het geluid is echt lekker direct (bak met balluuh!) 8-)

jonesd
16 mei 2007, 13:49
Daar zeg je wel wat. Een gecompresste sound vind ik op zich mooi. Maar bij mijn oude Fender buizenbak had ik naarmate ik langer en harder speelde vaak de neiging om steeds harder aan te slaan om dynamiek te maken, zodat ik erg verkrampt ging spelen.

Het gebrek aan dynamiek bij hogere gainstanden was voor mij de reden om de versterker weg te doen.

Maar zoals ik al zei, het clean is werkelijk heel mooi.

Ik speel nu op een vox ac30cc, misschien kan je daar ook naar kijken, is heel dynamisch en wat mij betreft lang genoeg clean te houden, zeker met single coils.

Bij hardere aanslag krijg je vervolgens een mooi randje.

Volgens mij moet die tweedehands al wel net binnen je budget te vinden zijn.

EuroCinema
23 mei 2007, 16:16
bump.

Mijn lijstje te testen bestaat nu uit:

Peavey Valve King 1x 10
Peavey Delta Blues
Peavey Classic 30
Fender Hot Rod Deluxe
Fender Blues Deluxe

Het meeste zit dus tussen de 650 en 750 euro, met die valveking als erg goedkope (425) erbij.

De Hot Rod Deluxe ziet er aantrekkelijk uit, maar surfend kom ik veel ellende ermee tegen!

Aanvullingen? Tips?

Kim Wilson
23 mei 2007, 16:21
Ellende zoals? Ik heb 4 jaar zo'n ding gehad zonder problemen.

Lexvandoef
23 mei 2007, 16:57
Vox AC15/AC30 misschien? Beide hebben een lekker clean, wel verschillend van elkaar.

EuroCinema
23 mei 2007, 19:54
Ellende zoals? Ik heb 4 jaar zo'n ding gehad zonder problemen.

Wat ik veel las was dat contactjes slecht gesoldeerd waren en het ding er daardoor mee ophield.

EuroCinema
23 mei 2007, 19:57
Vox AC15/AC30 misschien? Beide hebben een lekker clean, wel verschillend van elkaar.

Ik had begrepen dat die 15 op optreedvolume niet clean blijft, en de 30 is dan weer boven m'n budget (kost nieuw tegen de 900).

Lexvandoef
23 mei 2007, 20:00
Ik had begrepen dat die 15 op optreedvolume niet clean blijft, en de 30 is dan weer boven m'n budget (kost nieuw tegen de 900).

Tsja het hangt er een beetje vanaf wat voor soort muziek je speelt en of je super super clean nodig hebt. Mocht dit zo zijn dan zou ik idd maybe niet voor de AC15 gaan.

Maar kijk eens tweedehands voor een AC30CC. Ik zie ze op marktplaats vaak zat staan voor €750,00. Moet toch net te doen zijn?

jonesd
23 mei 2007, 20:21
Tsja het hangt er een beetje vanaf wat voor soort muziek je speelt en of je super super clean nodig hebt. Mocht dit zo zijn dan zou ik idd maybe niet voor de AC15 gaan.

Maar kijk eens tweedehands voor een AC30CC. Ik zie ze op marktplaats vaak zat staan voor €750,00. Moet toch net te doen zijn?

+1 voor de ac30!!!!!

tillens
23 mei 2007, 21:17
ahum, zie sig............heeft ook een heel vet clean...

Lexvandoef
23 mei 2007, 21:28
ahum, zie sig............heeft ook een heel vet clean...


Hey ja das waar ook. Erg veelzijdige bak, ik heb er zelf ook een. Wel erg vintage gericht, als dat ik wat je zoekt. Ik moet alleen wel zeggen dat ik de mijne een beetje erg schel vind. Mid en treble staan nooit hoger dan 4 of 5 bij mij. En dan vind ik juist de OD weer een beetje donker. Maar verder wel een toffe bak. Beste oefenversterker die ik me kan wensen. En haalt het ook makkelijk bij gigs.

tillens
23 mei 2007, 22:00
Tja ligt denk ik ook aan de gitaar en dergelijke. Ik kan me herinneren destijds toen je de husky boost kocht dat je de mijn ook beter vond klinken..

Gr Peter

Lexvandoef
23 mei 2007, 22:18
Ja klopt ja, ik vond die van jou wat ronder en wat minder schel klinken. Maar ik denk niet dat het aan mijn gitaren ligt:D. Kep ondertussen een nieuwe tele en een nieuwe echt goeie les paul. En zelfs die klinkt af en toe een beetje fel op die versterker.

Any chance dat we ruilen en jij de mijne verkoopt?;):D

tillens
23 mei 2007, 22:32
hahaha, nee sorry , no can do!

Lexvandoef
23 mei 2007, 22:33
he jammer ;)

Hallie
23 mei 2007, 23:06
Peavey windsor studio

Head is meer wattage, en de combo is 15 watt, maar 430 euro
Cabinet eronder..hatseflats
geen idee hoe ie klinkt, maar probeer 'm gewoon ff! :D

tillens
24 mei 2007, 00:51
Goede argumenten, weet niet hoe ie klinkt maar probeer em wel effe! haha! Volgens mij zit de topicstarter in een hok al die amps te proberen , !

minoin
24 mei 2007, 00:55
Probeer een Laney! Mijn oude LC30 blijft eeuwig clean als het moet!

EuroCinema
24 mei 2007, 13:51
Haha nee hoor, vanavond (koopavond) misschien ff.

Jimwoud
24 mei 2007, 14:08
Haha nee hoor, vanavond (koopavond) misschien ff.
Naar welke winkel ga je? Ik ga toevallig naar DW vanavond om een gitaar te halen.

spanky_franky
24 mei 2007, 18:31
Ikzelf krijg uit een JCM 800 2210 een naar mijn mening heel lekker clean met een randje voor funky stuff