PDA

View Full Version : USA Fender Bullet, 200 euro, koopje?!



danios
15 mei 2007, 10:51
Dit vond ik op marktplaats:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/93203709-fender-bullet1-usa-incl-handleiding-enz-en-orginele-koffer.html



hebben we te maken met een niet te missen koopje?

Rinze
15 mei 2007, 10:56
Is niet verkeerd, was destijds een instapmodelletje, maar toch. Ik denk dat ie ook zo goedkoop is omdat de brug niet origineel is. Een Bullet had een brug die behalve de zadeltjes bestond uit een omgebogen randje van de metalen slagplaat. Verder zal ie er echt niet minder om zijn, leuk ding. 't Is dat ik toch al teveel gitaren heb, ik moet mijn GAS beteugelen.

danios
15 mei 2007, 11:00
zijn die elementen wel orgineel?

Op andere foto's van oude Bullets zie ik alleen elementen die er 'dicht' uitzien ( hoe noem je zoiets?!) zoals hier:

http://pubpages.unh.edu/~cjones/BulletMain.html

Rinze
15 mei 2007, 11:27
Daar heb je een punt, kan ook een kwestie van ander covers op de elementen zijn, kwestie van vragen en eventueel nakijken. Ik kan me voorstellen dat een vorige eigenaar deze covers erop heeft gezet omdat die dichte dingen er een beetje dom uitzien. Van de andere kant: als er nog wel dichte covers op hadden gezeten zouden de elementen eronder net zo goed vervangen kunnen zijn...

vulvasonic
15 mei 2007, 11:28
Is niet verkeerd, was destijds een instapmodelletje, maar toch. Ik denk dat ie ook zo goedkoop is omdat de brug niet origineel is. Een Bullet had een brug die behalve de zadeltjes bestond uit een omgebogen randje van de metalen slagplaat. Verder zal ie er echt niet minder om zijn, leuk ding. 't Is dat ik toch al teveel gitaren heb, ik moet mijn GAS beteugelen.

Ik herinner me ook versies met een omgebogen randje van een PLASTIC slagplaatje!
Of vergis ik me hierin?

In ieder geval; in vond het TOEN een spuuglelijk onding en waarschijnlijk blijft het ook gewoon een spuuglelijk onding.

danios
15 mei 2007, 11:28
ik ga maar eens kijken of ik een afspraak kan maken....wie weet is het wat.

Kim Wilson
15 mei 2007, 11:30
Ach, voor €200 kun je je nooit een grote buil vallen. Je kunt er idd allicht eens langs gaan.

vulvasonic
15 mei 2007, 11:32
ik ga maar eens kijken of ik een afspraak kan maken....wie weet is het wat.

Het is een draak van een gitaar, DAT is het.
Wil je kwaliteit voor 200 euro, koop dan een London City strat (of tele). Dit is echt 3 keer niks.

En als het per se een Fender moet zijn, kijk dan eens naar de Lead serie uit dezelfde periode. Ook lelijk, maar wel redelijk.

danios
15 mei 2007, 11:47
zijn het werkelijke zulke ondingen? Wat kenmerkt deze gitaar?
( t blijft natuurlijk een kwestie van smaak)

Ik ben eigenlijk helemaal niet op zoek naar deze gitaar, maar leuk me een leuk koopje. En hopen dat er ooit een rockster alla Kurt Cobain komt die op dat ding speelt dan ben ik binnen :) haha.

Rinze
15 mei 2007, 11:52
Het is een draak van een gitaar, DAT is het.
Wil je kwaliteit voor 200 euro, koop dan een London City strat (of tele). Dit is echt 3 keer niks.

En als het per se een Fender moet zijn, kijk dan eens naar de Lead serie uit dezelfde periode. Ook lelijk, maar wel redelijk.

Pas op he, je beledigt mijn ouwe trouwe Lead I, die ik al ruim 23 jaar heb. Hij is niet lelijk!:angry:

De Bullet werd destijds in de Music Maker getest en kwam er vrij goed uit. Ik weet nog dat er werd beweerd dat ie akoestisch niet zo goed aanvoelde maar electrisch ergens tussen een Strat en Tele uitkwam. Ze werden trouwens ook wel Fender Bullshit genoemd :satisfie:

Maar als ie goed speelt en klinkt, ik vind hem niet lelijk, juist wel schattig.

vulvasonic
15 mei 2007, 11:53
Nou ja, ik spreek slechts uit eigen ervaring. Die dingen zaten zo goedkoop in elkaar dat ik me afvroeg of ze bij Fender nou echt niks beters konden verzinnen dan het geld over de balk te smijten. Ze zijn ook nog eens gebouwd in de minste periode uit de geschiedenis van Fender. De constructie was normaal, maar in die periode meestal slecht. De oplossingen die ze verzonnen om een 'budget model' te maken waren niet echt realistisch en (maar dat is een kwestie van smaak) ik vond ze echt spuuglelijk.


Overigens is 200 euro niks te duur hoor. Maar zelfs voor zo'n bedrag kun je iets beters krijgen.

vulvasonic
15 mei 2007, 11:56
Pas op he, je beledigt mijn ouwe trouwe Lead I, die ik al ruim 23 jaar heb. Hij is niet lelijk!:angry:


De Lead had ook wel wat. Was meer 'eigen' dan de bullit. De Lead was ook een stuk populairder. Mijn halve vriendenkring had een zwarte Lead. :)

Rinze
15 mei 2007, 12:12
De Lead had ook wel wat. Was meer 'eigen' dan de bullit. De Lead was ook een stuk populairder. Mijn halve vriendenkring had een zwarte Lead. :)

Dus eigenlijk was je jaloers... by the way, waar blijven die foto's van die 500.000 verpleegsters nou?

vulvasonic
15 mei 2007, 13:18
Dus eigenlijk was je jaloers... by the way, waar blijven die foto's van die 500.000 verpleegsters nou?

Ja sorry, ik zit zelf ook met smart te wachten op die foto's met de 5.000.000 verpleegsters! :cooler:

En ja, een beetje jaloers was ik wel. Tot ik mijn eerste strat kocht, HAAAAA!!!!! :D

danios
15 mei 2007, 13:34
nou, ik laat die gitaar maar voor wat ie is,
als ik weer zo impulsief iets koop heb ik nooit genoeg geld voor lekkere strat :)

bert k
15 mei 2007, 13:42
Vroeger met een gozer in een band gezeten die er een had. Echt een rampenbak. Niet te stemmen en een dun rukgeluid. (Maar met die andere brug en andere pups is het misschien wel wat.)

vulvasonic
15 mei 2007, 13:43
Vroeger met een gozer in een band gezeten die er een had. Echt een rampenbak. Niet te stemmen en een dun rukgeluid. (Maar met die andere brug en andere pups is het misschien wel wat.)

Maar dan BLIJFT ie lelijk!

Chroxy
17 mei 2007, 02:09
ik had al gemaild voordat dit topic geopend werd.

Zelf vind ik het ook een enorm lelijke bak, maar het heeft wel iets! Mijn bedoeling was eens te gaan kijken en indien ik hem goed vond uitzien hem mee te nemen voor de 200 euro. Beetje modden hier/daar en dan heb je een maffe, leuke, goedkope gitaar..

Daar aangekomen (2 uur vanuit Tilburg om dan vervolgens terug naar limburg te gaan).. alles zag dr goed uit.. lekkere volle C-profiel nek! Dus ik wil hem betalen en gaan; gaat het even over hout/multiplex, zegt de verkoper dar hij dacht dat het een multiplex gitaartje was.

Nu had ik me van te ovren ingelezen en was ervan overtuigt dat dit niet het geval was; maar hij bleef volhouden! Nja.. dan wilde ik toch wel even kijken.. en verrek! Ja hoor: multiplex. Nah, toen hoefde ik he mdus niet meer.. multiplex squier hier thuis klinkt nergens naar! Hij baalde wel, ik ook ( 4uur voor niks getreind)..

Tupelo
17 mei 2007, 14:29
Voor dat geld had je liever dat hij erover gelogen had? Je lijkt wel een vrouw, 't is ook nooit goed! :D

bert k
17 mei 2007, 14:34
Ik vind het vrij stom, had je dan goed ingelezen. Nu moest de verkoper een half uur lullen om je te overtuigen dat het een rukgitaar was...

Chroxy
17 mei 2007, 20:34
ik had me enorm goed ingelezen en uit alle bronnen bleek dat het om poplar body's ging. Daarnaast verwacht je dat een fender gewoon van echt hout is..

Hij vertelde me dat dus wat ik niet geloofde en wilde toen graag even de nek eraf waaraan het meteen duidelijk te zien was..