PDA

View Full Version : Plectrum



vanhouten
14 mei 2007, 20:45
Waar op internet halen jullie je plectrum vandaan? Is het mogelijk plectrum te laten bedrukken? waar zou je dit kunnen laten doen, of zelf doen. :speed:
Groeten,

isa1984
14 mei 2007, 21:24
Wegen picks!

Niet goedkoop maar dan heb je ook wat!
www.wegenpicks.com

Eko
14 mei 2007, 21:52
Vanhouten
Je kunt je plectrum gewoon in iedere muziek kopen dus daar zul je weinig problemen mee hebben. DÀndreapicks is een leverancier van plectra met opdruk. Google maar even.
Houd er wel rekening met een minimum aantal waar je voorlopig heel wat jaren mee vooruit kunt of een prijs per stuk die hoger ligt dan een dure in de winkel.

vanhouten
14 mei 2007, 22:06
Oke, bedankt voor de informatie.

Blend
15 mei 2007, 10:53
Nou we toch over plectra bezig zijn:

Ik heb van 'n maat van me 'n houten plectrum gehad, van het merk Woodrock.

Heeft er iemand ervaring mee? Ik durf 'm zelf eigenlijk niet te gebruiken :chicken:

Pun
15 mei 2007, 19:43
Ik heb van ebay 72 stuks Dunlop Nylon .88mm besteld.
Gezien de snelheid waarmee ik door mijn plectrums heen loop zal ik daar nog jaren mee vooruit kunnen :)

rocker_71
16 mei 2007, 11:16
Nou we toch over plectra bezig zijn:

Ik heb van 'n maat van me 'n houten plectrum gehad, van het merk Woodrock.

Heeft er iemand ervaring mee? Ik durf 'm zelf eigenlijk niet te gebruiken :chicken:

Volgens mij gebruikt Billy Gibbons (ZZ Top) een peso muntstuk als plectrum, dan moet een houten ook wel gaan.

Mitch
16 mei 2007, 12:29
Heb net weer Kasho 5L's binnen gekregen via ToneToyz. Heerlijke dingen !

Valoosj
16 mei 2007, 13:04
bij dunlop kan je ze ook laten bedrukken, maar het is kostelijk , en het minimum aantal plectrums is nogal hoog...

Wickerman
16 mei 2007, 16:30
Volgens mij gebruikt Billy Gibbons (ZZ Top) een peso muntstuk als plectrum, dan moet een houten ook wel gaan.

Ik meen zelfs ergens te hebben gelezen dat Brian May een sixpenny (oud Engels muntstuk) gebruikt.

glasbier
16 mei 2007, 16:34
ik gebruik een fietsbel!

Blend
16 mei 2007, 18:22
ik gebruik een fietsbel!

We vergeven je het je. Tenslotte ben je altijd al 'n beetje anders :satisfie:

glasbier
16 mei 2007, 18:58
We vergeven je het je. Tenslotte ben je altijd al 'n beetje anders :satisfie:

-Love you!!!

vanhouten
16 mei 2007, 23:20
Gebruikt iemand anders nog fietsbellen of andere objecten i.p.v standaard pectra. :p

glasbier
16 mei 2007, 23:24
Gebruikt iemand anders nog fietsbellen of andere objecten i.p.v standaard pectra. :p

-ja,lach er maar om...maar ik gebruik echt een fietsbel.
het is dat onderdeel waartegen je de duim drukt om de bel te laten rinkelen!
die heb ik vroeger een beetje in de vorm van een plektrum gemaakt en ik gebruik hem nog steeds elke dag!

vanhouten
16 mei 2007, 23:32
Wel briljant bedacht:). Zelf ben ik nog aan het aftasten wat ik het fijnst vindt om mee te spelen.

glasbier
16 mei 2007, 23:41
Wel briljant bedacht:). Zelf ben ik nog aan het aftasten wat ik het fijnst vindt om mee te spelen.

-wat denk je van een deurbel?

Wokkie
17 mei 2007, 00:01
Of een oorbel, deze kan je mooi vormgeven dmv een vijl of in sommige gevallen een schuurmachine.

Te koop in verschillende kleuren en heeft verschillende prijsklassen of kijk eens in de beautycase van je vriendin/vrouw of man...

chubbyfan
17 mei 2007, 10:15
of een koeienbel

vanhouten
17 mei 2007, 10:34
waar bellen al niet goed voor zijn :rockon:

Laser
17 mei 2007, 13:40
Ik heb het er al elders over gehad:
ik maak mijn plectra zelf, en probeer alle materialen.
Been, hoorn, bierdopjes, bankkaarten, hout van verschillende soorten en hardheden, muntjes, ... alles kan als je het maar graag hoort.
Beetje vijlwerk, dremelke voor fijnschuren en polieren, geduld en fantasie op een rommelmarkt, en je raapt ongelooflijk veel materiaal bijeen.
Been (ook voor kammen en bruggen) kan je zelf klaarmaken van runderbeen, de voorbereiding is heel belangrijk. MOET volledig ontvet zijn.
Maar eens de kneep vast kom je een héél eind met een runderknook en een beenhouwer die zo vriendelijk is het been voor je in stroken en stukken te zagen. Scheelt een hoop werk...

Nadeel: je steekt er tijd in.
Voordeel: je vindt uiteindelijk de toon en het gevoel dat je wenst voor een type gitaar, of de sound die je wil. Precies op maat.

vanhouten
18 mei 2007, 10:36
Ik heb het er al elders over gehad:
ik maak mijn plectra zelf, en probeer alle materialen.
Been, hoorn, bierdopjes, bankkaarten, hout van verschillende soorten en hardheden, muntjes, ... alles kan als je het maar graag hoort.
Beetje vijlwerk, dremelke voor fijnschuren en polieren, geduld en fantasie op een rommelmarkt, en je raapt ongelooflijk veel materiaal bijeen.
Been (ook voor kammen en bruggen) kan je zelf klaarmaken van runderbeen, de voorbereiding is heel belangrijk. MOET volledig ontvet zijn.
Maar eens de kneep vast kom je een héél eind met een runderknook en een beenhouwer die zo vriendelijk is het been voor je in stroken en stukken te zagen. Scheelt een hoop werk...

Nadeel: je steekt er tijd in.
Voordeel: je vindt uiteindelijk de toon en het gevoel dat je wenst voor een type gitaar, of de sound die je wil. Precies op maat.



Heb je nooit gehad dat sommige materialen afgeven aan de gitaar, wanneer je er tegen aan komt?

Wickerman
18 mei 2007, 11:00
Heb je nooit gehad dat sommige materialen afgeven aan de gitaar, wanneer je er tegen aan komt?

Okay, dit kan een beetje belachelijk klinken, maar bestaat er geen spul waarmee je de plectrums kan bewerken om dat tegen te gaan ?

vanhouten
18 mei 2007, 11:12
ja ok, maar ben benieuwd naar de ervaringen over verschillende materialen.

Buzz
18 mei 2007, 13:10
Dugain picks. Verkrijgbaar bij Peter Verspuy


Ik vind vooral de buffelhoorn en ebben echt geweldig!
http://www.dugain-picks.fr/medias/dugain-picks.htm

Rhulshof
20 mei 2007, 17:57
Ik laat mijn picks drukken bij the pick factory

diverse mogenlijkheden kleuren / tekst of plaatje twee kanten drukken

goede service het enige is dat comunicatie in het engels moet kan lastig zijn
maar als je in een keer goed bestelt komt het helemaal goed

http://www.pickfactory.com/