PDA

View Full Version : WANTED Stereo Power Amp



brechtv
14 mei 2007, 22:07
Beste,

sinds enige tijd speel ik op een Mesa Boogie Nomad 55 1*12

nu wil ik overschakelen op een rack in combinatie met een floorboard (Boos GT8?)
Na enige tijd zoeken en 2dehands.be afschuimen heb ik nu een paar 12" speakers.
Via de Boss is stereo mogelijk maar nu heb ik nog een stereo power amp nodig.

Probleem: budget (dat eeuwige probleem!) grrr

Iemand een aanrader??
Ik zoek een 2*100Watt power amp
als het kan voor 500 euro of minder...

graag advies van mensen die er iets van af weten!

Nocki
14 mei 2007, 22:50
ik weet er geen drol vanaf maar hier mijn 2 centen:

marshall eindtrapje valvestate (isse nie buissie!) ongeveer € 200,-
Mesa/Boogie 20/20 (isse wel buissie) prijs ronde de € 600 maar misschien lukt 500 ook wel :-)

maar waarom stereo? om de coole knul uit te hangen of omdat je ht nodig hebt?
de marshall is gewoon omdat ie goedkoop is. de mesa is echt een poweramp voor gitaar. lekkere druk in je speakers en een echt gitaar geluid.

DEA100MKIV
14 mei 2007, 23:07
Je zou ook een Rocktron velocity 100 of 120 kunnen proberen, meestal net iets goedkoper dan de marshall valvestate poweramp.


Weet jij trouwens wel hoe hard 2x100 watt buizen is ?
Die mesa boogie 20/20 die nocki aanraad is ook al oorverdovend hard ! En die is "maar" 20 watt per kant !

Gewoon wat eindtrappen proberen.

brechtv
15 mei 2007, 08:11
ik weet er geen drol vanaf maar hier mijn 2 centen:

marshall eindtrapje valvestate (isse nie buissie!) ongeveer € 200,-
Mesa/Boogie 20/20 (isse wel buissie) prijs ronde de € 600 maar misschien lukt 500 ook wel :-)



Begrijp ik het goed, verkoop je deze beide?

alvast bedankt voor de reacties!
moet niet persé stereo, maar de gt8 kan dat en wou dat wel eens proberen.
nuja... zonder stereo dan maar...

Gezocht een goeie eindtrap in een lage prijsklasse...
20w-50w buizen als het kan voor die prijs...

Magic Bean
15 mei 2007, 08:28
Kijk ook eens naar een peavey 50/50!
Of kijk in mijn sig...

peter_heijnen
15 mei 2007, 08:49
Een stereo racksysteem is vooral handig als je iedere week minimaal 3 keer moet spelen en niet steeds ieder enkel apparaat uit je setup opnieuw wilt moeten aansluiten. Een andere mogelijkheid om stereo te gaan met de gt8 is een tweede combo erbij kopen.

Daarmee heb je dan je twee eindtrappen om stereo te gaan plus daarbij ook de keus uit twee preamps. Met nog eens twee schakelbare loops erbij kun je die apart schakelen. Heeft de gt8 een of twee loops?

En ook, je hoeft op die manier niet altijd je hele systeem mee te zeulen, wat je met een stereo rackset, op de speakers na, wel moet.

Kaboemba
15 mei 2007, 12:03
Een stereo racksysteem is vooral handig als je iedere week minimaal 3 keer moet spelen en niet steeds ieder enkel apparaat uit je setup opnieuw wilt moeten aansluiten. Een andere mogelijkheid om stereo te gaan met de gt8 is een tweede combo erbij kopen.

Daarmee heb je dan je twee eindtrappen om stereo te gaan plus daarbij ook de keus uit twee preamps. Met nog eens twee schakelbare loops erbij kun je die apart schakelen. Heeft de gt8 een of twee loops?

En ook, je hoeft op die manier niet altijd je hele systeem mee te zeulen, wat je met een stereo rackset, op de speakers na, wel moet.

Stereo heeft nog meer voordelen, je kan b.v. beter doorkomen omdat je je geluid meer spreid en je kan eventueel ook 1 combo of speaker als monitor gebruiken.
En idd als je b.v. twee heel verschillende combo's of speakers neemt heb je ook nog is twee keer een ander geluid.

nico prent
15 mei 2007, 13:10
wat wil je? ik zou dan wel voor een buizen eindtrap gaan. dan hou je een beetje een vette sound. ik zelf heb hem laten bouwen en er zit er nog 1 aan te komen. dan speel ik 3 kanaals. 2 x 100 watt buizen voor mijn stereo effecten en 1 x 100 watt buizen voor mijn direkte geluid.. en reken maar, dat is vet... op grotere podia is dat goed te gebruiken en wat is hard...

let eens op de marshall versterkers, die zijn goed soms zie je ze voor een redelijke prijs, mesa is goed maar veelste duur voor wat je krijgt...
gewoon internet afzoeken... succes met je zoektocht, het is het absoluut waard... :rockon:

habberdoedas
15 mei 2007, 13:44
Gewoon een stereo eindtrap van 2 x 25/30 watt hoeft nog geen eens buizen te zijn. En dan 2 fulrange PA cabs met een 1"driver en een 12" speaker. 'tis ff expirimenteren en uitproberen wat het beste bij je past en en het lekkerste klink voor jezelf. Maar 2 x 100 watt is wel erg heftig wat jij wil. Daar zal een geluidtechnicus erg blij mee zijn als je dat open draait tijdens een gig. Mijn ervaringen met floorboards zoals oa. de Boss, Korg, Zoom of Line6. Ze werken het beste als je ze direct in de mengtafel prikt. Dus geen backline meer en je geluid terugkrijgen over je inear of stagemonitor. Buizeneindtrappen en gitaarcabs kleuren het geluid terwijl dit soort floorprocessors vol zitten met diverse versterkersimulaties, sounds en speakersimulaties. Maar wat ook kan is gewoon twee actieve monitors aanschaffen en daar je floorprocessor op aansluiten. Heb je lekker het geluid voor je liggen en via een lineout(stereo) een signaal naar de mengtafel voor het zaal geluid. Maar suc6 ermee en ik lees wel je ervaringen hier op dit forum.

brechtv
15 mei 2007, 14:04
...twee actieve monitors aanschaffen en daar je floorprocessor op aansluiten. Heb je lekker het geluid voor je liggen en via een lineout(stereo) een signaal naar de mengtafel voor het zaal geluid. Maar suc6 ermee en ik lees wel je ervaringen hier op dit forum.

aanraders wat betreft actieve speakers?

grtz bright

habberdoedas
16 mei 2007, 12:22
BV. actieve monitor van Dynacord is mooi en kompakt maar erg prijzig, H&K of het ondermerk van hun PowerWork genaamt geloof ik is ook niet verkeerd, de Voicesystem bv het model Shark 10" of 12" actieve monitor. Goedkoper is de Silkroad een active monitor met een toonregeling. Is wel made in China maar ik heb het gehoord bij Musicall in, in Noordwijk die ze per stuk aanbied voor ik dacht 260 euro. (check hun site) Daar stond de Line6 floor POD aangesloten over 2 van die Silkroad monitors en dat klonk echt niet verkeerd. Of ff op de site van Feedback of Peter Verspuy kijken wat de actieve monitors kosten. Ik wens je suc6 en ik lees je bevindingen wel op dit forum.

BeeJee
16 mei 2007, 17:57
De Dynacord AM12 is echt erg goed. Deze is alleen ook zwaar prijzig (ong. 1000 euro p/s)

rjong999
16 mei 2007, 18:26
GT8+ Mesa 20/20 heb ik ook, is echt geweldig, heel veelzijdig en lekker compact.
Actieve boxjes: ik heb 2 actieve monitors van The Box, eigen merk van Thomann. 130 eur per stuk. Knetter je wel 260 Watt de zaal in.

brechtv
17 mei 2007, 00:00
beste gasten,

bedankt voor alle reacties!
ik denk dat ik eruit ben nu...

heb 2dehands een mesa ninety gekocht, nieuwe gt8 en daarbij een paar passieve gitaarspeakers (van een kramer-showgitarist...)
daarin zitten celestion 12" speakers en ziet er wel degelijk uit.

dat alles gecombineerd klinkt als een trein!
ik hou van die mesaklank,spijtig van de prijs altijd.
1000 euro voor die ninety valt nog mee.

grtz bright

Nocki
17 mei 2007, 09:40
Grote knul!

brechtv
17 mei 2007, 14:29
Wil niet lastig doen maar...
kunnen jullie me helpen met de aansluiting?

heb verschillende manieren (4cm, send/return, line...)

gitaar naar GT8, stereo-jacks naar input A/B van de Mesa Ninety,
en dan de output L/R elk naar zijn box.

is dit het beste? of beter 4 cable method?

GT8 wordt in dit geval als pre-amp gebruikt dus...

en om af te sluiten; op de boogie heb je 3 standen. Deze moeten verzet worden met een 'tip to ground'-switch.
kan iemand me zeggen wat dat nu weer is? ik denk een gewone switch-schakelaar...als ik het goed begrijp. En deze in de correcte jack-opening plaatsen...

rjong999
17 mei 2007, 14:33
gitaar > gt8 > mesa > boxen. 4 kabel werkt alleen als je een amp met preamp hebt.

brechtv
23 mei 2007, 10:48
This one ROCKS!!!
wat werk aan de gt8, maar met die patch download-mogelijkheden raak je al een heel eind

en zelfs de presets vallen goe mee

was tot voor kort geen voorstander van MultiFX maar dit is Klassemateriaal!

en stereo... klinkt wél beter...

laat ze maar zeggen.
I love my boogie

rjong999
23 mei 2007, 12:11
mooi! vooral zuinig met de gain, en van die distortions kun je beter ook een beetje weg blijven, maar verder is het echt een super apparaat, dat wel de nodige tijd vraagt om er goed mee om te leren gaan. Succes ermee!