PDA

View Full Version : Internet shop voor pedalen



Hellsbellsnl
14 mei 2007, 22:02
Iemand een adresje op het www. voor een goede internetshop met niet al te hoge prijzen????

gvink
14 mei 2007, 22:31
sig... :sssh:

(niet zoveel meer, maar wel schappelijk prijzen)

armageddon
14 mei 2007, 22:36
thomann.de

qwertyuiop
14 mei 2007, 22:48
www.maxguitarstore.com en www.haarguitars.nl of .com

rscalex
14 mei 2007, 22:50
musicstore

dr.distortion
15 mei 2007, 08:50
Vergeet ook www.feedback.nl niet, ook zij hebben vaak scherp geprijsde spullen waaronder effekten

Jan Buurman
15 mei 2007, 08:59
www.pedalgeek.com
www.pedalspluseffectswarehouse.com
www.premiumpedals.nl

Mitch
15 mei 2007, 11:30
www.tonefactor.com Goed assortiment, perfecte service.

interessander
15 mei 2007, 12:27
http://www.gtrgear.com

Kaboemba
15 mei 2007, 12:57
www.maxguitarstore.com (http://www.maxguitarstore.com/) en www.haarguitars.nl (http://www.haarguitars.nl/) of .com

Nou maxguitarstore is niet goedkoop.

sugarfish
15 mei 2007, 13:22
Ik heb vorige week toevallig iets besteld bij www.musicallin.nl. (http://www.musicallin.nl.)

Géén verzendkosten!
Bij automatische incasso 5% extra korting. Je kunt ook kiezen voor verzenden en vervolgens betalen binnen 2 weken obv factuur.
Binnen een dag bezorgd.
Goede service!!

Ik durf geen uitspraken te doen over de prijzen van de effecten, dat zul je zelf even moeten bekijken.

qwertyuiop
15 mei 2007, 17:46
Nou maxguitarstore is niet goedkoop.

oh, ik had eerlijk gezegd niet het idee dat ze erg ver boven de normale prijzen zaten.... maar ik ben ook wel wat bevooroordeeld; ze zitten bij mij om de hoek, en er werkt een vriend van me...;-)

Hellsbellsnl
20 mei 2007, 15:48
Nou, ik denk dat ik er nog lang niet uit ben.
Heb ook al eens op het topic "foto van je pedalboard" gekeken.
Echter het ziet er zo snel zo rommelig uit met al die verschillende modellen pedalen op je board.
Ik zoek eigenlijk een en dezelfde lijn voor alle pedalen.
Heeft in mijn oogpunt 2 voordelen namelijk:
* allemaal dezelfde voeding nodig.
* gemakelijker op je board te schikken en te monteren.

Ok ik weet ook wel dat bepaalde effecten een dusdanig specifiek geluid hebben maar dat neem ik dan maar op de koop toe.
Pedalen waar ik aan zit te denken zijn:
* Tuner
* Overdrive
* Distortion
* Chorus
* Flanger
* Delay
* Volume pedal
* Wah
* One point adapter

Iemand wat goede tips m.b.t. volgorde?

Mitch
20 mei 2007, 15:55
Als je dan echt liever voor een uniform beeld gaat in plaats van voor de sound kiest, waarom hou je dan je multi-effect niet ?

Hellsbellsnl
20 mei 2007, 16:13
Als je dan echt liever voor een uniform beeld gaat in plaats van voor de sound kiest, waarom hou je dan je multi-effect niet ?

Ja deze reactie begrijp ik echter ik heb van begin af aan ruzie gehad met dat apparaat.
Ik kan er waarschijnlijk gewoon niet mee overweg en dat probleem heb ik met de losse nooit gehad.
Had eerst een B******R distortion bakje en een overdrive en daar had ik nooit problemen mee.
Het multi effect werkt met parameters en is naar mijn mening niet fijn af te stellen.

GuitarMaster
20 mei 2007, 16:17
Denk dat als je alle pedalen uit een lijn gaat nemen je toch wel concessies aan kwaliteit doet. Ik ken geen enkele fabrikant waar alle pedalen goed van zijn, bovendien denk ik ook dat je zelf niet tevreden gaat zijn met je setup en later toch pedalen gaat vervangen door beter klinkende andere pedalen.

artnaz
20 mei 2007, 16:21
Is een kwestie van geduld denk ik. Gewoon veel klooien, en vaak de handleiding erbij pakken. En wat maakt het eigenlijk uit als je allemaal verschillende vormen/kleuren/soorten pedaaltjes hebt?
Ik heb vorige week toevallig iets besteld bij www.musicallin.nl. (http://www.musicallin.nl./)

Géén verzendkosten!
Bij automatische incasso 5% extra korting. Je kunt ook kiezen voor verzenden en vervolgens betalen binnen 2 weken obv factuur.
Binnen een dag bezorgd.
Goede service!!

Ik durf geen uitspraken te doen over de prijzen van de effecten, dat zul je zelf even moeten bekijken.Zijn wel normale prijzen, dacht ik zo. Alleen het assortiment is niet zo groot helaas. Die 5% korting, geen verzendkosten en snelle bezorging klinkt wel heel goed!

Dirk_Hendrik
20 mei 2007, 16:45
Echter het ziet er zo snel zo rommelig uit met al die verschillende modellen pedalen op je board.:
* allemaal dezelfde voeding nodig.


Tsja,
Wat jij als rommelig beschouwd ziet een ander als een bewust samengestelde keuze die een stuk de identiteit van de muzikant weergeeft. Alles hetzelfde is in elk geval een concessie die ik nooit zou maken. Als het "allemaal dezelfde voeding" een criterium is heb je binnen de "9 volt center negative" (zeg maar Boss-Ibanez formaat) keuzes genoeg lopend van boreringer tot stervend duur "boetiek".

Mitch
20 mei 2007, 17:32
Misschien is dit een leuk pedalboard voor je ?



http://i2.photobucket.com/albums/y20/Rockon4eBay/Pedal%20Board/PedalBoard066a.jpg




Effe serieus, als je alles strak wil zijn er een paar mogelijkheden: Boss, Ibanez, Carl Martin, meer kan ik zo gauw niet verzinnen die alles wat je noemt in hetzelfde formaat of kleur verkopen.

Speeddemon
20 mei 2007, 18:05
Misschien is dit een leuk pedalboard voor je ?



http://i2.photobucket.com/albums/y20/Rockon4eBay/Pedal%20Board/PedalBoard066a.jpg




Effe serieus, als je alles strak wil zijn er een paar mogelijkheden: Boss, Ibanez, Carl Martin, meer kan ik zo gauw niet verzinnen die alles wat je noemt in hetzelfde formaat of kleur verkopen.
Vergeet Retro-Sonic niet.
Phaser, Compressor, TS-808 overdrive en een goeie chorus/vibrato.

Oh, en D.A.M. pedals. Allemaal zilver hammertone behuizingen, en klassieke boosts, overdrives en fuzzes.

Maar zoals D_H al zegt, die variatie op een pedalboard geeft een pedalboard z'n eigen identiteit.

Malochia
21 mei 2007, 13:12
Nou, ik denk dat ik er nog lang niet uit ben.
Heb ook al eens op het topic "foto van je pedalboard" gekeken.
Echter het ziet er zo snel zo rommelig uit met al die verschillende modellen pedalen op je board.
Ik zoek eigenlijk een en dezelfde lijn voor alle pedalen.
Heeft in mijn oogpunt 2 voordelen namelijk:
* allemaal dezelfde voeding nodig.
* gemakelijker op je board te schikken en te monteren.

Ok ik weet ook wel dat bepaalde effecten een dusdanig specifiek geluid hebben maar dat neem ik dan maar op de koop toe.
Pedalen waar ik aan zit te denken zijn:
* Tuner
* Overdrive
* Distortion
* Chorus
* Flanger
* Delay
* Volume pedal
* Wah
* One point adapter

Iemand wat goede tips m.b.t. volgorde?

Doe dat nou niet joh. Ik begrijp dat het een leuk idee lijkt, maar je doet jezelf alleen maar tekort door concessies te moeten maken wat betreft de kwaliteit. Kies per soort effect het beste pedaal. ('beste' binnen de mogelijkheden/budget natuurlijk)

Elk merk/elke serie heeft z'n zwarte schapen ertussen zitten.

Maar niet alleen de kwaliteit zal wisselvallig zijn. Je zal merken dat je aan verschillende effecten verschillende eisen zal stellen. Zulke uitlopende eigenschappen van pedalen zal je nooit binnen hetzelfde merk of dezelfde serie vinden.

En over de twee redenen die je geeft;
1: 95% (misschien wel meer?) van alle pedalen werken met 9 volt.
2: Wat is er mis met een beetje passen en meten? Het moet wel passen natuurlijk, maar met een beetje puzzelen kom je er echt wel.

Doe jezelf niet tekort door te kiezen voor gemak in plaats van kwaliteit.

Malochia
21 mei 2007, 13:15
En trouwens; zo'n zogenaamd rommelig pedalboard vind ik zelf juist alleen maar mooi, het laat vaak toch zien dat de maker ervan slim en zorgvuldig alles bewust heeft uitgekozen. Alles op elkaar afgestemd, dat vind ik mooi.

Reel Big Fish
21 mei 2007, 13:24
Even iets anders. Ik heb nu 3 pedalen;

- Dunlop Wah Crybaby
- Line 6 Uber Metal
- Boss TU-2 Tuner

Nu wil ik ze eigenlijk met adapter laten werken en ik zag deze:

http://www.musicallin.nl/online_winkel/gitaar_en_toebehoren/adaptorsonderdelen_buizen/powerall_pa9_adaptorset_34653

Als ik die koop, kan ik hiermee mn 3 pedalen feeden dan, of moet ik nog verloopkabeltjes kopen o.i.d?

[/n00b]

Mitch
21 mei 2007, 13:42
Er zit een verdeelkabeltje bij (ook bekend als daisy chain), dus ja, dat kan.

Reel Big Fish
21 mei 2007, 19:07
Ik heb hem besteld! :)

Hellsbellsnl
23 mei 2007, 23:15
Mmmm,

Ben ff flink aan het denken gezet door de opmerkingen en moet bekennen dat ik jullie gelijk moet gaan geven aan de opmerking dat niet alle effecten van een en de zelfede makelij goed zijn.
(heb een testje gedaan met allerlei Boss spul bij LL music in Belgie)
Ik denk dat ik af moet van mijn symetrische neurotiteit (??? bestaat dit woord wel???)
Dan rest mij alleen nog de volgende vraag:

Wat zijn dan goede effecten voor de types die ik gevraagd heb???

Speeddemon
23 mei 2007, 23:34
Pedalen waar ik aan zit te denken zijn:
* Tuner [ Korg DT-10 ]
* Overdrive [ Boss OD-3, Zoom PD-01, Digitech Bad Monkey, DOD 250 ]
* Distortion [ Menatone King of Britons, MI Audio Crunch Box ]
* Chorus [ Retrosonic CE-1, Ibanez BC9, Boss CE-2 (2e hands) ]
* Flanger [ MXR Micro Flanger, Ibanez SF-10 Swell Flanger (2e hands) ]
* Delay [ Line 6 Echo Park, Boss DD-*, EHX Deluxe Memory Man, Boss RE-20 ]
* Volume pedal [Ernie Ball? , DOD FX-17 (2e hands)]
* Wah [i ets van Teese (www.realmccoycustom.com) , Tech 21 Killer Wail ]
* One point adapter [ Cioks Schizophrenic, Voodoo Labs Pedal Power II ]

Iemand wat goede tips m.b.t. volgorde?
een hoop van die pedalen kun je o.a. bij www.haarguitars.nl vinden.

Hellsbellsnl
23 mei 2007, 23:43
Heej, THNX Speeddemon,

Het zijn wel de kapitaalkrachtigste effecten die je erbij zet.
Dan hoop ik dat ik nog een paar honderd euro's voor mijn boss terugvang (?!/#?/) maar dat zal er wel niet inzitten.......................................... .....

Misschien mijn retro cab verkopen (zie topic: marshall 4 x 12" cab probleempje)

Reel Big Fish
24 mei 2007, 10:40
Ik heb hem besteld! :)
Gister al binnen... wat een service! :)

Speeddemon
24 mei 2007, 12:26
Heej, THNX Speeddemon,

Het zijn wel de kapitaalkrachtigste effecten die je erbij zet.
)
Zeker niet allemaal, maar het probleem is wel, naast alle boutique overdrives, boosts en fuzzes, zijn er maar weinig goeie boutique distortions.
(Ik maak me daar vooralsnog ook schuldig aan :sneaky: ).
Maar een Boss OD-3 vind je makkelijk voor een euro of 60, DOD 250 nog voor minder.
CE-2 ben je misschien 75 à 80 voor kwijt, zo'n DOD FX-17 heb je 2e hands wel voor 30-50.

Kijk, als jij persé de King of Britons distortion wil, een Lovepedal Eternity ervoor, Retrosonic CE-1 Chorus en een Echoczar Delay, tja, DAN ben je knaken kwijt! :D

Mitch
24 mei 2007, 13:20
Boutique distortions zijn er ook goeie van hoor ! De HBE 'Big D' kan een hoop aan en ik blijft persoonlijk toch ook erg gecharmeerd van de Subdecay Black Star.
Bij deze beloof ik plechtig dat ik van de Subdecay(s) nu écht een keer sound clips ga maken, die dingen verdienen meer aandacht.

Speeddemon
24 mei 2007, 13:24
ik zeg ook niet dat ze er niet zijn. Maar veel minder in getale dan alle TS-clones e.d.

pol
24 mei 2007, 13:34
ik heb dan ook geen enkel distortion pedaal te horen gekregen wat zo goed klinkt als de distortion van een goeie amp, overdrives en boosters bovenop een distortion kanaal klinken dan wel weer lekker.

en t'is niet alsof ik niks gehad heb qua distortionpedalen

originele guvnor, shredmaster, mi-audio crunchbox, radial hot british etc.. klinkt allemaal wel ok hoor, maar het is gewoon niet hetzelfde als een goeie lampenbak.

AutoStatic
24 mei 2007, 13:39
Huh, overdrive is toch juist datgene wat een buizenamp doet als ie over z'n nek gaat? En Distortion is toch het "clippen" van het geluidssignaal?

Mitch
24 mei 2007, 13:48
ik zeg ook niet dat ze er niet zijn. Maar veel minder in getale dan alle TS-clones e.d.

Ik verbeter je ook niet, ik maak alleen een 'note to self' :D

Mitch
24 mei 2007, 13:50
Huh, overdrive is toch juist datgene wat een buizenamp doet als ie over z'n nek gaat? En Distortion is toch het "clippen" van het geluidssignaal?

Ja, dat klopt. In zoverre: overdrive is ook het gevolg van clippen, alleen de karakteristiek is anders. Strikt genomen produceert een amp alleen overdrive, maar een stege crunch wordt ook wel distortion genoemd.
Ah, what's in a name...