PDA

View Full Version : keuze van delay-bakjes



FJP
15 mei 2007, 19:48
Hallo,

Ik heb eigenlijk een delay-effect nodig. Ik heb vroeger een Ibanez DE 7 gehad, beviel er goed. Maar wanneer je met verschillende nummers moet werken, kan dit best lastig zijn. Mijn vraag is: zijn er ook goede efecten waarbij je delay-sounds kunt voorprogrameren, zonder dat je meteen terugvalt naar die multieffecten kasten?

alvast bedankt

FJP

Unicron
15 mei 2007, 19:55
Boss heeft zo'n geval, de DD20

robert-gitarist
15 mei 2007, 19:55
Line6 DL-4 :rockon:

artnaz
15 mei 2007, 20:15
Is een tap-tempo niet genoeg?

Akai HeadRush, Carl Martin Delayla (XL), T-Rex Replica, etc...

Dastard
16 mei 2007, 01:48
Ik wacht nog steeds op de Space Echo van Roland...als het goed is komt ie begin juni uit...maar zal wel weer vertraagd zijn tot juli

tubeonly
16 mei 2007, 07:33
Twee of meer de7's (of al wat exotisch nog meer) naast elkaar ;) Als je het goedkoop wilt houden koop je op marktplaats twee extra soundtank delays, helemaal niet slecht en best handig ;)

glasbier
16 mei 2007, 10:20
boss dd-3.
bevalt me erg goed!

maestro_nl
16 mei 2007, 12:49
Boss DD-5 heeft een aparte tap jack.
Nadeel van Boss: tonesucking in bypass.
Dusdanig erg dat ik m weer verkocht heb.

Beste delay is voor mij tot nu toe nog steeds digitale fx-units.

Wel zijn Empress en Retro-Sonic bezig met het ontwikkelen van een delay pedaal. Empress digitaal en Retro-Sonic analoog.

Mitch
16 mei 2007, 13:05
Floor units waar je settings kunt opslaan zijn de Boss DD20 en de Line6 DL4. Een andere mogelijkheid is inderdaad tap tempo, dan kun je je delaytijd steeds aanpassen en toch met maar één unit werken. Maar die hebben dan soms wel, zoals maestro al zegt, een extern pedaal nodig. Niet allemala overigens, zommige hebben een aparte tap switch (T Rex) of een pedaal met dubbelfunctie (L6 Echo Park). Mogelijkheden genoeg, het hangt af van je budget en je smaak.

jonesd
16 mei 2007, 13:33
Ik heb zelf de echo-park en ben hier zeer tevreden over. Grote voordeel is de tapfunctie en de trails on/off switch. Kan je kiezen of je de delay willen laten uitsterven of ineens afkappen.