PDA

View Full Version : Nieuwe amp gezocht. Buizen, 2-kanaals, beetje all-round



Speeddemon
16 mei 2007, 01:43
De titel zegt 't al, maar effe uitleg;

Ik heb een Engl Savage 60 met een 2x12" Engl cab (Vintage 30's). Klinkt prima, niks mis mee, maar ja, net zo als dat je naast een Strat een Les Paul koopt, overweeg ik dus ook een nieuwe andere amp.

Ik ben er van plan overwegend pop/rock/70's & 80's hardrock/heavy metal op te spelen. Wil absoluut geen Recto-nu metal sounds!
2 kanalen of 3 kanalen zou een plus zijn, on-board reverb ook. Fx-loop is erg gewenst.
Vooralsnog neig ik naar Marshall achtigen, ivm de hard rock sounds. Hij moet ook goed clean kunnen, en daarom vrees ik voor sommige Marshalls.
De DSL-50 valt sowieso af, want die doet/kan nagenoeg 't zelfde als m'n Savage 60. Over de TSL60 hoor ik dan weer overwegend slechte verhalen.

Budget: 1000-1500 euro. Goedkoper? GRAAG! Wattage liever rond de 50-60W dan 100W of meer. Speel zelfs op 't podium niet heel hard.

Gitaren: speel nu 't meest op m'n Burny Les Pauls. En sinds kort een Burny SG, en verder een Ibanez S540FM TTS (HSH gitaar met DiMarzio's. Erg snel ding, erg veelzijdig).

Zat al een beetje te kijken naar de nieuwe London City tops en combo's, en ik kan me een Peavey Classic 50 herinneren als zeer plezierig.

Clean moet 't echt mooi clean kunnen, 80's Queensrÿche enzo, en qua distortion moet ie zeker Maiden en Priest halen.

Vanwege m'n voorliefde voor Plexi-achtige sounds ('78 VH, AC/DC, The Darkness) overweeg ik dus ook de Plexi en JCM800's van de heren zelfbouwers hier, maar cleane sounds en wel of geen fx-loop en evt. 2e mastervolume (voor solo's) zijn dan breekpunten.

Loop al lang te gassen op een Engl SE, maar is
A) erg duur
B) erg complex.
Niet dat ik geen complexe amp aankan (had er bij V. Gorp in Roosendaal zo 4 prachtsounds uit), maar ik neig steeds meer back to basic. Het liefst zou ik gitaar-->goeie kabel-->amp met footswitch, en evt. delay in de fx-loop.
Als zo'n amp dan met z'n footswitch tussen kanalen kan schakelen,(evt. een 2e mastervolume aan en uit kan zetten (soloboost)) en de fx-loop in/uit schakelen (dan laat ik m'n delay altijd aanstaan), ben ik al een heel eind.

2e mastervolume is minder van belang, als die fx-loop wel schakelbaar is via footswitch. Dan zou ik daar gewoon een boost of EQ ingooien.

Adviezen?

Tristan
16 mei 2007, 01:57
Hmm, misschien een Framus Dragon?
Voor de rest, pfoeh, ik denk dat ik als ik je verhaal zo lees toch richting een Marshall JCM800 of iets dergelijks zou kijken...
Het is wat mij betreft niet waar dat die clean niet goed klinken, op de low input haal je er mooie clean met een randje sounds uit...
De Hook Captain zou ook nog kunnen, maar ik denk dat die net iets te los is voor je, dus voor de rest zou ik het echt niet weten...

Speeddemon
16 mei 2007, 02:10
Hey Tristan, hoe zit dat met die inputs van een JCM800, zou ik daar gewoon een A/B Box voor kunnen hangen, die switcht tussen de lo en hi inputs?
Of werkt 1 van de 2 inputs niet, als er een plug in de ander zit?

Tja, los moet ie niet echt klinken, want ik wil een strakke, chunky sound. 't moet zeker niet klinisch worden, maar de nadruk ligt wel op rock, hard rock e.d., niet op blues/jazz. Verder zou ie boost-pedaaltjes (voor die keer dat ik wel een potje Slayer ofzo wil spelen) ook moeten slikken zonder problemen.

Tristan
16 mei 2007, 02:23
Dan denk ik nog steeds aan een Dragon of een 800, die truuk met de A/B switch gaat stock niet werken denk ik, maar volgens mij is het zo aan te passen dat het wel kan...
Of misschien de Vintage/Modern?

AART
16 mei 2007, 08:50
+1 voor de dragon.

Jimwoud
16 mei 2007, 09:25
Ik heb zelf een Bedrock series 1000 gehad, erg vette versterker, ook zeer veelzijdig denk dat je aan dat soort merken 3 kanaals versterkers moet denken. Of Rivera, VHT. Die combineren vaak een goed clean, marshall achtige sounds en vaak nog een dikke lead sound.

Kun je wat meer vertellen over die Savage 60, die kan toch wel een goed potje metal aan? Heb je de versie met de EL34's. Hoe is dat clean kanaal?

succes, Jim

p.s. Queensryche kicks ass, moet nog even kaarten halen voor in de paradiso

Negative K3 fan
16 mei 2007, 10:00
bedrock is inderdaad ook leuk, of misschien zo'n vintage modern, al is die wat beperkter wat betreft functionaliteit.

Speeddemon
16 mei 2007, 11:30
Ik heb al gekeken naar die vintage modern, maar ik wil van sprankelend 80's clean, BAM, naar scheurende lead, en dat gaat met die amp volgens mij niet lukken, als je alles met de volume knop moet doen.

@AART, wat die Savage 60 betreft, prima amp (zag er gister ook nog 1 compleet op Marktplaats), EL34's, 2 kanaals, waarbij de gain van 't cleane kanaal ook van invloed is op 't lead kanaal. En beide kanalen hebben een boost-knop, dus je zou er een clean+distortion geluid uit kunnen halen, clean+crunch, of crunch+distortion.
Gedeelde EQ, presence en depth boost weer PER kanaal, 1 master volume, maar 2 channel volumes.

Ik mis aan die amp hooguit wat 'vintage smeuïgheid'; 't clean met name is mij te onpersoonlijk. Heb wel es op een Bogner Shiva gespeeld (o.k., dan noem je ook wat), en dat was clean waar je U tegen zegt. Heeft geen galm, maar
wat galm op 't cleane kanaal geen kwaad, vind ik.

Wat die Dragon betreft, waar is die te testen? Boekel, Feedback?
En gezien z'n knoppen, is 't niet HEEL erg back-to-basic ;-)

Tristan
16 mei 2007, 11:52
Waar de Dragon te testen?
Tjsa, pfoeh, moeilijk, ik denk in Duitsland, Jukebox durf ik niet te zeggen, dan kan je ze beter even bellen...
Of misschien dat je er eentje tweedehands vindt?

Bogner Shiva is een leuke amp, heeft inderdaad heel mooi clean, maar dat crunch kanaal heb je denk ik geen drol aan, is veel te fuzzy en rafelig, dat was in ieder geval bij de eerste serie Shiva's wel zo...

Is een Boogie trouwens niks voor je?
Daarmee bedoel ik dan de Mark serie of misschien de DC of Caliber serie...

Al wat ik kan zeggen is verwacht gewoon geen echt vette klassieke crunch uit een reguliere channel switcher, daarvoor heb je echt een ouderwetse Marshall of iets dergelijks nodig...

Misschien is het raadzamer voor zo'n amp te gaan kijken aangezien je de channel switcher al hebt?
Dan kan je mooi met beide amps optreden en gebruik je de nieuwe amp voor de vette klassieke crunch sounds...

interessander
16 mei 2007, 11:57
Qua channel switchen is een 800 inderdaad niet aan te raden en omdat ik zelf van de 800 naar een mark III ben gegaan kan ik je die van harte aanbevelen.
Goed clean, mooie lead, er tussenin kan ook maar het is geen echte 3 kanaals.
Als je hem in simul-class hebt kan 'ie ook op 60 watt, op EL34.

edit: Nog enkele features die je vroeg, on-board reverb en fx loop (niet schakelbaar) zijn ook aanwezig.

casper innosence
16 mei 2007, 12:38
afgelopen vrijdag nog in Boekel geweest. Volgens mij hadden ze geen Dragon staan. Maare ik las een topic over die nieuwe marshall JVM en als ik zo jou wensen hoor, zou daar wel es wat in kunnen zitten en ook kwa prijs...

Jayjay
16 mei 2007, 13:17
Hoi,

Je noemde een classic 50.(moet wel zeggen dat ik de oude USA heb zonder fx loop)
Nu ik heb er een...super mooi clean geluid,degelijke amp,mooie clean met een randje op het tweede kanaal....maar BAM..GOEDE VETTE OVERDRIVE...NOT... Perfecte amp voor blues maar niet voor rock..zwaardere blues..ik zoek dus ook nog iets wat het wel doet..heb je wat gevonden hoor ik het ook graag!

Squier4ever
16 mei 2007, 13:23
het schijnt dat die Fame Rockforce ook erg vet is.... speciaal voor jou genre gemaakt en kost de helft van een dragon.

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000YBj0Zm_Z?Ca talogVideo=&ProductUUID=POrVqHzmvcEAAAEQejlQqhVy&CatalogCategoryID=cyDVqHzmyd8AAAERvpsvKPl9&JumpTo=OfferList

ben ook benieuwd naar de Epiphone So Cal, deze scheurt denk ik nog net iets meer als de fame, heeft een extra 12AX7, maar heeft maar 50 watt eindtrap:

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000YBj0Zm_Z?Ca talogVideo=&ProductUUID=9s7VqHzlfTQAAAERVzdpODF2&CatalogCategoryID=cyDVqHzmyd8AAAERvpsvKPl9&JumpTo=OfferList

jonesd
16 mei 2007, 13:29
Misschien de nieuwe vox ac50 eens proberen...

Ik heb hem nog niet gehoord maar afgaande op de recente versterkers die door vox zijn gelanceerd (ac30cc,ac15cc) klinkt dit toch veelbelovend.

peter_heijnen
16 mei 2007, 13:35
2e mastervolume is minder van belang, als die fx-loop wel schakelbaar is via footswitch. Dan zou ik daar gewoon een boost of EQ ingooien.

Adviezen?
Is een koch iets voor je kwa sound?

Heeft iig twee kanalen, rhtm/lead switch, fx-loop naar keus serie/paralell....

En de twintone top past zeker binnen je budget.

E-J
16 mei 2007, 13:38
Ik ben er van plan overwegend pop/rock/70's & 80's hardrock/heavy metal op te spelen. Wil absoluut geen Recto-nu metal sounds!
2 kanalen of 3 kanalen zou een plus zijn, on-board reverb ook. Fx-loop is erg gewenst.
Vooralsnog neig ik naar Marshall achtigen, ivm de hard rock sounds. Hij moet ook goed clean kunnen, en daarom vrees ik voor sommige Marshalls.
De DSL-50 valt sowieso af, want die doet/kan nagenoeg 't zelfde als m'n Savage 60. Over de TSL60 hoor ik dan weer overwegend slechte verhalen.

Clean moet 't echt mooi clean kunnen, 80's Queensrÿche enzo, en qua distortion moet ie zeker Maiden en Priest halen.

Vanwege m'n voorliefde voor Plexi-achtige sounds ('78 VH, AC/DC, The Darkness) overweeg ik dus ook de Plexi en JCM800's van de heren zelfbouwers hier, maar cleane sounds en wel of geen fx-loop en evt. 2e mastervolume (voor solo's) zijn dan breekpunten.

2e mastervolume is minder van belang, als die fx-loop wel schakelbaar is via footswitch. Dan zou ik daar gewoon een boost of EQ ingooien.

Adviezen?
Kerel,
Probeer die DSL juist wél uit! Clean is heel mooi en de overdrive is errug goed.

Luister naar Gary Moore (http://www.youtube.com/watch?v=flEHSiHDy_U) (lead 1 kanaal)... Die vent gebruikt al 10 jaar een DSL nonstop.

Ik hoor veel slechte verhalen over de DSL, maar dat komt omdat 99% die amp schijnt niet open te draaien... same goes for the TSL... hele goede versterkers. Dit is Doug Aldrich van Whitesnake met de TSL100 in actie (http://www.youtube.com/watch?v=JbtrR3Z_xz8&search=aldrich%20whitesnake)

Speeddemon
16 mei 2007, 13:48
Is een koch iets voor je kwa sound?

Heeft iig twee kanalen, rhtm/lead switch, fx-loop naar keus serie/paralell....

En de twintone top past zeker binnen je budget.
Nee, absoluut niet.
Mooie cleans hoor, maar de overdrives vind ik veel the fizzy/korrelig.

@JayJay, ik heb in 2004 in R'dam bij Waterfront op een Classic 50 combo gespeeld. Vond ik een geweldig ding. 2x10" of 2x12", dat weet ik niet meer. Maar zulke sounds in head-vorm zou best wat zijn. Die distortion vond ik mooi creamy, maar wel 'vintage' voiced.

@Tristan; klopt wel, maar ik wil juist geen 2 amps meesleuren naar optredens.
Ben zeer benieuwd naar de tonale verschillen tussen een DIY JCM800 en Plexi 50W.

Die JVM lijkt me op zich wel wat, maar is wel een overkill aan knoppen. 't zou mooi zijn als ik precies m'n eigen specs zou kunnen opgeven aan een bouwer, en toch niet boven de 1500 euro uitkomen...
Al zouden die specs behoorlijk gaan lijken op wat ik heb met m'n Savage 60, alleen dan met 2 schakelbare mastervolumes, onafhankelijke veren-galm per kanaal (of een GOEIE veren-sim), schakelbare fx-loop en misschien een contour-knob voor 't scheur-kanaal.

jonesd
16 mei 2007, 13:53
@JayJay, ik heb in 2004 in R'dam bij Waterfront op een Classic 50 combo gespeeld. Vond ik een geweldig ding. 2x10" of 2x12", dat weet ik niet meer. Maar zulke sounds in head-vorm zou best wat zijn. Die distortion vond ik mooi creamy, maar wel 'vintage' voiced.



Distortion klikt op zich niet echt slecht maar wel heel compressed.

Bovendien was mijn ervaring met de classic 50 dat hij met distortion niets overliet van de klank van je gitaar. Mijn tele thinline met humbuckers klonk bijna hetzelfde als mijn normale tele, vond ik erg bizar...

Tristan
16 mei 2007, 14:06
Ik ben het volledig met jonesd eens wat betreft de Classic 50...

Voor de rest, tsja, wil je echt een vette sound dan heb je mijns inziens (zeker voor wat jij wil) gewoon twee amps nodig, als je tenminste ook echt die ouderwetse crunch sounds wil hebben...
Anders is het gewoon altijd een compromis en ik denk dat je dat compromis al min of meer gevonden hebt in de Engl, dat was wat ik probeerde te zeggen...

Het voordeel van twee amps is ook dat je ze, als je twee speakercabs hebt, tegelijkertijd kan gebruiken...
Dat is in een trio formatie wel erg handig, dan kan je een mooi breed geluid maken...

Mitch
16 mei 2007, 14:11
Heel moeilijk hoor. Het is een behoorlijk pak eisen die je op tafel legt en sommige daarvan spreken elkaar een beetje tegen. Vintage, wel strak, goede clean, crunch én vette lead, FX loop, schakelbare reverb per kanaal, schakelbare master ... poeh !
Ik zou eerst eens kijken naar wat je belangrijkste eisen zijn. Een aantal dingen, zoals een creamy lead sound of schakelbare master kunnen ook met pedalen opgelost worden natuurlijk, maar daar vertel ik je niets nieuws mee ;)
Als je enerzijds met een schuin oog kijkt naar bijv. een Ceriatone plexi maar anderzijds ook naar veelzijdigheid en moderne features dan zou ik als ik jou was eerst eens goed gaan nadenken wat het belangrijkste is.

Je hebt inmiddels wat amps van me meegemaakt vanuit de tijd dat ik dacht dat ik een fx loop, boosts en meer kanalen toch echt wel nodig had, maar je weet ook dat 't dat altijd 'net niet' was. Uiteindelijk zit ik nu dus zonder boost-aan-boord, zonder FX loop maar mét een dijk van een sound die door meerdere mensen op het Gitaarnet festival als lekkerste van het festival werd beoordeeld. 8-)

Speeddemon
16 mei 2007, 19:46
Hey Mitch, heb vandaag in Roosendaal 6 buizen-amps getest, waarbij er 2 uitsprongen (positief), maar waarbij beide concessies gedaan moeten worden (bij de één meer dan de ander).

Ik ga een nieuw topic maken erover, maar ik heb i.i.g. over een re-issue 2203 JCM800 gespeeld met een Greenback kast (en een standaard 1960 cab, die minder klonk. Iets strakker in 't laag misschien, maar met een hele lelijke korrel), die op zich beviel, maar wel heel simpel is.

En, tromgeroffel, een Koch Powertone II, die nagenoeg alles doet wat ik zoek. 2 nadelen; de FX-loop is niet via de voetswitch schakelbaar, en hij is snel heel schel op 't scheurkanaal.
Overigens was de JCM800 dat ook; bij beide amps de presence op 0 en bij de Koch de Treble hooguit op 2 (bij de Marshall hooguit op 6).

Met 't crunchkanaal van de Koch is die JCM800 aardig na te bootsen, maar wel iets dikker, zoals ik 't graag heb; JCM800 clean (low input) was verrekte mooi; veel karakter, maar 't clean van de Koch was nog iets mooier/breder.

Prijstechnisch was de JCM800 weer interessanter; 2e hands top + cab=1500 euro. Koch top (120W)+4x12" Koch kast kwam op ong 2300 euro ofzo.

Grootste tegenvaller; JCM2000 TSL100. Wat een kut-versterker was dat zeg. Karakterloos, dun clean, crunch ging wel, maar ook half-gecastreerd en dat lead kanaal was om te huilen, zo onstrak.

Had m'n alpine white Burny LPC + 4m Monster cable bij om te testen.

marc_o
16 mei 2007, 19:59
Speedy,


Rivera knucklehead reverb-top. Is wellicht te krijgen 2e hands voor jouw budget, alles wat je zoekt en nodig zult hebben.

Tristan
16 mei 2007, 19:59
Hee Speedy, men zegt dat de oude 800's beter zijn dan de reissues...
Het is wel bekend dat je de presence knop heel laag moet zetten bij een 800, de bass knop kan dan vaak weer helemaal open, met de mids en treble moet je ook een beetje voorzichtig zijn...
Die 1960 kast daar zitten waarschijnlijk Vintage 30's in, dat vind ik echt een vreselijke combi met de meeste ouderwetse Marshall amps...
De huidige gewone G12M's (Greenbacks) hebben wel erg weinig laag naar mijn idee, die Heritage G12M's zijn beter...

Speeddemon
16 mei 2007, 20:21
De huidige gewone G12M's (Greenbacks) hebben wel erg weinig laag naar mijn idee, die Heritage G12M's zijn beter...
Dat kan kloppen, want ik vond de Koch PTII wel iets dikker/vetter klinken dan die JCM800 2203.

Ik snap alleen niet dat er met 'metalbak' wordt gegooid over die amp. Master op 3 en pre-amp voluit, en dan kreeg ik er een OUWE Judas Priest sound hooguit uit. Maar echt geen Slayer-toestanden (terwijl Kerry King ook vaak op JCM800's speelt... zullen wel zwaar gemod zijn).

Als zo'n JCM800 nou makkelijk te modden is voor meer gain op 't Hi Sensitivity input, meer laag, minder schelheid...

Ben ook benieuwd hoe de 50W versie anders klinkt.

@Marc, volgens mij heb ik die wel eens getest bij Feedback R'dam. Vond clean en crunch wel lekker, maar ultra gain ging helemaal nergens meer over.

Ben ook benieuwd hoe de PTII 6550 verschilt van de EL34 versie.
Maar aangezien ik een paar PTII's op marktplaats zie, zou ik nog luxe kunnen gaan doen en ze gewoon ALLEBEI kopen. :rockon:
PTII, JCM800 (2204 clone of die 2e hands 2203), en een 4x12" Greenback kast.

arjanb01
16 mei 2007, 20:30
IK zeg: Koch Twintone of Multitone !
Clean prachtig Fender achtig, en scheurkanaal, BETER dan Marshall !
Veel meer headroom dus prikt op lage volumes beter door de mix heen dan de meeste Marshalls.

DREAMMACHINE
16 mei 2007, 20:43
misschien een bogner shiva en de hardrock/metal sounds uit pedalen halen?

Speeddemon
16 mei 2007, 20:43
Nou, volgens mij waren 't juist die 2 (Multitone sowieso) waarvan ik 't scheurkanaal TE korrelig vond. Clean was idd erg goed.

Maar 't lijkt dat de Powertone II 't allemaal ook voor elkaar heeft. En qua schakeling/opbouw nagenoeg precies wat ik zoek;
gedeelde EQ voor Crunch en Ultra gain is geen probleem,
clean z'n eigen EQ,
die 2 master volumes zijn top,
schakelbare reverb (al zou ik die verb zelf liever iets donkerder gevoiced hebben. d'r jengelt wel heel veel hoog mee).

Nou zie ik op de site van Koch dat de PTII mid-shift schakelaars heeft en een 3-standen schakelaar bij 't cleane kanaal. Is dat iets nieuws, of heb ik dat gewoon over 't hoofd gezien?

marc_o
16 mei 2007, 20:45
@Marc, volgens mij heb ik die wel eens getest bij Feedback R'dam. Vond clean en crunch wel lekker, maar ultra gain ging helemaal nergens meer over.



Kan ik inlomen, maar het is dan ook zeker geen plug-and-play-amp. je moet al even met rivera's aan de slag zijn geweest, maar uiteindelijk, als je de toonregeling begrijpt heb je naar mijn mening één van de beste versterkers die er te koop zijn. Alles op 10 kan bij een Rivera nooit en ook scooped met bas erin, mids eruit en treble erin, werkt niet op een manier zoals je bij de meeste andere amps straffeloos kunt doen. Affijn, je kunt 'm altijd komen proberen, je zult versteld staan.

interessander
16 mei 2007, 20:53
Dat klinkt als mn mesa boogie, moeilijk in te stellen in het begin en alles op 10 gaat niet, en hetzelfde geldt ook hier; als je eens een mesa mark III aan de tand wil voelen dan mag je hem altijd eens komen testen.

Jay75
16 mei 2007, 21:14
Ik zou voor Rivera gaan, ik heb een CHUBSTER en die heeft 2 kanalen, zoek maar eens meer info via de zoekfunctie!

Die heeft Marshall scheur en Fender clean in 2 trapbare kanalen met elk ook weer een drive kanaal!

Tristan
16 mei 2007, 23:26
Dat kan kloppen, want ik vond de Koch PTII wel iets dikker/vetter klinken dan die JCM800 2203.

Ik snap alleen niet dat er met 'metalbak' wordt gegooid over die amp. Master op 3 en pre-amp voluit, en dan kreeg ik er een OUWE Judas Priest sound hooguit uit. Maar echt geen Slayer-toestanden (terwijl Kerry King ook vaak op JCM800's speelt... zullen wel zwaar gemod zijn).

Als zo'n JCM800 nou makkelijk te modden is voor meer gain op 't Hi Sensitivity input, meer laag, minder schelheid...

Ben ook benieuwd hoe de 50W versie anders klinkt.

@Marc, volgens mij heb ik die wel eens getest bij Feedback R'dam. Vond clean en crunch wel lekker, maar ultra gain ging helemaal nergens meer over.

Ben ook benieuwd hoe de PTII 6550 verschilt van de EL34 versie.
Maar aangezien ik een paar PTII's op marktplaats zie, zou ik nog luxe kunnen gaan doen en ze gewoon ALLEBEI kopen. :rockon:
PTII, JCM800 (2204 clone of die 2e hands 2203), en een 4x12" Greenback kast.

Yo Speedy,

Die 800 is een echte Metalbak hoor, je had het zelf over ouderwetse Metal sounds, maar hang er een Tubescreamer voor en je hebt Metal...
Ik krijg nu toch de indruk dat je helemaal geen ouderwetse sound zoekt...
Misschien die Zakk Wylde 800 eens checken?
Ik denk dat Kerry King namelijk ook zo'n Amerikaanse 800 met 6550's heeft, die klinken weer anders...

Speeddemon
16 mei 2007, 23:53
Yo Speedy,

Die 800 is een echte Metalbak hoor, je had het zelf over ouderwetse Metal sounds, maar hang er een Tubescreamer voor en je hebt Metal...
Ik krijg nu toch de indruk dat je helemaal geen ouderwetse sound zoekt...
Misschien die Zakk Wylde 800 eens checken?
Ik denk dat Kerry King namelijk ook zo'n Amerikaanse 800 met 6550's heeft, die klinken weer anders...
Op zich zoek ik die ouderwetse sound wel, want de crunch die een JCM800 stand-alone geeft is fantastisch. Maar de Koch kan die crunch dus ook (benaderen), en heeft dan nog 50% gain over op 't crunch kanaal.

Probleem van de JCM800 is, dat wanneer ik 'm clean zou gebruiken, en de distortion uit m'n Tubefactor zou halen, dat er dan niks van de JCM800 crunch terecht komt.

Maar zonde pedaaltje ervoor vond ik 't een rock-back, evt. een hard-rock back, maar geen metalbak. Ben wel benieuwd of er mods zijn, die 'm standalone wel een strakke metal-sound geven.

Jimwoud
17 mei 2007, 00:52
Maar zonde pedaaltje ervoor vond ik 't een rock-back, evt. een hard-rock back, maar geen metalbak. Ben wel benieuwd of er mods zijn, die 'm standalone wel een strakke metal-sound geven.

Soldano Hot-Mod toch?

Lord Abortion
17 mei 2007, 08:29
Ik lees dit topic nu pas, en ik denk dat je echt eens een Framus Dragon moet proberen. Niet omdat ik er één heb en die dan wil aanraden aan iedereen, maar omdat je eisen wel dicht bij die amp aansluiten. Zelf was ik ook op zoek naar een allrounder met een erg goed clean, en een zware distortion. Een effectenloop en midi waren ook vereisten. Nu, die Dragon geeft me dat allemaal, en qua sound is het echt wel op elk kanaal een erg goede amp. Het enige dat ik er wel bij wou was een tubescreamer om het leadkanaal net ietsje meer te geven. Niet uit noodzaak, gewoon om de amp over-the-top te doen gaan.

Zeker testen voor je je keuze maakt! De eerste keer dat ik een Dragon hoorde was ik al verkocht. En ik snapte meteen ook de populariteit van TSL's niet meer.

Enige minpunten voor mij zijn de niet-schakelbare loop en de footswitch zonder LED's. Voor de rest is mijn Dragon quasi ideaal.

peter_heijnen
17 mei 2007, 08:40
Om de een of andere redn heb ik gisteren pas Dudes review van zijn nieuwe Marshall JVM gelezen. Dat lijkt een erg vette bak met erg veel echt handige opties.