PDA

View Full Version : motherbucker



Orpheo
15 mei 2007, 00:54
wie heeft ervaring met de motherbucker? dat ding met 2 hotrails in 1 humbuckerbehuizing.

vulvasonic
15 mei 2007, 01:31
wie heeft ervaring met de motherbucker? dat ding met 2 hotrails in 1 humbuckerbehuizing.

Nope, de originele Motherbucker kwam uit de koker van Mighty Mite en bestond uit een humbucker met een single coil ernaast. Het zag er uit als drie tegen elkaar aangeplakte single coils. Als je wilt weten hoe dat ding klinkt moet je Adje van den Berg eens proberen te mailen, hij was een van de zeer weinige gebruikers van het ding.

Orpheo
15 mei 2007, 02:02
ik doel op de huidige motherbucker. de 2 hotrails naast elkaar. volgens mij is dat ding echt een waanzinnig element. immens hot, ceramische magneet, 27k ohm weerstand...

Luke-wannabe
15 mei 2007, 02:06
27 kohm! :o
Ik heb een 16 K pickup in mn olp liggen en die vind ik al hot :sssh:

Orpheo
15 mei 2007, 02:17
27 kohm! :o
Ik heb een 16 K pickup in mn olp liggen en die vind ik al hot :sssh:

moah, t ligt eraan; een 27k ohm met een alnico2 magneet is minder hot dan een 16kohm met ceramisch magneet. maar 27k met ceramisch is denk ik hotter dan een emg81. nja, ik weet 't wel zeker.

Yamhammer_71
15 mei 2007, 03:21
moah, t ligt eraan; een 27k ohm met een alnico2 magneet is minder hot dan een 16kohm met ceramisch magneet. maar 27k met ceramisch is denk ik hotter dan een emg81. nja, ik weet 't wel zeker.

En 15K ohm Alnico5....is dat hot?

The Underdog
15 mei 2007, 04:10
En 15K ohm Alnico5....is dat hot?

Soms .

JeroenSchaaf
15 mei 2007, 09:34
Sorry dat is even inbreek in het topic maar voor een stratje zijn dit redelijk normale Ohm waardes?

7Kohm, 8,5Kohm en 9,5Kohm?

Orpheo
15 mei 2007, 10:13
En 15K ohm Alnico5....is dat hot?

moah, gemiddeld denk ik zo.

normale ohmwaardes.... ohmwaardes zeggen niet zo heel veel, zoals ik al zei, maar de ouwe 50ies humbuckers lagen tussen de 8k en 10k, en single coils tussen de 5 en 7. maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

JeroenSchaaf
15 mei 2007, 10:43
Owke thanks! heb namelijk nog een gitaartje liggen en kan nieuwe GFS kopen voor 40 eu!

AgileGhost
15 mei 2007, 13:59
maar 27k met ceramisch is denk ik hotter dan een emg81. nja, ik weet 't wel zeker.

De vraag is, wil je hotter dan een emg81? Volgens mij verkloot je je geluid dan, namelijk.

biels
15 mei 2007, 16:21
volgens mij heb ik twee van die mighty mites motherbuckers (in humbucker formaat) in mn zelfbouw gitaar zitten, ik zal zometeen even kijken

Fumi SG
15 mei 2007, 17:37
Ska heeft/had een gitaar waar zoiets in zat, twee single-humbuckers naast elkaar. Hij was er geloof ik zelf best tevreden mee. Aangezien hij hier soms nog wel eens post.. Arjan?

ccc
15 mei 2007, 17:46
Nope, de originele Motherbucker kwam uit de koker van Mighty Mite en bestond uit een humbucker met een single coil ernaast. Het zag er uit als drie tegen elkaar aangeplakte single coils. Als je wilt weten hoe dat ding klinkt moet je Adje van den Berg eens proberen te mailen, hij was een van de zeer weinige gebruikers van het ding.


Ik heb een motherbucker in mijn Hamer Prototype uit '81 zitten, apart geluid als je ze beide aanschakelt.

Ik dact dat het ontwerp origineel was toen...
http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/hamer%20proto/artist005.jpg

JameZz
16 mei 2007, 14:47
Heeeey daar Orpheo!

Ik weet een gitarist die de Motherbucker live gebruikt, dat is namelijk Matthew Bellamy van de band Muse! :D

Hij heeft em in zijn Custom Manson (Silver Manson heet ie) omdat hij iets van 10 dezelfde custom gitaren heeft laten bouwen door Hugh Manson enzo, ze hebben allemaal weer andere features. Maar de Silver Manson is zijn allereerste (dus met de Motherbucker in de brugpositie)

Moet je even kijken of je live concerten kan vinden op youtube ofzo ;) Ik heb een dvd van ze enzo, ik vind de Motherbucker best aardig klinken :D Lekker veel output ^^ :P

Maare succes nog verder! ;) (Y)

Groetjes JameZz!