PDA

View Full Version : Fender bassman kast opblazen met jcm 2000?



cardinal
16 mei 2007, 10:27
Hoi allemaal,

Ik heb laatst over een fender bassman kast gespeeld met mijn jcm 2000 tsl 100. De basscabinet schijnt 60 watt te zijn. Daarnaast is hij dacht ik per speaker 4 ohm en totaal 8 ohm.

De cabinet was keurig aangesloten op de juiste input.

De versterker is lang niet open gegooid.

Nu schijnt de cabinet kapot te zijn, waarschijnlijk een scheurtje in de speaker. Kan dit door de tsl veroorzaakt zijn?

Ik dacht altijd dat het vrijwel onmogelijk is een basbox met een gitaaramp op te blazen.

Jimwoud
16 mei 2007, 10:37
Zou wel kunnen volgens mij, bas speakers zijn gemaakt voor lagere tonen. en dan nog met gitaar en waarschijnlijk distortion erover. Maar die bassman tops worden ook weer vaak gebruikt voor gitaar, dus.

Kim Wilson
16 mei 2007, 10:39
Ja, maar een Bassman grom is natuurlijk geen JCM2000-scheur. Ik zou er niet van staan te kijken als je vermoeden juist is.

Wat voor kast is het, een 2x15?

Kim Wilson
16 mei 2007, 10:48
BTW, ik zie net dat zo'n cab altijd 4 ohm is (8 ohms each in parallel). Hierbij ga ik even uit van de silverface Bassman cab.

En ik zie ook dat er dezelfde speakers ingaan als in de Bandmaster cabs. Geen speciale basspeakers, dus.

Rutger
16 mei 2007, 10:49
Waar het in elk geval misgaat is dat je een 100W amp op een 60W cab hebt aangesloten. Als je op laag volume gespeeld hebt kan het goed gegaan zijn, maar het is wel ristkant. Je kunt niet uitsluiten dat t jouw schuld is, want je kunt hem overbelast hebben

Verder ben ik ook niet zeker van die 8 Ohm, veel Bassmankasten zijn 4 Ohm