PDA

View Full Version : goed tremolo systeem?



Mitch_mashinguard
15 mei 2007, 01:18
Hey allemaal,

ik ben na een jaar m'n stagg echt spuugzat en wil na m'n examens (da's voor mij over drie week) eens een ECHT gitaar aanschaffen. Ik heb in dat jaartje stagg echt onwijs hard m'n best gedaan om de gitaar goed onder de knie te krijgen. Ik was 16 toen ik begon en vond dat namelijk al aan de oude kant, dus ik wou snel wat jaartjes in halen. Dat is in mijn ogen heel goed gelukt en ik zoek dus géén beginnersgitaar.
Ik speel heel veel Rock en vooral in de stijl van Satch en Vai en gebruik ontzettend veel m'n tremolo voor al die kinky screams, dives en vibrato's e.d. Nouja, voor zover dat lukt dan, want na elke dive moet ik opnieuw stemmen met die stagg en dat ben ik nu dus ZAT! Ik hou heel erg van die zweverige lead sound van Satch en Vai in combinatie met een vette rock sound.

Ik had hier op 't forum al het een en ander gelezen over de tremolosystemen van Ibanez. Conclusie: Die van de goedkopere gitaren vinden veel mensen (hoewel niet alle) vrij ruk. Ik wou eerst voor een RG350DX / EX gaan, maar daar zal ik waarschijnlijk dus niet gelukkig mee worden.

Ik wil beslist een goed tremolosysteem. Dus ik denk dat ik in de prijsklasse 600 - 800 euro eerder iets geschikts zal vinden dan in lagere prijsklassen (tenzij jullie met geweldige ideeën komen). Meer dan 800 wil ik er het liefst ook niet aan besteden.
Ik beland zelf dus bij Ibanez, maar het duizelt mij een beetje met al die verschillende soorten. Dus kom maar met de tips!

Orpheo
15 mei 2007, 01:21
de yamaha pacifica 812. die heeft seymour duncan hardware en wilkinson trem. 2ehands te vinden voor, als je goed zoekt, 450 euro. vaak 600, past mooi in je budget, en heb je nog 200 euro over voor n leuke amp of effecten

Mitch_mashinguard
15 mei 2007, 01:27
en hoe zit dat met de locking nuts? onstemt die yamaha pacifica 812 niet onwijs snel als ik hem net zo mishandel als Satch of Vai? Op zich helemaal geen verkeerde gitaar inderdaad. Goede tip, maar hij mag niet al te snel ontstemmen. Kan ik hem eventueel upgraden met locking nuts of is dat niet slim/niet nodig?

Orpheo
15 mei 2007, 01:46
en hoe zit dat met de locking nuts? onstemt die yamaha pacifica 812 niet onwijs snel als ik hem net zo mishandel als Satch of Vai? Op zich helemaal geen verkeerde gitaar inderdaad. Goede tip, maar hij mag niet al te snel ontstemmen. Kan ik hem eventueel upgraden met locking nuts of is dat niet slim/niet nodig?

bij mijn weten zitten er sperzel locking tuners op, en icm hipshot is dat een verdraaid goeie combinatie die niet snel ontstemt. hij zal natuurlijk wel wat ontstemmen.

een gitaar met een floydachtig systeem die goed is zal je niet snel vinden in die prijsklasse. je moet geluk hebben hoor, vind ik. soms zie je wel een ibanez rg550 voor een appel en een ei, maar ik ben geen fan van de edge's. ze zijn waanzinnig stabiel, daar niet van, maar vaak al wel tig jaar oud, en daarom zullen ze, imo, eerder aan het eind van hun levensduur zitten.


edit: forget what I said: zoek gewoon een leuke ibanez S serie op; die hebben de ZR trem, en die is ook ongelooflijk stabiel. die kan je vast wel vinden voor jou budget. is t niet nieuw, is t wel tweedehands.

de s470 is er voor 600 euro. (feedback)
de rg2550 is er voor 900 (feedback)

En anders heb je nog wel allerhande jacksons uit het verre oosten die seymour duncans en OFR's hebben (ofr=original floyd rose).

Tankman
15 mei 2007, 02:02
Ga gewoon voor een goeie Ibanez of ESP met een Floyd Rose-achtige bridge. Dat is wat Satch en Vai gebruiken.

_Slash_
6 juni 2007, 20:29
Satch en Vai gebruiken allebei Edge Pro tremolo's.
Echter zitten deze alleen op de duurdere Ibanez gitaren (zoals hun signatures).
Kijk eens naar een Ibanez S serie. Met ZR tremolo.
De ZR is een zeer goede trem. Ontstemt haast niet, kan voldoende gillen en de gitaren zelf spelen erg lekker.

Succes!

Evil-Payasos
6 juni 2007, 20:33
Kijk bij Dirk Witte!! een Ibanez RG 1570 Prestige voor een lullige 699!!!!! met een edge pro! NIEUW!

succes!@

BH