PDA

View Full Version : verschil tussen VOX wah en de RMC wah



the sure thing
15 mei 2007, 21:37
Hallo,

Ik speel al een tijdje op een VOX wah en vind dit al een hele verbetering met die kut-crybaby-pedalen. Ik speel clean met enkelspoelers en de VOX klinkt al lekker smerig. Ik ben erg van de FUNK! Maar... het kan volgens mij nog smeriger. Nu worden er her en der RMC (Real McCoy) pedalen 2ehands aangeboden. Klinken die nog beter voor het cleane werk dan de VOX?

GuitarMaster
15 mei 2007, 22:18
Heb zelf 2x een Vox gehad, heb ze allebei verkocht en speel nu op een Picture wah van RMC. Deze wah is zeker een verbetering op de Vox, klinkt nog een stuk smoother. Zeker met single coils en een cleane amp komt hij goed tot zn recht, echt een aanrader.

the sure thing
17 mei 2007, 12:01
... nog meer mensen met ervaringen met de RMC wah?

artnaz
17 mei 2007, 12:07
Heb een RMC2 gehad, gewoon perfect ding. Absoluut niks op aan te merken. Klinkt precies zoals je hem wilt klinken.

Jeroensnake
17 mei 2007, 12:15
Die zonder snoer, maar wel met VB (voet besturing) ... ?
Persoonlijk haat ik snoeren (je valt er altijd over)
Maar draadloze dingen zijn ook kut (je bent ze altijd kwijt)

Net zoals dat off-topic project van PT, Blackfield. Maar die schijnen wel weer live in Plato gespeeld te hebben, in Helmond (of all places).


_______________
Ho.me.rus
Hoo maar 's ?
Home 'R us ?
Domme Rus ?
Kom maar 's ?
Toys 'R US !
$$##==~~~~~~~~~~~~ ~ ~ - T. .

artnaz
17 mei 2007, 12:22
Die zonder snoer, maar wel met VB (voet besturing) ... ?
Persoonlijk haat ik snoeren (je valt er altijd over)
Maar draadloze dingen zijn ook kut (je bent ze altijd kwijt)

Net zoals dat off-topic project van PT, Blackfield. Maar die schijnen wel weer live in Plato gespeeld te hebben, in Helmond (of all places).


_______________
Ho.me.rus
Hoo maar 's ?
Home 'R us ?
Domme Rus ?
Kom maar 's ?
Toys 'R US !
$$##==~~~~~~~~~~~~ ~ ~ - T. .Waar heb jij het in godsnaam over?

Jeroensnake
17 mei 2007, 12:29
Ehhh, oh. miscommunicatei denk ik.
Dacht even dat RMC voor ReMoteController stond ofzo,
maar Re en Mo(te) zijn helemaal geen losse woorden. :satisfie:

Verder had ik het over mijn ervaringen met snoeren,
en zonder snoeren. Plus een symbolische verwijzing
naar PT en hun zij-activiteit Blackfield....

_______________
Ho.me.rus
Hoo maar 's ?
Home 'R us ?
Domme Rus ?
Kom maar 's ?
Toys 'R US !
$$##==~~~~~~~~~~~~ ~ ~ - T. .

artnaz
17 mei 2007, 12:37
Hmm... Oke...:satisfie:

Waarom doe je trouwens niet je Homerusgedoe vast in je onderschrift? Hoef je niks voor te doen en het staat in elke post. Bovendien gaat het ook weg als je geciteerd wordt...

Djiszi
17 mei 2007, 12:44
Ik heb diverse wah pedalen gehad maar speel sinds een tijdje op de RMC III
en voor mij is dit de sound die ik zoek in een Wah. Maar dat neemt niet weg dat andere merken niet goed zijn. Ik vond de Vox ook erg goed. Ik moet ook zeggen deat de Clyde Wah van het merk Fulltone ook vet klinkt.
Het verschil zijn de mogelijkheden die de RMC III wah heeft qua instelling. Dit heeft de Vox niet. Qua sound is het een kwestie van smaak. Ik wil zelf nog een Bad Horsie II voor solo partijen. Ik speel zelf in een funk band.

the sure thing
17 mei 2007, 12:51
He Djiszi, is het geluidsverschil met de VOX enerijds en de RMC en fulltone Wah's onderzijds echt dramatisch of valt dat wel mee?

Djiszi
17 mei 2007, 20:54
He Djiszi, is het geluidsverschil met de VOX enerijds en de RMC en fulltone Wah's onderzijds echt dramatisch of valt dat wel mee?

Het geluidsverschil valt echt wel mee. Het fijne aan de RMC III zijn de afstelmogelijkheden zoals: Volume,Sweep,High en Low. Maar het gaat erom wat jij qua sound goed vindt en daar kan jij alleen maar achter komen door ze allemaal te testen en er de tijd voor neemt. Als je nu naar de profs kijkt, zie dat niet iedereen op een RMC of Clyde Wah speelt. En het ligt er ook aan, wat voor muziek je speelt. Laat je niet gek maken door mensen die denken dat ze het weten. Jouw oren bepalen. Qua qualiteit is er natuurlijk wel een verschil maar dat is een discussie die ik aan de heren technici overlaat.

the sure thing
17 mei 2007, 21:11
... ik speel FUNK en dus voornamelijk clean. Ik ben benieuwd naar andermans meningen op dit vlak, ook al weet ik dat het per persoon kan verschillen! Maar als van de 20 mensen er 15 zeggen "het verschil valt wel mee" dan spaart dat mij weer een ritje naar Boekel uit :-)

Nitefly7
27 september 2007, 23:45
... ik speel FUNK en dus voornamelijk clean.
...'dus'... hmmz...

no Bad Horsie for you, vind ik...

gewoon 'n Vox, Crybaby (de normale, classic of evt. 535q) of Fulltone Clyde...