PDA

View Full Version : te redden of tijd voor een nieuwe?



datsun
15 mei 2007, 18:11
Hallo,

Ik heb onlangs (3 maanden geleden) mijn Chinese squier strat laten afstellen omdat mijn neck een beetje kromde. Dit was bij de luthier die voor oa the guitar shop in gent gitaren afstelt. Nu merk ik dat ik weer fretbuzz krijg op mn B snaar. Wat ik me nu afvraag is waaraan dit ligt. Moet ik een bepaald onderdeel vervangen door iets beters, of koop ik best een nieuwe gitaar. Ik was normaalgezien van plan mijn squier wat op te smukken met nieuwe hardware en elektronica, maar nu ben ik ernstig aan het twijfelen of ik niet gewoon een nieuwe gitaar zou kopen. Zeg je gedacht :).

Raffel
15 mei 2007, 18:18
hoe oud zijn je snaren? Ik krijg altijd buzz op mn hoge e als ze er wat langer op zitten.

datsun
15 mei 2007, 18:22
ze liggen er inderdaad al 2 maand op. Ik bestel vandaag nog nieuwe snaren en zet ze er zo vlug mogelijk op. Zou het echt daaraan liggen?

LaurentB
15 mei 2007, 18:24
Dat afstellen van een gitaar ijlt altijd wat na. Het kan zijn dat-ie nu toch weer wat te vlak is komen te staan. Oh, ik lees nu wel dat het al drie maanden geleden is.
Maar hoor je het versterkt ook, of dempt het echt de snaar uit? Anders is het toch niet zo erg?

Maar je kunt toch ook het zadeltje van de b-snaar een beetje hoger zetten?

LP_CL
15 mei 2007, 21:25
Er komt een tjd dat je ooit eens een duurdere gitaar zal kopen. Dus aan jou de keuze: nu nog geld uitgeven aan je squire of al wat beginnen sparen voor een betere gitaar. Persoonlijk zou ik voor het tweede gaan: je kan die squire heus wel verbeteren, maar de drang om een betere gitaar te kopen zal je altijd houden, en die is onstopbaar. En vermits je nu al problemen krijgt met de kromming van de hals, voorzie ik in de toekomst nog veel bezoekjes aan de luthier. :stop:

datsun
15 mei 2007, 21:39
ik hoor het ook versterkt, ik krijg zo'n typisch 'snijdend' geluid. Niet mooi. Bedankt voor de tips, een gitaar wilde ik deze zomer sowieso aanschaffen, maar ik denk dat ik nu een duurder exemplaar ga nemen ipv mijn huidige gitaar te verbouwen en een goedkopere nieuwe aan te schaffen.

LaurentB
15 mei 2007, 21:43
ik hoor het ook versterkt, ik krijg zo'n typisch 'snijdend' geluid. Niet mooi. Bedankt voor de tips, een gitaar wilde ik deze zomer sowieso aanschaffen, maar ik denk dat ik nu een duurder exemplaar ga nemen ipv mijn huidige gitaar te verbouwen en een goedkopere nieuwe aan te schaffen.

Als je sowieso al van plan was een nieuwe aan te schaffen zou ik inderdaad daar al mijn geld in steken. Veel plezier met zoeken! (dat vind ik altijd het leukste deel).

Harry
16 mei 2007, 10:04
en zorg ervoor dat je een paar setjes goede snaren in huis hebt. Iedere keer dat je erop speelt worden ze slechter, en 2 maanden is redelijk lang voor de levensduur van snaren. Ligt er een beetje aan hoe en hoe vaak je speelt. Van een kwartiertje per dag thuis pielen worden ze minder snel uit dan dat je dat combineert met elke week in de oefenruimte, en om de paar weken een optreden.