PDA

View Full Version : Fender Champ Silverface



sjors bakker
14 mei 2007, 19:58
Ik heb een originele 70's Fender Champ gekocht met de originele buizen erin; een 12AX7A, een 6V6GT en een 5Y3GT. De eerste zit beschermt in een huls maar de andere twee zitten alleen als het ware als een stekker in stopcontactje geplugd zonder enige houvast. Nu zitten ze er enigszins gammel in en vallen ze er af en toe uit.

- Mis ik bij deze buizen misschien een onderdeeltje of is dit een algemeen Fenderkwaaltje uit deze tijd?

- Wat is de oplossing? (lieft zonder dat er een boor of ander grof geschut aan te pas komt)

ThanX!

zoon van Piet
14 mei 2007, 20:11
Zo horen ze er in te zitten.. maar dan horen ze dus wel te blijven zitten...
weet verder geen oplossing, maar gefeliciteerd met je champ - want het zijn heerlijke dingen!

Chris Winsemius
14 mei 2007, 20:17
Standaard bij die ampjes....

Twee remedies:

- eerst proberen de contacten waar de pinnen v/d oktaal-buizen ingaan v/d buisvoeten wat strakker te krijgen (MAAR LET OP: er kan na uitzetten nog steeds 'n hoge spanning op staan)

- veerklemmen/etc. toevoegen, kan meestal zonder boren/zagen in oude Fenders

glasbier
14 mei 2007, 20:21
Standaard bij die ampjes....

Twee remedies:

- eerst proberen de contacten waar de pinnen v/d oktaal-buizen ingaan v/d buisvoeten wat strakker te krijgen (MAAR LET OP: er kan na uitzetten nog steeds 'n hoge spanning op staan)

- veerklemmen/etc. toevoegen, kan meestal zonder boren/zagen in oude Fenders

-Hoi Chris,
hoe krijg je die spanning eraf?

Gr.A!

Chris Winsemius
14 mei 2007, 20:33
o
-Hoi Chris,
hoe krijg je die spanning eraf?

Gr.A!

Hoi A!

(Don't try this at home!!!, ik krijg zelf nog weleens behoorlijke opdonders, elke amp is anders, ook qua ontlading v/d spanningen...)

- door blijven spelen terwijl je de amp uitzet tot je niets meer hoort
- na uitzetten weerstand (bijvoorbeeld 470 ohm/ 5 Watt) tussen het chassis en de pin 3 v/d eindbuis zetten. Gewoon alle pinnen op die manier doen indien je niet weet welke pin pin 3 is.

glasbier
14 mei 2007, 20:57
Chris,je hebt 2 PM!

sjors bakker
14 mei 2007, 21:18
Zijn er er speciale onderdelen-sites waar ik aan die veerklemmen kan komen?

Groet Sjors

glasbier
14 mei 2007, 21:21
Zijn er er speciale onderdelen-sites waar ik aan die veerklemmen kan komen?

Groet Sjors

-mijn motto is hier altijd;"Chris vragen,altijd slagen"!