PDA

View Full Version : Mijn warmoth!



Orpheo
16 mei 2007, 02:45
Ik heb vandaag het body opgehaald bij Fred Dons, en DAMN wat een geweldige gitaar! ik heb 'm zelf samengesteld, en ben bezig met het bouwen en afstellen ervan.

de specs:

flamed korina BACK
AAAA (of is t AAAAA? ordeel zelf) flame maple top
indian rosewood HALS
rio rosewood TOETS
vauxe binding op body
ivoroid binding rond toets
perloid celtic kruizen als inleg, ook op de 1e fret (denk aan de kruizen op de iommi sg).
2 gibson burstbuckers, 1 nep humbucker voor de looks
hipshot trem
CTS pots, switchcraft switch
sperzel trimlocks.

dat is wat ik noem, de warmoth1. er komen er meer, maar die komen later dit jaar.

Morgen ga ik wat foto's plaatsen, en wat meer uitleg geven over de hipshot, het inrammen van studs, en de problemen waar ik tegenaan liep.

robostrat
16 mei 2007, 08:42
dat is wat ik noem, de warmoth1. er komen er meer, maar die komen later dit jaar.

sow, lekker bezig
maar ehh is dit niet......? ;)

Orpheo
16 mei 2007, 10:00
sow, lekker bezig
maar ehh is dit niet......? ;)

uhm...hoe bedoel je? :P

Orpheo
16 mei 2007, 10:41
Problemen waar ik tegenaan liep:

de keuze van hout! het is een luxeprobleem, geef ik ruiterlijk toe, maar je moet echt je financien in de gaten houden, en niet op hol slaan van alle opties en mogelijkheden bij warmoth.

de hipshot.

waanzinnig mooi ding! Ik heb n wilkinson bij fred dons even in de body gehad, maar ik vind de hipshot gewoon veel mooier (meer PRS style). en hij is stabieler dan fullcrum trems. hij draait om 2 lagertjes en een rollend asje ipv mesjes (ik maak zo een closeup foto). en die ondervinden geen frictie, kunnen niet bot worden zoals bv. de mesjes op een wilkinson of floyd, en blijft daarom veel stabieler.

de studs. Het inrossen van die studs is eigenlijk een klusje van niks. ik was heel zenuwachtig ervoor, maar was totaal niet nodig. het is gewoon een heel erg 'straight forward' klusje.

Ik heb nu wel allerlei kleine probleempjes, zoals het niet hebben van n goeie boor voor het boren van de gaten van de pots, maar daar ga ik jullie niet mee vermoeien! :D

pics komen nog. ben te lui om te uploaden :chicken:

koennie
16 mei 2007, 10:43
Ik neem aan dat het geen strat wordt? maar een LP met een trem? ik ben benieuwd! en heb je t nou over 3 pickups waarvan 1 fake?

show me pics!

Orpheo
16 mei 2007, 10:56
Ik neem aan dat het geen strat wordt? maar een LP met een trem? ik ben benieuwd! en heb je t nou over 3 pickups waarvan 1 fake?

show me pics!

het is zeker een LP.

het is wel een werkend element, maar hij zit er (voorlopig) voor de sier. tzt gaan er andere elementen in, waaronder een filtertron. vandaar dat het een 3 pupper is. (het word waarschijnlijk filtertron in midden, BKP warpig brug, BKP mule hals).

Orpheo
16 mei 2007, 11:01
foto's:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC09496.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC09497.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC09498.jpg

enjoy!

oknarb180
16 mei 2007, 11:03
Hey Orpheo,

Errruuugggghhh mooi hoor!!!
Zo te zien ben je lekker bezig!
Ik neem aan dat je ook een blik op Fred z'n verzameling hebt geworpen?!

vr.gr.

Branko

Fender75
16 mei 2007, 11:15
Mooie gitaar Orpheo! Welke kleur is dit nou?

robostrat
16 mei 2007, 11:16
uhm...hoe bedoel je? :P

haha, dacht even dat je een strat aan het maken was......... :chicken:
very nice BTW
en wanneer gaat Fred z'n winkel open? ;)

fred dons
16 mei 2007, 11:24
Ik moet binnenkort wel grote opruiming houden, er vielen nogal wat gitaren om toen we gisteravond met die gitaar bezig waren :D

nu alleen nog kiezen wat weg kan :(

maar hij ziet er super uit zo in elkaar gezet!

Jimwoud
16 mei 2007, 11:28
Ziet er echt heel vet uit, alleen 3 pu's vind ik niet mooi.

Heb je ook foto's van de achterkant en de headstock, of is die nog niet af.

Weet je trouwens nog meer sites waar je bodies(carved) en necken van LP's kunt bestellen?

gr Jim

Orpheo
16 mei 2007, 11:39
ghehe ja ik heb een blik geworpen op zijn collectie, en ik moet zeggen dat ik op sommige stukken HEEL Jaloers ben... ik noem een thinline telecaster... he fred? ;)

oknarb180
16 mei 2007, 14:27
ghehe ja ik heb een blik geworpen op zijn collectie, en ik moet zeggen dat ik op sommige stukken HEEL Jaloers ben... ik noem een thinline telecaster... he fred? ;)

Dat heb ik nou met z'n scalloped necks!!!

vr.gr.

Branko

Orpheo
16 mei 2007, 15:25
Mooie gitaar Orpheo! Welke kleur is dit nou?

dit is een customkleurtje eigenlijk. het is een versie van de kleur die PRS purple mist noemt...

Keesz
16 mei 2007, 17:27
en nu heeeeel voorzichtig door de lak heen boren voor de knoppen e.d?

wordt wel een kleute karweitje

Orgasmocaster
16 mei 2007, 17:48
dat is een heeele geile gitaar! meer fotoos !!

Arjo
17 mei 2007, 13:33
dat is een heeele geile gitaar! meer fotoos !!


Hier sluit ik mij bij aan :D
Ziet er erg goed uit man, maar wij willen meer foto's!!!!!!!!!!! *lol*

Arjo

Realeigo
17 mei 2007, 14:22
Had je niet een nep P94 kunnen kopen? dan hadden de hb's er mooi symmetrisch uitgezien. Verder zeer geile gitaar!

Fender75
17 mei 2007, 15:12
Ik vind het een geweldig mooie gitaar..Krijg er echt GAS van!!

Squier4ever
17 mei 2007, 18:24
heb je ook pics van de headstock?

Orpheo
19 mei 2007, 00:21
ik ben effe 3 dagen weg geweest, en na t weekend ga ik er weer aan verder werken. foto's van t headstock komt later.

het boren van de gaten voor pots was eigenlijk geen kloteklusje! viel HEEL erg mee. ik heb alleen 2 bloopers gemaakt, die eigenlijk hetzelfde zijn:

ik heb de gaten voor de 2 tonepots te dicht tegen de rand van de cavity geboord, dus dat heb ik moeten veranderen. je ziet 't niet, omdat er n ringetje overheen valt (het scheelt echt 3mm ofzo). leermomentje. ik heb gewoon geboord met een 2mm boor, daarna 3, 4, 6, 8, 10 mm. meer tussenstappen had ik niet qua boor. dat ging eigenlijk heel erg goed.

ik ga nu met een soort schuurrol van 8mm in diameter de gaten mooier afschuren, zodat 't iets beter zit. vooral de plaats van de 'hals-tonepot' is niet mooi; alle pots wijzen richting headstock, die wijst precies de andere kant op.

Zodra dat af is, is het een kwestie van solderen, snaren erop, brug en actie afstellen, en gaan met die banaan! de hals hoeft niet te rusten oid volgens fred, omdat het een dubbel werkende trussrod is.

Ik heb met 2 ouwe snaren gekeken of de brug netjes uitgelijnd is ten opzichte van de hals (of de snaren dus niet van de toets afvallen). Tot mijn GROTE vreugde ligt 't netjes op z'n plaats!

Het klusje dat ik echt VERFOEI is het boren van de gaatjes voor de sperzels. dat ging eigenlijk waanzinnig makkelijk! ik heb een soort van el cheapo dremel te leen van mn schoonpa, en daar past als max. formaat boor PRECIES het formaat in dat je nodig hebt voor die pennetjes van de sperzels. Hier heb ik OOK weer een foutje gemaakt: in mijn enthousiasme was ik vergeten te kijken of de tuners ook RECHT zaten (ten opzichte van elkaar) en dat is helaas niet zo. Heel storend is 't niet; nu heb ik iets meer ruimte bij de b en a snaar om te stemmen :P geluk bij een ongeluk.

Foto's komen dus NA het weekend.

Snaar'n Bennie
19 mei 2007, 12:45
Vind het een mooi stukje hout. Dat mag gezegd worden. Maar wat ik bij Warmoth zou jamer vind, is dat ze de halzen schroeven met van die lelijke nekplaatjes zoals bijvoorbeeld een Fender. Ik weet niet als dat nou nog zo is hoor.

Jou gitaar heeft dat ook?

fred dons
19 mei 2007, 16:23
dat is eigenlijk je eigen keuze, bij deze zit er een neckplaat op omdat ik die toevallig had liggen maar orpheo had ook voor busjes kunnen gaan of ringetjes

Orpheo
20 mei 2007, 01:18
Vind het een mooi stukje hout. Dat mag gezegd worden. Maar wat ik bij Warmoth zou jamer vind, is dat ze de halzen schroeven met van die lelijke nekplaatjes zoals bijvoorbeeld een Fender. Ik weet niet als dat nou nog zo is hoor.

Jou gitaar heeft dat ook?

ja, maar het stoort me eigenlijk niet. fred heeft ook een LP met bolt on, en de inbusjes, maar ik vond 't met n nekplaatje mooier. minder gepiel, en 't staat iets charmanter. toch wel.

koennie
20 mei 2007, 13:08
ja, maar het stoort me eigenlijk niet. fred heeft ook een LP met bolt on, en de inbusjes, maar ik vond 't met n nekplaatje mooier. minder gepiel, en 't staat iets charmanter. toch wel.

persoonlijk vind ik een LP met set-neck mooier en t schijnt een stukje sustain op te leveren. Ik heb ook een bolt-on LP, maar die heeft een lekkere sustain, dus dat verhaal zal wel weer psychisch zijn :)
Wordt zeker een mooie gitaar! ben benieuwd, morgen foto's he!

Orpheo
20 mei 2007, 18:31
persoonlijk vind ik een LP met set-neck mooier en t schijnt een stukje sustain op te leveren. Ik heb ook een bolt-on LP, maar die heeft een lekkere sustain, dus dat verhaal zal wel weer psychisch zijn :)
Wordt zeker een mooie gitaar! ben benieuwd, morgen foto's he!

nee, dat is zeker niet waar dat set neck meer sustain geeft. het heeft te maken met de algehele constructie.

Keesz
20 mei 2007, 19:10
zeg orph, wat heeft dit geintje je allemaal gekost als ik zo vriendelijk mag zijn?

Orpheo
20 mei 2007, 19:53
zeg orph, wat heeft dit geintje je allemaal gekost als ik zo vriendelijk mag zijn?

niet bijster veel, om eerlijk te zijn. de teller zit nu tegen de 1000 aan te hikken. ik dacht, ik neem wel wat MOOIS, maar niet te DUUR. als 't niet bevalt ben ik mooi in de aap gelogeerd, maar t bevalt heel erg. het grootste rip uit mijn lijf (gevoelsmatig) is de hardware. gelukkkig had ik nog elementen enzo liggen.

de volgende word iets duurder. dat komt door de hardware (andere/duurdere elementen) en duurder hout, en duurdere opties. dit geeft al aan hoezeer warmoth me bevalt.

Orpheo
20 mei 2007, 21:01
ONTDEKKING!!!!!


de hipshot is NIET f spaced!!!! daarom pasten mn humbuckers zo mooi onder de snaren (nja, de polepieces). ik heb net een TOM naast de zadels gelegd van de hipshot, en t is gewoon precies de spacing van een les paul.

fred dons
21 mei 2007, 08:46
apart, je hebt toevallig niet een f-spaced tom liggen :D

de hipshot hoort wel f spaced te zijn omdat hij een directe 1 op 1 vervanging moet zijn voor de fender standard en de wilkinson, maar ik heb het eerlijk gezegd nooit nagemeten

Fender75
21 mei 2007, 10:59
Meer foto's!!!! :D

Orpheo
21 mei 2007, 11:46
apart, je hebt toevallig niet een f-spaced tom liggen :D

de hipshot hoort wel f spaced te zijn omdat hij een directe 1 op 1 vervanging moet zijn voor de fender standard en de wilkinson, maar ik heb het eerlijk gezegd nooit nagemeten

ik vond 't ook heel raar. maar de snaren vallen precies over de polepieces, en de zadels van de toms (ik heb er 2 liggen) vallen precies over de snaren zoals ze op de brug (hipshot) liggen.

meer foto's komen, maar dan bij elec. gitaren.

rickert
21 mei 2007, 15:35
nu alleen nog kiezen wat weg kan :(


Ik wil wel even komen kiezen:p je hebt wel wat gitaartjes die ik best van je over wil nemen! Ben benieuwd wat je eruit knalt:p

Mooi projectje orph, ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Keep us posted.

fred dons
21 mei 2007, 18:11
ik heb pas 1 gitaar gevonden die weg zou kunnen en 1 eventueel (en de laatste is een steinberger en die nemen niet echt veel ruimte in dus dat help ook niet echt ):(

en inderdaad Orpheo: meer pics!!!

Orpheo
21 mei 2007, 22:27
ik heb pas 1 gitaar gevonden die weg zou kunnen en 1 eventueel (en de laatste is een steinberger en die nemen niet echt veel ruimte in dus dat help ook niet echt ):(

en inderdaad Orpheo: meer pics!!!

meer foto's in electrische gitaren :)

maar welke gaat dan weg, en welke eventueel? :chicken:

fred dons
22 mei 2007, 19:59
sorry Orpheo ik ben me eerst op de strats en super strats aan het concentreren en daarna pas de tele's ;)

ik heb wel mijn kamer anders ingedeeld en nu iets meer plek dus de noodzaak is niet meer zo groot (maar hij is er nog wel)

wikwakka
23 mei 2007, 17:23
Ik moet eerlijk zeggen dat de fotos die je in dit topic poste de hele gitaar er een stuk beter uit laten zien! Echt mooi! Maar mag ik vragen hoeveel het gekost heeft? [Als nederlander zijnde] Zit er zelf ook aan te denken om er een van de zomer te bestellen.

Orpheo
23 mei 2007, 20:46
de prijzen staan gewoon op de site van warmoth :)

wikwakka
24 mei 2007, 12:02
Ja maar ik bedoel het totale orderen van alles + verzend en douane kosten. Dat geeft een wat realistischer beeld.

Orpheo
24 mei 2007, 20:17
Ja maar ik bedoel het totale orderen van alles + verzend en douane kosten. Dat geeft een wat realistischer beeld.

idem; zie site warmoth. ik vind het te persoonlijk om 't te zeggen. je moet ervan uitgaan dat 't hout is wat ze zeggen op de site, en dan de belasting is daar dan in totaal 23% van.